Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Zo, pfoe. Die indrukken van Raye.

Haar show op RW was m'n favoriete festivalshow van vorig jaar, benieuwd of ze het dit jaar weer flikt.

Zo, pfoe. Die indrukken van Raye.

Haar show op RW was m'n favoriete festivalshow van vorig jaar, benieuwd of ze het dit jaar weer flikt.
3voor12 vond het blokje met hits het leukste. Die 2 uur daarvoor waren van een veel hoger niveau, maar dat is schijnbaar langs Atze heen gegaan.

• Thinking
Waarderingen: fred alweer..
Raye was inderdaad fantastisch. Geweldige band, dijk van een stem, mooie visuals. Iets teveel gebabbel tussendoor maar dat mocht de pret niet drukken. Kijk nu ook enorm uit naar het nieuwe album.

Wat me wel opviel was dat de zitplaatsen verijdelde staplaatsen zijn geworden. Veel mensen stonden en dansten de volle twee uur. Ik snap dat het jammer is om niet te kunnen staan als je zitplaatsen hebt en eigenlijk liever wilde staan.... maar het is wel wat vervelend voor mensen die bewust zitplaatsen boeken.

Raye was inderdaad fantastisch. Geweldige band, dijk van een stem, mooie visuals. Iets teveel gebabbel tussendoor maar dat mocht de pret niet drukken. Kijk nu ook enorm uit naar het nieuwe album.

Wat me wel opviel was dat de zitplaatsen verijdelde staplaatsen zijn geworden. Veel mensen stonden en dansten de volle twee uur. Ik snap dat het jammer is om niet te kunnen staan als je zitplaatsen hebt en eigenlijk liever wilde staan.... maar het is wel wat vervelend voor mensen die bewust zitplaatsen boeken.
Oh ik dacht dat het aan mij lag dinsdag...

Ik heb dus in de stoelen schuin voor mij twee mensen gehad die het hele concert (als enige aan die kant van de zaal) hebben gestaan. Wist niet goed wat de etiketten in de Ziggo zijn op dat punt en kon het podium op zich goed zien dus maar niks van gezegd maar het stel naast mij heeft dus het gehele concert naar twee ruggen lopen kijken.

• Verdrietig
Waarderingen: Timmetje
Deze discussie hebben we toch al tien keer gevoerd? Het is geen verplichting om te zitten, als mensen er achter je last van hebben is het natuurlijk vervelend. Maar ik neem ook wel eens zitplekken en ga dan gedeeltes staan als die vibe daar is.

Oh ik dacht dat het aan mij lag dinsdag...

Ik heb dus in de stoelen schuin voor mij twee mensen gehad die het hele concert (als enige aan die kant van de zaal) hebben gestaan. Wist niet goed wat de etiketten in de Ziggo zijn op dat punt en kon het podium op zich goed zien dus maar niks van gezegd maar het stel naast mij heeft dus het gehele concert naar twee ruggen lopen kijken.
Vrijwel alle rijen voor ons stonden. De twee mensen voor ons (waarvan één slecht ter been) hebben ook het hele concert naar ruggen gekeken. Inclusief de rustigere nummers en praatjes.

Ik had er zelf geen last van maar vond het wel wat sneu voor de man voor me.

Deze discussie hebben we toch al tien keer gevoerd? Het is geen verplichting om te zitten, als mensen er achter je last van hebben is het natuurlijk vervelend. Maar ik neem ook wel eens zitplekken en ga dan gedeeltes staan als die vibe daar is.
Er zit een verschil tussen gedeeltes staan en het hele concert staan....

Ik wilde er geen discussie van maken trouwens! Het viel me gewoon op. Waar het normaal weleens was is het nu continu. Dat lijkt wat te veranderen.

• Leuk
Waarderingen: Brundlecat en AngieH
Snap ik. Dat is zeker vervelend, zeker bij rustig gedeeltes. Gebeurde bij ons ook, maar we konden er juist langs kijken gelukkig. Helaas ga je er niks aan veranderen, ik denk dat veel mensen zich ook van geen kwaad bewust zijn.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Ik wilde er geen discussie van maken trouwens! Het viel me gewoon op. Waar het normaal weleens was is het nu continu. Dat lijkt wat te veranderen.
Zo kwam ik dus pas geleden een filmpje tegen op social media w3aarin werd opgeroepen om te normaliseren dat je heel concert moet staan als je zitplekken hebt... Dit soort dingen zorgt dan natuurlijk voor een verschuiving. En daardoor gaan steeds meer jongeren staan terwijl ze zitplaatsen hebben en mensen die dus slecht ter been zijn een heel concert lang niks zien.

Snap ik. Dat is zeker vervelend, zeker bij rustig gedeeltes. Gebeurde bij ons ook, maar we konden er juist langs kijken gelukkig. Helaas ga je er niks aan veranderen, ik denk dat veel mensen zich ook van geen kwaad bewust zijn.
Maar een beetje om je heen kijken kan geen kwaad toch. Ook als ik ergens in een concertzaal ga staan kijk ik wel even achter me of er geen kleine medemensen zijn die niets meer zien door mijn komst.

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit en AngieH
Het is wel de reden dat ik eigenlijk nooit meer zitplaatsen neem. Ik wil a) geen last hebben van staande mensen voor me b) me niet ongemakkelijk voelen op momenten dat ik zelf wil staan. Maar het is jammer want het feit dat je kort voor start van een show kan aan komen waaien is altijd wel heel ideaal.

Terug naar RAYE dan. Het was een topshow en ik heb echt genoten. Wat een entertainer, geweldige podium setting, band en een fijne lichtshow.

Volgens mij ook vrij sterke nieuwe nummers. Click Clack Symphony nieuwe single binnen een paar weken?? Dat eeuwige gebabbel tussendoor mag voor mij wel echt 50% minder. Haalde regelmatig de vaart en energie uit de show.

Het blijft wel lastig opboksen tegen een show van een half jaar geleden (RW) die het absolute hoogtepunt van mijn festival betekende. Als het concert van gisteren mijn eerste kennismaking met RAYE was geweest was ik waarschijnlijk een stuk meer overdonderd geweest. Bij nader inzien nog meer bewondering voor wat zij op Werchter teweeg bracht, bij daglicht, met een publiek zonder fans, en zonder alle toeters en bellen die ze in de Ziggo Dome tot haar beschikking had. Dat was echt bizar maar ik kan me voorstellen dat genoeg mensen de shows van de afgelopen dagen exact zo ervaren hebben.

Laatst bewerkt:
Het blijft wel lastig opboksen tegen een show van een half jaar geleden (RW) die het absolute hoogtepunt van mijn festival betekende. Als het concert van gisteren mijn eerste kennismaking met RAYE was geweest was ik waarschijnlijk een stuk meer overdonderd geweest. Bij nader inzien nog meer bewondering voor wat zij op Werchter teweeg bracht, bij daglicht, met een publiek zonder fans, en zonder alle toeters en bellen die ze in de Ziggo Dome tot haar beschikking had. Dat was echt bizar maar ik kan me voorstellen dat genoeg mensen de shows van de afgelopen dagen exact zo ervaren hebben.
RW was ook mijn eerste RAYE show. Terugkijkend inderdaad nog meer bewondering!

Over haar
gebabbel, dat vond ik juist toevoegen aan de show. Het zorgde er niet voor dat de setlist werd ingekort (ze stond ook niet op tijd). Het past erbij, zorgde voor interactie en ook dat 'down to earth' gevoel en de connectie met haar als persoon. Brengt charme en inzicht. En medeleven. Dat geeft me ook context bij een nummer als Nightingale Lane en dat maakt de ervaring, voor mij, specialer — een diepere connectie voor een avond. Ik had er weinig moeite mee, mij kon ze niet genoeg babbelen. Mogen meer artiesten live doen :)

Edit: styling.

• Leuk
Waarderingen: Dante en JP5
RW was ook mijn eerste RAYE show. Terugkijkend inderdaad nog meer bewondering!

Over haar
gebabbel, dat vond ik juist toevoegen aan de show. Het zorgde er niet voor dat de setlist werd ingekort (ze stond ook niet op tijd). Het past erbij, zorgde voor interactie en ook dat 'down to earth' gevoel en de connectie met haar als persoon. Brengt charme en inzicht. En medeleven. Dat geeft me ook context bij een nummer als Nightingale Lane en dat maakt de ervaring, voor mij, specialer — een diepere connectie voor een avond. Ik had er weinig moeite mee, mij kon ze niet genoeg babbelen. Mogen meer artiesten live doen :)

Edit: styling.
Twee jaar geleden op DTRH
kwam ze allezins wel in de problemen met tijd omdat ze veels te veel lulde

Twee jaar geleden op DTRH
kwam ze allezins wel in de problemen met tijd omdat ze veels te veel lulde
Vond het nu niet ten koste gaan van de muziek. Een normale hoeveelheid nummers gehoord voor zo’n optreden, ze begon gewoon wat eerder dan standaard (vond ik wel fijn juist) en ging net langer door. Wel kut als je net je trein moest halen, dan mis je het laatste nummer.

Op DTRH vond ik het ook doorslaan en vond daardoor die show gewoon prima en niet meer. Op LL echt een compleet ander beeld, wat een show was dat ook zeg. Toen was ik emotioneel wel meer labiel, dus zat er toen nóg beter in als dinsdag :)

Vond het nu niet ten koste gaan van de muziek. Een normale hoeveelheid nummers gehoord voor zo’n optreden, ze begon gewoon wat eerder dan standaard (vond ik wel fijn juist) en ging net langer door. Wel kut als je net je trein moest halen, dan mis je het laatste nummer.

Op DTRH vond ik het ook doorslaan en vond daardoor die show gewoon prima en niet meer. Op LL echt een compleet ander beeld, wat een show was dat ook zeg. Toen was ik emotioneel wel meer labiel, dus zat er toen nóg beter in als dinsdag :)
Geloof ik, maar was even als voorbeeld dat het zeker niet moet doorslaan getuige de
mij kon ze niet genoeg babbelen

• Leuk
Waarderingen: Dante
Zo'n voorbeeld was het uitlichten van de dansende meisjes of het gesprekje over zingen onder de douche. Dat soort dingen duurden me allemaal wat te lang en voegde weinig toe.

Maar muggezifterij op een topshow.

Even iets anders dan RAYE. Ben net terug van dust op V11 in Rotterdam. Ik zag ze 2,5 jaar geleden voor het eerst in het voorprogramma van Protomartyr in Trix. Toen vond ik het al een heerlijk bandje en ze zijn echt gegroeid. Leuk om te zien. Veel energie. En veel van het nieuwe album. De afsluiter was 'Joy (Guilt)' en dat blijft een geweldig nummer. Wederom genoten.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en B0G5

Users who are viewing this thread