Pukkelpop 2026

Anyways, opnieuw een gokje;

Main;
Charli - Florence - RAYE
Fontaines - Turnstile - Lorde
Bazart - Deftones - Nothing But Thieves
ROLE MODEL - Amyl - Wet Leg

Marquee;
Interpol - Zara Larsson - Parcels
Sombr - Blood Orange - Geese
Alessi Rose

Wave;
Underworld - Pinkpantheress - Four Tet
Ravyn Lenae

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Elle Marie en Jean

Main;
Charli - Florence - RAYE
ROLE MODEL - Amyl

Marquee;

Wave;
Zara Larsson en Sombr met huidige populariteit naar de main verwacht ik

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie

Main;
Charli - Florence - RAYE

Marquee;
Alessi Rose

Wave;
Ravyn Lenae
Dit is zo gen z coded trouwens. Tien jaar geleden toen millenials tiener waren, ging zoiets pop-georienteerd nooit goed verkopen - en it didn't. Maar in 2026 is dit gewoon een instant sell out.

• Leuk
Dit is zo gen z coded trouwens. Tien jaar geleden toen millenials tiener waren, ging zoiets pop-georienteerd nooit goed verkopen - en it didn't. Maar in 2026 is dit gewoon een instant sell out.
Gestoord goed dit anno 26.

Maar ook wel te stacked. Deftones en Nothing But Thieves staan te laag. Als Sombr in de Marquee staat, zal het ook wel als head zijn zoals Zara. Voor de rest zie ik dit wel gebeuren. Al zal Charli er waarschijnlijk nog uit gaan voor iets als Yungblud.

Laatst bewerkt:

Main;
Charli - Florence - RAYE

Marquee;
Alessi Rose

Wave;
Ravyn Lenae
Deftones, Sombr, Wet Leg en Zara Larsson staan wat te laag denk ik.

Ik weet niet zeker wat dit betekent, maar waarschijnlijk is La Route Du Rock hun enige festivaloptreden in de zomer van 2026.

Bijlagen

• Screenshot_2025-12-30-17-52-57-40_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2025-12-30-17-52-57-40_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    146,3 KB · Weergaven: 86
  • Haha
Waarderingen: Mr. Y en jimmywe
Ik weet niet zeker wat dit betekent, maar waarschijnlijk is La Route Du Rock hun enige festivaloptreden in de zomer van 2026.
Klopt niet: ze spelen ook in Oostenrijk en het Verenigd Koninkrijk Reading/Leads festival. La route du Rock is wel hun enigste Franse festivaloptreden van 2026. Grote kans dat ook lowlands en PKP Fontaines dc nog kunnen aantrekken.

Shit, zag de advertentie op facebook en het zag er wel professioneel uit. Sorry. Eigenlijk zouden ze die covergroepen moeten verbieden om dezelfde art forms te gebruiken als de originele groepen. Het goede nieuws is dat zaterdag 15 augustus Fontaines DC in Frankrijk speelt (Route du Rock), donderdag 20 augustus in Oostenrijk en dat er nog altijd een grote kans blijft op Pukkelpop (wellicht zaterdag of zondag).
Vrijdag ook nog mogenlijk he :)

Stel dat Lorde, Raye en Florence elk een dag Pukkelpop headlinen?! Vrouwen aan de macht 💪
Ik vind het opvallend dat de vrouwen de laatste jaren met de beste muziek komen, zie Rosalia, Charli Xcx, Olivia Dean, Olivia Rodrigo, Lana del Rey, Taylor Swift, Billie Eilish;

Shit, zag de advertentie op facebook en het zag er wel professioneel uit. Sorry. Eigenlijk zouden ze die covergroepen moeten verbieden om dezelfde art forms te gebruiken als de originele groepen.
👆 + Organisaties zouden niet mogen communiceren met bandnamen of logo's van het origineel.

• Leuk
Waarderingen: Mr. Y
Stel dat Lorde, Raye en Florence elk een dag Pukkelpop headlinen?! Vrouwen aan de macht 💪
Ik vind het opvallend dat de vrouwen de laatste jaren met de beste muziek komen, zie Rosalia, Charli Xcx, Olivia Dean, Olivia Rodrigo, Lana del Rey, Taylor Swift, Billie Eilish;
Ik vind het opvallend dat de mannen de laatste jaren met de beste muziek komen, zie Fontaines DC, Idles, Wunderhorse, Michael Kiwanuka, Fred Again, Harry Styles, The Weeknd

Dat is ook maar een kwestie van smaak natuurlijk.

Ik vind het opvallend dat de mannen de laatste jaren met de beste muziek komen, zie Fontaines DC, Idles, Wunderhorse, Michael Kiwanuka, Fred Again, Harry Styles, The Weeknd
Op Mad Cool Festival staat Lorde slechts derde op de main na Jennie (een zuidkoreaanse zangeres) en Florence and the Machine (headliner); Haar optreden start al om 20.30h. Volgens mij zijn Raye, Fontaines DC en Florence and the Machine de headliners van Pukkelpop. Grote bijkomende namen voor PKP Lorde, Turnstile, Devtones,....Lorde kan enkel op vrijdag of zondag, Raye het ganse weekeinde en Florence ook het ganse weekeinde maar wellicht vrijdag of zaterdag.

• Leuk
je kan toch echt niet zeggen dat charlie xcx "goede muziek"maakt :rolleyes: :rolleyes:
t knalt live, dat is waar, maar ik noem dat geen goede muziek
de rest van de zangeressen kun je over discussieren, dat is wellicht wel of niet zo je smaak, maar die zingen tenminste nog liedjes.
t is ook niet voor niets dat ze niet 1 x in de top 2000 staat, en al die andere zangeressen wel.

je kan toch echt niet zeggen dat charlie xcx "goede muziek"maakt :rolleyes: :rolleyes:
t knalt live, dat is waar, maar ik noem dat geen goede muziek
de rest van de zangeressen kun je over discussieren, dat is wellicht wel of niet zo je smaak, maar die zingen tenminste nog liedjes.
t is ook niet voor niets dat ze niet 1 x in de top 2000 staat, en al die andere zangeressen wel.
Dat is jouw mening maar anderen vinden het wel goede muziek

Users who are viewing this thread

• bartv