Werchter Parklife 2026

Ik denk ook niet dat ze dit een derde keer na elkaar gaan kunnen, de mensen die ze willen zien gaan ze ondertussen gezien hebben.
Neen, maar wel benieuwd als die binnen enkele jaren met een nieuw album zouden komen of de fuzz even hoog zal zijn.

Ik snap de kritiek na de belofte. Maar ik snap ook wel de programmatie. Linkin Park is voor 20 percent nu eenmaal rap muziek. Alleen had Werchter het anders moeten beloven

Los daarvan, blij dat ik nog geen ticket heb. Ken wel niks van de laatste bands en als ik zo lees mag ook zo blijven. Misschien een last minute TS voor Park en Roach. Voor 50 euro hopelijk

Blijkbaar is Papa Roach anno 2025 een band die op een eendagsevent subheadliner kan spelen. En dan te denken dat er hier aan Yungblud werd gedacht. Hilarisch.

Dat van dat blurren. Laat het gewoon. Graspop heeft hun eigen team. Live Nation festival inderdaad, maar die zaken gebeuren in Dessel. Ze gaan dat blurren niet meer doen.

Ik was nog aan het twijfelen hoe het was aangekondigd. Maar staat inderdaad dat line up zich zou bewegen op het vlak van rock en alternatieve rock. Dus snap de kritiek wel.

Vermoedelijk dus dingen anders gelopen en volle focus op Graspop qua bepaalde namen. Wat je ze ook niet kwalijk kan nemen?
Goh, om Cru te zijn kan je het hen wel kwalijk nemen want ze hebben die belofte gemaakt. Volgens mij zou Graspop niet veel minder kaarten verkopen als bijvoorbeeld pod en drowning pool niet komen maar voor park life maakt dit wel een groot verschil.

Grootste miscast voor de festival is overigens wel Phantogram, das toch een synthpop band? Of ze nu op tournee met LP gaan of niet. Rare boeking.

Clipse en ZG zijn best logisch aangezien.. LP gewoon een mix van rap en alt rock is. Maar... misschien was één van de twee wel gewoon voldoende geweest. Wissel ZG met iets als Brutus, en je hebt een totaal andere affiche imo.

Dit is gewoon een argument die niet op gaat, zaalshows en festivalshows zijn anders, je bookt linkinpark en dan kunnen die zeggen, dit is onze support voor een prijsje kun je deze ook booken maar die verplichting is er niet, vorig jaar was de support ook niet mee op Werchter bijvoorbeeld. Dit getuigt gewoon van goeie kaartverkoop waardoor livenation niet echt de moeite vond om nog veel geld uit te geven.
Dit is geen echt festival. Dit is meer een uitgebreide zaalshow op buitenterrein.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Blijkbaar is Papa Roach anno 2025 een band die op een eendagsevent subheadliner kan spelen. En dan te denken dat er hier aan Yungblud werd gedacht. Hilarisch.
Uiteindelijk maar 3 van de 8 namen op het scherm van Plastiek die niet klopte. Best een mooi gemiddelde als binnenkomer.

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
vrt nws bij lancering parklive
Wat je van Werchter Parklife mag verwachten? "Het nieuwe festival beweegt zich in een wereld tussen Werchter Boutique en TW Classic en kiest resoluut de kaart van rock en alternative rock", klinkt het.
Alle begrip dat de fans dan zware gitaren verwachten en geen rapduo of afgeslankte Brusselse rapper.

Wat je van Werchter Parklife mag verwachten? "Het nieuwe festival beweegt zich in een wereld tussen Werchter Boutique en TW Classic en kiest resoluut de kaart van rock en alternative rock", klinkt het.
Alle begrip dat de fans dan zware gitaren verwachten en geen rapduo of afgeslankte Brusselse rapper.
Ah, is hij al bevallen intussen?

huehuehue GIF

Dan hadden die fans toch even het voorprogramma van LP moeten checken voordat ze kaarten kochten.

Dan hadden die fans toch even het voorprogramma van LP moeten checken voordat ze kaarten kochten.
Foute redenering vind ik.
En ik weet niet of die namen toen al gekend waren maar feit blijft dat ze bij de aankondiging dingen beloofden die ze totaal niet hebben waar gemaakt.

Dan formuleer je je aankondiging toch beter gewoon anders, een les waar ze uit kunnen leren.

Een festivaldag op Werchter heeft standaard zevental namen, in dit geval dus zes. Daarbij houd je rekening met een of twee voorprogramma's (wij toch, de standaard bezoeker is daar niet mee bezig of volgt het niet zo). Dan heb je nog drie namen. Papa Roach is verdedigbaar, Zwangere Guy niet en dan zou er toch nog iets passends kunnen maar dat is ook niet het geval. Eigenlijk heb je enkel de twee topnamen die binnen het plaatje passen.

Dat het voorprogramma ook meekomt, is meer dan logisch. Maar als je dan toch perse (ondanks eerder beloofd) ook hedendaagse relevante dingen wil booken, dan lijkt mij een Fever 333, House of Protection of While She Sleeps veel beter passen in het programma.

Een festivaldag op Werchter heeft standaard zevental namen, in dit geval dus zes. Daarbij houd je rekening met een of twee voorprogramma's (wij toch, de standaard bezoeker is daar niet mee bezig of volgt het niet zo). Dan heb je nog drie namen. Papa Roach is verdedigbaar, Zwangere Guy niet en dan zou er toch nog iets passends kunnen maar dat is ook niet het geval. Eigenlijk heb je enkel de twee topnamen die binnen het plaatje passen.
Plus de namen die LP standaard meeneemt als voorprogramma.

Users who are viewing this thread