Werchter Parklife 2026

Zwangere Guy is al lang geen opvulling (of toch niet om de eerste spots in te nemen) en kans is groot dat ze wel al het voorprogramma kenden.
Als ze al lang wisten dat ze bands als ZG en Clipse gingen neerzetten, dan zouden ze niet die eerder gemaakte belofte gemaakt hebben, lijkt me?
Hoe dan ook, linksom of rechtsom, getuigt deze line-up i.c.m. de gemaakte belofte niet van een duidelijk plan of respect voor bezoekers.
Het lijkt meer op een legpuzzel met stukjes van verschillende puzzels, die geforceerd in elkaar is geramd.

boris karloff frankenstein GIF by Maudit

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
Omdat bands van bepaalde grootte soms hun neus ophalen om als veredeld voorprogramma te spelen.
ZG verkoopt grote zalen uit, en doet als Belg minder moeilijk. Is ook geen kleine Belg hè.

Er gaan er weer een aantal niet akkoord zijn. Maar ik geef gewoon maar een zaak mee dat wel vaak voorvalt, dus lijkt me ook een verklaring voor hier.
Dan laat die gast ook gewoon in die grote zalen staan, of zet hem op grote, meerdaagse festivals met meerdere podia, iedereen blij.
Dit is net alsof je tijdens een 5-gangen diner in een Italiaans restaurant ineens een broodje kebab krijgt geserveerd.

En dat het vaak voorvalt, maakt het natuurlijk nog niet ok.
Het getuigt alleen maar meer van het feit dat Live Nation veel meer aandacht heeft voor geld verdienen dan voor muziekfans.

Natuurlijk niet, laatste woord heeft altijd de organisatie zelf.
Als die bepaalde bands niet willen plaatsen, dan hoeven ze dat ook niet.
Als ze Linkin Park daardoor dan ook niet kunnen boeken, is dat een ander verhaal.
Maar dat is blijkbaar niet aan de orde, aangezien LP ook op andere plekken gewoon zonder hun voorprogramma speelt.
Of zijn ze daar nog niet aangekondigd?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Dit jaar stond het voorprogramma van Linkin Park toch ook niet op RW? Dus de theorie dat Linkin Park dat als eis heeft vind ik wat vreemd. Is bij andere festivals ook duidelijk niet het geval.

• Leuk
Waarderingen: jonasvh en MetalLimbo
Dan laat die gast ook gewoon in die grote zalen staan, of zet hem op grote, meerdaagse festivals met meerdere podia, iedereen blij.
Dit is net alsof je tijdens een 5-gangen diner in een Italiaans restaurant ineens een broodje kebab krijgt geserveerd.

En dat het vaak voorvalt, maakt het natuurlijk nog niet ok.
Het getuigt alleen maar meer van het feit dat Live Nation veel meer aandacht heeft voor geld verdienen dan voor muziekfans.
Uw laatste zin is niets nieuw onder de zon.

• 100
Waarderingen: MetalLimbo
Zwangere Guy is mega goed live. Alle haters op dit forum zouden zich eens vooraan moeten posteren. Wedden dat ze overtuigd geraken? Misschien is het niet je genre, maar ik dacht dat hokjesdenken al ver achter ons lag. Het gaat meer om een vibe dan puur de stijl van muziek waar programmatoren rekening mee houden.

Zwangere Guy is mega goed live. Alle haters op dit forum zouden zich eens vooraan moeten posteren. Wedden dat ze overtuigd geraken? Misschien is het niet je genre, maar ik dacht dat hokjesdenken al ver achter ons lag. Het gaat meer om een vibe dan puur de stijl van muziek waar programmatoren rekening mee houden.
Ga nou niet de ultieme all-round muziekfan uithangen.
Niemand houdt van alles, en iedereen denkt in hokjes, de een alleen wat meer dan de ander.
Of sta jij ook vooraan bij optredens van Watain voor de 'vibe'?

Laatst bewerkt:
Wat een gedoe toch… 😂

Er zijn er een paar zo overtuigd van hun eigen waarheid dat rustige feiten straal genegeerd worden. Onze Live Nation opereert vrijwel onafhankelijk. Zonder bepaalde inmenging. Artiesten weten ook dat die dag rond Linkin Park draait: rond hen + voorprogramma’s. Ze hebben waarschijnlijk in Mechelen gedacht dat ZG wel een goede optie was, want best groot, trekt wel zijn volk. Maar velen kunnen dat precies niet aan en minimaliseren echt volledig zijn grootte in dit landje.
Alsof het een besparing is. Dan hadden ze er nog wel meer Belgen gezet.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan en Timmetje
Wat een gedoe toch… 😂

Er zijn er een paar zo overtuigd van hun eigen waarheid dat rustige feiten straal genegeerd worden. Onze Live Nation opereert vrijwel onafhankelijk. Zonder bepaalde inmenging. Artiesten weten ook dat die dag rond Linkin Park draait: rond hen + voorprogramma’s. Ze hebben waarschijnlijk in Mechelen gedacht dat ZG wel een goede optie was, want best groot, trekt wel zijn volk. Maar velen kunnen dat precies niet aan en minimaliseren echt volledig zijn grootte in dit landje.
Integendeel, het heeft helemaal niks met grootte te maken, dat heeft niemand hier beweerd.
Zoals iedereen heel duidelijk heeft gemaakt gaat het erom dat bepaalde bands gewoon niet passen op die dag, zeker niet gezien de belofte die ze hebben gemaakt. Dat is eigenlijk gewoon misleiding van de klant.

Maar er zijn er een paar die zo gebrand zijn om Live Nation koste wat kost te blijven verdedigen, dat ze hun eigen waarheid creëren om de terechte en onderbouwde onvrede van anderen te bagatelliseren en ridiculiseren.

Tja dat gedoe is er om een reden denk ik :unsure:

Vergelijk het met een filmfestival te organiseren, aan te kondigen dat het fantasy/science fiction themed is, 2 kleppers te lossen (Lord of the Rings remake en Star Wars remastered ofzo) en daarna dan af te komen met Sneeuwwitje (want aja er doen ook dwergen mee net zoals in LOTR dus ni neuten) . Weken daarna dan af te komen met Ariel De Zeemeermin en Brokeback Mountain.

Anyways we zullen genieten van die dag en kijken ernaar uit . Alleen zal de dagindeling er iets anders uit zien dan wat we verwacht hadden. Het argument dat ze er veel geld voor neergeteld hebben gaat voor mij niet op, Taylor Swift is ook duur.

Ivm dat hokjesdenken....ik kan genieten van de meest uiteenlopende genres muziek (van Guus Meeuws naar retro/house/techno tot Black Metal / Deathcore)

- voor metal ga ik bewust naar Graspop/Alcatraz
- als ik iets dansbaars wil ga ik bewust naar een dansfestival (genre land of love / dream beats)
- samen met het vrouwke Suzan en Freek of zesde metaal dan ga je naar een lokaal festival.
- vroeger voor Rock ging ik naar Torhout en later Rock Werchter, nu is dat ook een pak diverser geworden dus skippen we regelmatig eens een jaar.

Ik denk voor velen dat het een soort van stille wens was om toch echt eens een rock festival te hebben zonder andere genres door ons strot te willen rammen omdat ze populair of duur zijn.

Wat een gedoe toch… 😂

Toegeven dat ze daar in Mechelen in de fout zijn gegaan kan ook natuurlijk.

Is het niet met de programmatie, dan wel met de communicatie.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en MetalLimbo
Been there done that, na 20 minuten schouder ophalend de Barn buiten gewandeld.
Et en plus staat meneer Zwanger een week later ook nog eens op Rock Werchter zelf.
Overbodige boeking gewoon.

Maak ervan wat je wil. Heb al meermaals gezegd dat de communicatie hoogst ongelukkig is geweest en ik speciaal eerste persbericht ben gaan opzoeken. Scroll gerust maar eens terug.

Ik probeer alleen maar uit te leggen hoe zo’n ZG op de affiche terecht kan komen volgens mij. Meer niet. En dan speelt zijn grootte ook een rol, kan je niet rond. En er zal inderdaad gedacht zijn: rap muziek moet wel kunnen. Wat een aantal absoluut niet kunnen plaatsen.

En neen, als ik iets niet goed vind aangepakt vanuit LN. Of het lijkt me niet goed geboekt zeg ik het gewoon. Voor RW24 bv vond ik dat pakket met oa Yungblud, NBT, Snow Patrol, Royal Blood echt om te bleiten, heb dat ook zo gezegd.

Maak ervan wat je wil. Heb al meermaals gezegd dat de communicatie hoogst ongelukkig is geweest en ik speciaal eerste persbericht ben gaan opzoeken. Scroll gerust maar eens terug.

Ik probeer alleen maar uit te leggen hoe zo’n ZG op de affiche terecht kan komen volgens mij. Meer niet. En dan speelt zijn grootte ook een rol, kan je niet rond. En er zal inderdaad gedacht zijn: rap muziek moet wel kunnen. Wat een aantal absoluut niet kunnen plaatsen.

En neen, als ik iets niet goed vind aangepakt vanuit LN. Of het lijkt me niet goed geboekt zeg ik het gewoon. Voor RW24 bv vond ik dat pakket met oa Yungblud, NBT, Snow Patrol, Royal Blood echt om te bleiten, heb dat ook zo gezegd.
Grappig,
Linkin Park + de door jou genoemde namen zou me ongetwijfeld over de streep trekken en dat is precies waar ik op rekende. Met dan Papa Roach ipv NBT.

Grappig,
Linkin Park + de door jou genoemde namen zou me ongetwijfeld over de streep trekken en dat is precies waar ik op rekende. Met dan Papa Roach ipv NBT.
Ja het is perceptie en goesting denk ik.

Ik geef ook wel toe dat er heel verschil is tussen 130euro te betalen voor iets met bepaalde verwachtingen, en dat deze niet ingelost worden.

Dan wil je dus eigenlijk zeggen dat ze bij Live Nation ook in jouw ogen de ballen verstand hebben van muziek en wat muziekfans willen?
Die draak van een line-up gaat veel verder dan alleen perceptie en goesting.

Ik ben normaal gesproken ook iemand die overal de nuance van probeert in te zien, en regelmatig zelfs 'advocaat van de duivel' speelt.
Maar hier kan ook ik geen chocola meer van maken...

Ik ben het quasi altijd eens met u Jimmy, maar hier vind ik 'hoogst ongelukkig' toch wel een foute woordkeuze.

Ik ga er vanuit dat een organisatie als tw classic toch elk woord wikt en weegt in hun persberichten. Als je dan afkomt met totaal andere genres, dan is het volstrekt logisch dat mensen zich bedot voelen. We spreken hier niet over een ticketje van 5 euro he.

Ik heb zelf geen ticket, maar dit is niet hetgeen er verwacht werd.

Dienen die heeft beslist om bv een Zwangere Guy te boeken en te denken dat dit een goede keuze is, mag toch eens wat aan zelfreflectie doen.

Dan wil je dus eigenlijk zeggen dat ze bij Live Nation ook in jouw ogen de ballen verstand hebben van muziek en wat muziekfans willen?
Die draak van een line-up gaat veel verder dan alleen perceptie en goesting.

Ik ben normaal gesproken ook iemand die overal de nuance van probeert in te zien, en regelmatig zelfs 'advocaat van de duivel' speelt.
Maar hier kan ook ik geen chocola meer van maken...
Nee, ik denk gewoon dat situatie in juni vorig jaar er anders uit zag dan in het najaar qua beschikbaarheid en mogelijkheid.

Maar duidelijk dat een groep mensen die tickets hebben zich helemaal niet kunnen vinden in die keuze en volledig gesterkt zijn door de eigen beschrijving vanuit LN.

Beste vergelijking is misschien RW19 en die donderdag? Dat ook velen zich bedot voelden?

Users who are viewing this thread