Alcatraz & Dynamo Hurt/Heal

Ik heb geen zin om weer een discussie te starten, want die lijkt me hierin ook niet nodig.
Bovendien word ik dan straks weer als de negatieve 'spelbederver' o.i.d. gezien, en krijg ik weer een reprimande van Ed Driesterhek. 😅;)

Niemand maakt volgens mij ergens ruzie, weet niet waar dat vandaan komt?
Mensen spelen het spel gewoon zoals ze het willen spelen, net zoals alle vorige spellen ook is gebeurd.

Headlinerwaardigheid is allang niet meer de enige factor om een band te plussen/minnen (of is dat nooit geweest), dat is wel gebleken, anders hadden Electric Callboy en (ja ook) Limp Bizkit nog wel een hele tijd in dit spel gezeten (of bv. Volbeat en Within Temptation in het GMM-spel).
Persoonlijke smaak is blijkbaar een veel grotere factor, wat natuurlijk mag.

De factor headlinerwaardigheid is nog wat verder gedevalueerd door de keuze om de Dynamo-headliners mee te nemen in het spel (toch een veel kleiner, niet te vergelijken festival). Met name Opeth en Dimmu Borgir (ook twee van mijn persoonlijke favorieten) hebben m.i. niks in dit spel te zoeken (wél in de GMM Marquee Bracket 😜).

Kortom, ik denk dat we dit spel gewoon niet te serieus moeten nemen, en dat iedereen lekker doet waar ie zin in heeft. 😉
was van mijn kant gewoon een opmerking die bedoeld was als grapje, niet meer dan dat

ik vind het persoonlijk ook een beetje onzinnig om een band naar de 200 punten te brengen in dit stadium van het spel, lijkt me dat je eerst het kanonnenvoer eruitgooit en dan pas aan de favorieten begint maar goed als mensen dat leuk vinden dan is dat prima. zoals je zegt mag iedereen om elke reden zijn stem uitbrengen. maar opmerkingen over het stemgedrag of grapjes maken moet ook kunnen lijkt me, beetje psychologische oorlogvoering hoort er ook bij :)

Ik heb geen zin om weer een discussie te starten, want die lijkt me hierin ook niet nodig.
Bovendien word ik dan straks weer als de negatieve 'spelbederver' o.i.d. gezien, en krijg ik weer een reprimande van Ed Driesterhek. 😅;)

Niemand maakt volgens mij ergens ruzie, weet niet waar dat vandaan komt?
Mensen spelen het spel gewoon zoals ze het willen spelen, net zoals alle vorige spellen ook is gebeurd.

Headlinerwaardigheid is allang niet meer de enige factor om een band te plussen/minnen (of is dat nooit geweest), dat is wel gebleken, anders hadden Electric Callboy en (ja ook) Limp Bizkit nog wel een hele tijd in dit spel gezeten (of bv. Volbeat en Within Temptation in het GMM-spel).
Persoonlijke smaak is blijkbaar een veel grotere factor, wat natuurlijk mag.

De factor headlinerwaardigheid is nog wat verder gedevalueerd door de keuze om de Dynamo-headliners mee te nemen in het spel (toch een veel kleiner, niet te vergelijken festival). Met name Opeth en Dimmu Borgir (ook twee van mijn persoonlijke favorieten) hebben m.i. niks in dit spel te zoeken (wél in de GMM Marquee Bracket 😜).

Kortom, ik denk dat we dit spel gewoon niet te serieus moeten nemen, en dat iedereen lekker doet waar ie zin in heeft. 😉
Ik denk niet dat @Loek123 die ruzie heel serieus bedoelde (edit: bevestigd door zijn gelijktijdige bericht), noch is mijn bericht heel serieus bedoeld. Ik geef slechts antwoord op je vraag vanuit mijn eigen perspectief, probeerde de vorige spellen ook al iedereen te motiveren vooral minpunten uit te delen, zeker in de beginfase.

En de factor headlinerwaardigheid is nooit van enorme waarde geweest in deze spelletjes, geen idee waarom dat idee zo hardnekkig blijft bestaan terwijl de onderstaande regels in elke openingspost staan:
Iedereen mag zelf weten om welke reden(en) je een bepaalde band min- dan wel pluspunten toekent.
Dit kan o.a. afhankelijk zijn van:
  • hoe goed je een band vindt.
  • hoe graag je een band (terug) wil zien als headliner.
  • of je een band (nog niet/steeds) terecht headliner vindt.
  • of je een band leuk/sympathiek/stom vindt.
  • hoe zeer je het een band gunt om te winnen/verliezen.
  • of je een band wil helpen/dwarsbomen door een andere band punten toe te kennen dan wel af te trekken.
Wat mensen verder tegen elkaar zeggen over wie er al dan niet (min)punten verdient is in mijn ogen allemaal onderdeel van het spelletje ;)

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en MetalLimbo
Accept - 10
Airbourne - 115
Alestorm - 110
Amon Amarth - 100
Anthrax - 90
Arch Enemy - 110
Architects - 130
Avantasia - 197
Behemoth - 130
Dimmu Borgir - 115
Epica - 110
Europe - 113
Ghost - 105
Heilung - 95
Helloween - 110
Immortal - 100
In Flames - 100
KK's Priest - 80
Korn - 135
Kreator - 95
Lamb Of God - 100
Machine Head - 126
Megadeth - 99
Nightwish - 129 (+10)
Opeth - 199
Powerwolf - 106
Sabaton - 99
Saxon - 74
Testament - 99
Twisted Sister - 134
Within Temptation - 112

Dit is ook een goed moment om aan te kaarten dat ik niet een forum favoriet aan het minnen ben 👌

(waarbij dat in de vorige games ook geen trollgedrag was overigens)
De bands die je minpunten gaf die wonnen steeds het spel, aangezien je nu Avantasia pluspunten neem ik aan dat je die band graag wilt saboteren om te zorgen dat ze niet winnen?

• On fire
  • Confetti
Waarderingen: @3*# en Dr. Hannibal
was van mijn kant gewoon een opmerking die bedoeld was als grapje, niet meer dan dat
Sorry, zo fel bedoelde ik het ook niet. 😉

ik vind het persoonlijk ook een beetje onzinnig om een band naar de 200 punten te brengen in dit stadium van het spel, lijkt me dat je eerst het kanonnenvoer eruitgooit en dan pas aan de favorieten begint maar goed als mensen dat leuk vinden dan is dat prima. zoals je zegt mag iedereen om elke reden zijn stem uitbrengen. maar opmerkingen over het stemgedrag of grapjes maken moet ook kunnen lijkt me, beetje psychologische oorlogvoering hoort er ook bij :)
Maar ja, dan komt de vraag naar boven: wie is dan in deze lijst nog het kanonnenvoer?
Eerlijk gezegd vind ik voor ze allemaal best wat te zeggen.

Enige die logisch eruit liggen zijn Doro (headliner allereerste editie) en MM (om obvious reasons, verder natuurlijk wel gewoon headlinerwaardig).
Opeth en DB zouden er zoals gezegd niet in moeten zitten wat mij betreft, maar ga ik ook niet minnen.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
De bands die je minpunten gaf die wonnen steeds het spel, aangezien je nu Avantasia pluspunten neem ik aan dat je die band graag wilt saboteren om te zorgen dat ze niet winnen?

Ben in ieder geval benieuwd wat er gebeurd in deze situatie! Verwacht niet dat ze gaan winnen, maar een mooi eindresultaat lijkt me wel mogelijk, had sowieso al niet verwacht dat ze zoveel medestanders zouden hebben.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Phyllis Cateblanchett GIF by FX Networks

💁‍♂️

Ik verwacht toch eerder dat al mijn andere favorieten onder Avantasia gaan eindigen 😅

Accept - 10
Airbourne - 115
Alestorm - 110
Amon Amarth - 100
Anthrax - 90
Arch Enemy - 110
Architects - 130
Avantasia - 197
Behemoth - 130
Dimmu Borgir - 115
Epica - 110
Europe - 113
Ghost - 105
Heilung - 95
Helloween - 110
Immortal - 100
In Flames - 100
KK's Priest - 80
Korn - 135
Kreator - 95
Lamb Of God - 100
Machine Head - 126
Megadeth - 99
Nightwish - 129
Opeth - 209 (+10)
Powerwolf - 106
Sabaton - 99
Saxon - 74
Testament - 99
Twisted Sister - 134
Within Temptation - 112

Het meest zinvolle is om je favoriete bands zo hoog mogelijk te krijgen was jullie boodschap, toch?

Tentheadliners zijn de beste headliners!

Maar ja, dan komt de vraag naar boven: wie is dan in deze lijst nog het kanonnenvoer?
Eerlijk gezegd vind ik voor ze allemaal best wat te zeggen.
ik wil best een poging doen om er wat te noemen

Weet nog wel dat het forum te klein was toen kk's priest werd aangekondigd, men was toch wel een beetje flabbergasted hoe die in godsnaam headliner waren toen. ben wel verbaasd dat die nog vrij hoog staan.
Verder zijn er nog wat andere bands die ze prima kunnen boeken op spots lager dan headliner dus is de vraag hoe headlinewaardig ze dan zijn.
Saxon, Testament, Immortal, Epica bijvoorbeeld valt wel wat over te zeggen
Dan heb je nog wat bands waarvan je zou kunnen zeggen dat ze het festival zijn ontgroeid en er nooit meer zullen spelen, dus in hoeverre kunnen ze dan nog de ideale headliner van het festival zijn? Sabaton en Ghost bijvoorbeeld.
Avatar stonden laatste keer ook als noodoplossing in combinatie met Extreme met een korte set, waren beiden ook geen volwaardig headliner meer toen (al is Extreme er al uit)
Heilung heb ik mensen het argument al zien maken dat ze die niet geschikt vinden als mainstage headliner (niet mijn mening maar goed)

• Winning
Waarderingen: Dr. Hannibal
ik wil best een poging doen om er wat te noemen

Weet nog wel dat het forum te klein was toen kk's priest werd aangekondigd, men was toch wel een beetje flabbergasted hoe die in godsnaam headliner waren toen. ben wel verbaasd dat die nog vrij hoog staan.
Verder zijn er nog wat andere bands die ze prima kunnen boeken op spots lager dan headliner dus is de vraag hoe headlinewaardig ze dan zijn.
Saxon, Testament, Immortal, Epica bijvoorbeeld valt wel wat over te zeggen
Dan heb je nog wat bands waarvan je zou kunnen zeggen dat ze het festival zijn ontgroeid en er nooit meer zullen spelen, dus in hoeverre kunnen ze dan nog de ideale headliner van het festival zijn? Sabaton en Ghost bijvoorbeeld.
Avatar stonden laatste keer ook als noodoplossing in combinatie met Extreme met een korte set, waren beiden ook geen volwaardig headliner meer toen (al is Extreme er al uit)
Heilung heb ik mensen het argument al zien maken dat ze die niet geschikt vinden als mainstage headliner (niet mijn mening maar goed)
Allemaal goede argumenten om deze bands te minnen inderdaad.
Maar er zijn ook goede argumenten om ze te plussen natuurlijk.
Die keuze moet iedereen maar voor zichzelf maken. :)

Uit ervaring van voorgaande spellen weet ik dat dit geen geldige reden is om bands te minnen. Kijkt naar Radiohead en System of a Down.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Accept had er al twee keer uit kunnen liggen mensen, kom op, zo komen we nooit verder 😅
Rustig aan, zo snel hoeft het spel toch niet afgelopen te zijn? 😜
Of wil iedereen zo ontzettend graag naar een Lowlands en/of Pukkelpop editie..? 😂
Zijn sowieso al met veel minder namen begonnen dan de laatste twee spellen, dus het tempo mag best wat lager liggen.. 💁‍♂️

Savor Red Wine GIF by Sony Pictures

• Haha
Waarderingen: Timmetje en Dr. Hannibal

Users who are viewing this thread