Lowlands 2026

Jungle by Night is toch ook niet heel bijzonder en vinden ook heel veel mensen leuk idem dito met dat polka en piraten gebeuren.

Denk door de hoeveelheid drank en drugs dat de lat niet al te hoog ligt in de nacht om het leuk te hebben
Hohoho wat is dit voor taal. Jungle by Night is een van de beste live-acts die Nederland nu te bieden heeft. De eerste helft van dat livingstone album voelt voor mij als een half uur durend orgasme

Was in de podcast niet gezegd dat zowel Richie als Floating Points de nacht in zouden luiden? Lijkt me dat ze dan misschien zelfs als Bravo afsluiter staan, een nieuwe soort constructie o.i.d.?
Dan mag ik wel hopen dat ze na Richie iets neerzetten dat iets steviger in dezelfde sound doorpakt!

Was in de podcast niet gezegd dat zowel Richie als Floating Points de nacht in zouden luiden? Lijkt me dat ze dan misschien zelfs als Bravo afsluiter staan, een nieuwe soort constructie o.i.d.?
Zelfde constructie als Skrillex in 2024 verwacht ik. Van 21:30 - 22:45 en dan om 23:00 eerste 'nacht' act. Zelfde voor Major Lazer en Floating Points.

Zelfde constructie als Skrillex in 2024 verwacht ik. Van 21:30 - 22:45 en dan om 23:00 eerste 'nacht' act. Zelfde voor Major Lazer en Floating Points.
Eefje de Visser is volgens de podcast volgens mij ook een headliner in de Bravo, dus dat zou niet passen.

Major Lazer in de Alpha? (Hoe dan ook een harde skip voor mij)

• Leuk
Waarderingen: hendrik1
Eefje de Visser is volgens de podcast volgens mij ook een headliner in de Bravo, dus dat zou niet passen.

Major Lazer in de Alpha? (Hoe dan ook een harde skip voor mij)
Je hebt gelijk. Major Lazer in de Alpha is denk wel logischer (misschien zelfs als danceafsluiter). Heb alleen geen idee wat zij live spelen.

Weet dat de tijd anders is op Lowlands, maar die stond sub om half 9 😉
Hahahaha, dat herinnerde ik me echt totaal anders, maar je hebt gelijk. In dat geval zou Major Lazor en New Wave prima achter elkaar werken op de Alpha.

Kunnen ze in de Bravo Eefje Visser/Floating Points/Richie Hawtins programmeren.

• Haha
Waarderingen: hendrik1
Lowlands heeft er ook wel een handje van om zo'n act als Floating Points overdag in de Heineken te programeren. Zie Barry can't Swim, Overmono, Weval, Fred Again etc. Ik zet mn geld daarop in. En Major Lazer in de Alpha zoals Peggy, Bicep, Moderat etc.

• Leuk
Waarderingen: davadude
Bevrijdingsfestival Overijssel kondigt zojuist een gezamenlijk concert van Typhoon & Sticks aan.

Er staat niet dat dit eenmalig is, ideaal voor de laatste ronde namen en de Alpha.

Oja, ze hebben ook de co-head van Pinkpop (Di-Rect) 😉.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Met alle respect voor hun skills, maar Benwal en TLM Airlines zou ik wel zeer makkelijke en daardoor wat teleurstellende boekingen vinden. Stonden afgelopen jaar echt op iedere hoek van de straat te draaien, zonder daarbij erg veel af te wisselen/verrassen qua genre. Daarnaast hoop ik persoonlijk dat we de hardhouse/stuitertrance hype in 2025 achterlaten, maar dat is natuurlijk ook smaak. Alleen zeker als je kijkt dat ze Voices from the Lake hebben geboekt en ook de rest van het programma vrij alternatief is, zou het me wel tegenvallen als ze in de nacht op de voornaamste spots wel voor de meest voor de hand liggende keuzes gaan. Niet fully experimenteel Draaimolen stijl, maar iets er tussenin zou wat mij betreft goed aansluiten.

Dit wordt mijn eerste Lowlands, dus ik weet niet helemaal wat ik in de nacht kan verwachten en volgens mij hoop ik op meer techno dan ik kan verwachten 😬 . Maar namen die me te binnen schieten ongeacht grootte i.c.m. de tent/spot zijn Ben UFO (door zijn veelzijdigheid een mooie voor de Bravo denk ik), Call Super, Freddy K, Colin Benders, GiGiFM, Philippa Pacho, Ogazón, Marron, Speedy J, Saoirse, Shanti Celeste, Blasha & Allatt, Ben Klock, Alarico, Chlär of samen als Funk Assault.

Dat zijn ook niet de meest unieke of exclusieve namen, ik weet het, maar hun sets zijn wel wat spannender, verrassender en/of gedurfder in mijn ogen.
Goeie lijst. Funk assault zou echt zo dik zijn. Ik juich ook een goede ouwe techno rot ook toe. Laurent Garnier dan het allerhardst maar die doet geen festivals meer volgens mij.

Als je het in de nacht niet meer weet op Lowlands is de x-ray altijd een goed idee en vrij onvoorspelbaar. Dat pakt soms niet goed uit (wel altijd een goed verhaal) maar als het wel raak is dan beleef je één van je betere festivalnachten ooit.

Bevrijdingsfestival Overijssel kondigt zojuist een gezamenlijk concert van Typhoon & Sticks aan.

Er staat niet dat dit eenmalig is, ideaal voor de laatste ronde namen en de Alpha.

Oja, ze hebben ook de co-head van Pinkpop (Di-Rect) 😉.
Interessant! Maar staat als special guest op DTRH (Sticks) dus unlikely, vrees ik.

• Leuk
Waarderingen: Novis95 en piep
Hohoho wat is dit voor taal. Jungle by Night is een van de beste live-acts die Nederland nu te bieden heeft. De eerste helft van dat livingstone album voelt voor mij als een half uur durend orgasme
Bedoelde eigenlijk Fesitval Macumba :ROFLMAO:

Wel mooi dat ik hier allemaal DJ namen e.d. lees ik heb werkelijk waar geen idee das echt compleet buiten wat ik luister.

Wel al begonnen met van alles luisteren. Blood Orange is best oké en Voices of the Lake ook best chill.

• Leuk
Waarderingen: Frietandel
Bedoelde eigenlijk Fesitval Macumba :ROFLMAO:

Wel mooi dat ik hier allemaal DJ namen e.d. lees ik heb werkelijk waar geen idee das echt compleet buiten wat ik luister.

Wel al begonnen met van alles luisteren. Blood Orange is best oké en Voices of the Lake ook best chill.
Wat mij betreft twee pareltjes op de line-up!

De afgelopen jaren was popfestival Lowlands altijd binnen één kwartiertje of hooguit enkele uren uitverkocht. Maar dit jaar hapert de machine. De voorverkoop begon afgelopen zaterdag en nog steeds zijn er kaartjes te koop. Moet het festival zich zorgen maken?

Festivalgangers weten al een paar jaar dat ze er vroeg bij moeten zijn, als ze voor het populaire Lowlands een kaartje willen bemachtigen. Dit jaar werden de kaartjes voor Lowlands weer duurder: één ticket kost nu 365 euro.

Optredende artiesten zijn dit jaar onder andere Tyler the Creator, Lorde, New Wave, Sombr, Turnstile en Antoon.
https://www.telegraaf.nl/entertainm...len-idfa-ook-op-bioscoopsucces/105541455.html

Volgens popjournalist Atze de Vrieze, die het festival al jaren op de voet volgt, is het niet zo uitzonderlijk dat Lowlands nog niet uitverkocht is. „Pas sinds 2020 is het zo dat het evenement binnen een paar uur uitverkocht raakte”, zegt hij.

Prijzige concertzomer​

Als allerbelangrijkste reden voor het niet uitverkopen van Lowlands voert De Vrieze de dure concertzomer aan. „Er komen dit jaar een aantal grote concerten aan, zoals BTS in Brussel, Harry Styles en Bruno Mars. Voor een gemiddeld concert ben je niet alleen geld kwijt voor een kaartje van 150 euro, maar vaak moet je ook overnachten. Dat telt allemaal op”

„En dan heb je in aanloop naar Lowlands ook nog grote concerten in Nederland van Rosalia, Tame Impala en FKA Twigs, allemaal acts die ook op Lowlands zouden kunnen staan.”

’365 euro enorme smak geld’​

„Voor veel jongeren is die 365 euro een enorme smak geld”, zegt Patrick Bakkenes, die vorig jaar het boek Van Flight naar Lowlands lanceerde. Hij wijst erop dat de nieuwe directie van Lowlands de bakens wil verzetten en terug wil naar de kern van wat een popfestival hoort te zijn: een plek om opkomende bandjes te zien.

„Het is juist goed dat ze het oude sentiment terug proberen te brengen, want juist daar haalt een festival als Lowlands zijn vernieuwing vandaan.”

Toch is De Vrieze niet negatief over de kaartverkoop. „Ik verwacht dat Lowlands gewoon gaat uitverkopen dit jaar. Over het nachtprogramma, dat voor Lowlands echt belangrijk is geworden, is nog niet veel bekendgemaakt. Als er een paar bekende dj’s worden geboekt, dan kan het snel gaan.” De formule van Lowlands is volgens hem nog zeker niet uitgewerkt.

Kaartverkoop Pinkpop​

Interessanter dan Lowlands is misschien nog wel de kaartverkoop voor Pinkpop. Bij Pinkpop gaan mensen vaak voor de artiesten naar het festival; bij Lowlands, waar je sowieso een kaart voor het hele weekend koopt, is de sfeer veel belangrijker.

Nog kanshebbers van de nieuwe Pukkelpop-namen? The Hives, Wet Leg en Denzel Curry?

Pegassi zie ik ook wel de Bravo afsluiten als ze de hardhouse/trance kant op willen.

• Leuk
Waarderingen: justin.feestje
Best een aardig lijstje.

Denzel Curry is altijd een kanshebber.The Hives, Purple Disco Machine en Wet Leg lijken mij prima acts voor de grotere podia (Alpha/Bravo/Heineken). Kelis zou ik nog wel geinig vinden, maar is typische naam die ze laten schieten.

Kölsch Live lijkt me ook wel nice, maar ik denk ook dat ze die niet hebben.

Users who are viewing this thread