Top 2000

Piano man en Rollercoaser mogen wat mij betreft uit de top 10 en Deep Purple met Child in time terug erin, blijft een briljant nummer
Piano man hoeft van mij ook niet zo hoog, alleen op Oud en Nieuw rond een uurtje of kwart voor 12 vind ik het denk ik niet zo erg om met dat nummer lekker mee te lallen.

Rollercoaster en Piano Man beide terecht zo hoog. Al heb ik alleen op die eerste gestemd en zal dat ook blijven doen.

Rollercoaster en Piano Man beide terecht zo hoog. Al heb ik alleen op die eerste gestemd en zal dat ook blijven doen.
Ben wel benieuwd waarom je beide nummers zo goed vind? Ik kan me over het algemeen best heel goed vinden in jouw smaak namelijk maar kan me vooral bij de piano man niet voorstellen waarom mensen hierop stemmen.

Ben wel benieuwd waarom je beide nummers zo goed vind? Ik kan me over het algemeen best heel goed vinden in jouw smaak namelijk maar kan me vooral bij de piano man niet voorstellen waarom mensen hierop stemmen.

Ik denk niet dat ik dat kan uitleggen. Ik ken niet echt veel muziek van Billy Joel, maar tot nu toe zijn het wel de catchy nummers of iets dergelijks. Misschien is het wel deels omdat ik niet anders weet dat dat nummer zo hoog staat in de top2000 en het de laatste jaren altijd het laatste uur richting oud en nieuw is geweest inclusief Piano Man.

Roller Coaster zal wel vooral de opbouw van het nummer zijn in combinatie met het stemgeluid van Danny Vera en de tekst zijn.

Maar zelfs in een setting van de top 2000 wijk ik geregeld af van het forum, Danny Vera, Piano Man en ook een Sound of Silence van Disturbed vind ik fijn. Zelfs een Als Het Avond Is van Suzan en Freek vind ik een fijn nummer.

• Leuk
Waarderingen: Moniek
Ik snap eigenlijk nooit zo goed waarom ze de top 10 van de top 2000 nu al bekend maken :ROFLMAO:

Eigenlijk ook gewoon treurig dat de gehele top 10 uit (witte) mannen bestaat.
Als ik naar mijn eigen stemlijst kijk staat er (helaas) ook maar 1 vrouwelijke artiest in.
Geen flauw idee of dit met smaak/genres te maken heeft of met het feit dat ik veel stem op artiesten die in een periode (mijn jeugd) bekend zijn geworden en er toen nog te weinig aandacht was voor opkomende vrouwelijke artiesten.

Ook bijna al mijn favoriete artiesten / bands in mijn wrapped zijn voornamelijk mannen. Enige vrouwelijke artiesten die er in staan zijn Black Country, new road, PJ Harvey en Froukje. Blijkbaar gaat bewust of onbewust mijn voorkeur dan toch naar mannelijke artiesten, zonder dat ik er echt mee bezig ben.

Als ik naar mijn eigen stemlijst kijk staat er (helaas) ook maar 1 vrouwelijke artiest in.
Geen flauw idee of dit met smaak/genres te maken heeft of met het feit dat ik veel stem op artiesten die in een periode (mijn jeugd) bekend zijn geworden en er toen nog te weinig aandacht was voor opkomende vrouwelijke artiesten.

Ook bijna al mijn favoriete artiesten / bands in mijn wrapped zijn voornamelijk mannen. Enige vrouwelijke artiesten die er in staan zijn Black Country, new road, PJ Harvey en Froukje. Blijkbaar gaat bewust of onbewust mijn voorkeur dan toch naar mannelijke artiesten, zonder dat ik er echt mee bezig ben.
Ik heb hetzelfde, ook niet bewust maar wel opvallend. In m'n Wrapped top 100 alleen 3x Paramore en 1x Florence + The Machine.

Dat lijkt me inderdaad voornamelijk met smaak/genre te maken te hebben. Ik luister vooral (punk)rock & metal of de grote rockbands van vroeger. Tja daar zitten nou eenmaal weinig vrouwen tussen. Als ik sporadisch een popnummer luister (of als het op de radio voorbij komt), vind ik vrouwelijke artiesten vaak weer fijner om naar te luisteren dan mannelijke.

Edit: was even vergeten dat Linkin Park ook een frontvrouw heeft op het laatste album, dat verdubbeld het aantal nummers van 4 naar 8 😁

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Ik heb op best wat vrouwen gestemd:
Patti Smith
Stevie Nicks
Tracy Chapman
ABBA
Taylor Swift
Kate Bush
Madonna

En in het verleden ook wel gestemd op Tina Turner, Joan Baez, Aretha Franklin, Nina Simone, Shirley Bassey. Er zijn genoeg zangeressen die in de top2000 horen wat mij betreft!

Is dit ook niet iets wat pas over een jaar of 40 a 50 komt? Vrouwen worden denk ik pas echt sinds een paar jaar als gelijke gezien in de muziek (discutabel punt) en aangezien zo'n toplijst over het (verre) verleden gaat, ga je aanpassingen hierin pas ook in de (verre) toekomst zien.

Ik heb op best wat vrouwen gestemd:
Patti Smith
Stevie Nicks
Tracy Chapman
ABBA
Taylor Swift
Kate Bush
Madonna

En in het verleden ook wel gestemd op Tina Turner, Joan Baez, Aretha Franklin, Nina Simone, Shirley Bassey. Er zijn genoeg zangeressen die in de top2000 horen wat mij betreft!
Amy Winehouse, Eefje de Visser, Raye, Rosalia, Alanis Morissette. Genoeg keuze.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong

Niet alleen de top 10. De hoogste notering met een vrouw (in de lijst van 2024) is Fleetwood Mac op 35 en 39. Daarna Lady Gaga (met een man) op 44. ABBA op 49.

Er staan maar 4 nummers met een vrouw in de top 50. (2024) Geen daarvan solo.

• Geweldig
Waarderingen: AngieH
Niet alleen de top 10. De hoogste notering met een vrouw (in de lijst van 2024) is Fleetwood Mac op 35 en 39. Daarna Lady Gaga (met een man) op 44. ABBA op 49.

Er staan maar 4 nummers met een vrouw in de top 50. (2024) Geen daarvan solo.
Klopt. 10x vrouwen in de top 100 (3x Fleetwood Mac meegerekend), waarvan 3x solo (Miss Montreal, Amy Winehouse, Dolly Parton). Mis dan toch wel bijv. een Kate Bush, Joni Mitchell of een Aretha Franklin. Overigens ook maar 2 niet-witte artiesten in de top 100 (Michael Kiwanuka en Prince). Er valt aan diversiteit kortom nog wel wat te winnen. Maar goed, zoals de mensen hierboven ook terecht zeggen; over smaak valt natuurlijk ook niet te twisten.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Oasiss en spongebobsong
Toen ik die top 100 van 2024 bekeek, was ik overigens wel benieuwd welke top 10 de forumleden zouden samenstellen uit de top 100 van 2024. Misschien een leuk idee?

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Toen ik die top 100 van 2024 bekeek, was ik overigens wel benieuwd welke top 10 de forumleden zouden samenstellen uit de top 100 van 2024. Misschien een leuk idee?
1 Wish You Were Here - Pink Floyd
2 Brothers In Arms - Dire Straits
3 A Forest - The Cure
4 Heroes (Albumversie) - David Bowie
5 Innuendo - Queen
6 Cold Little Heart - Michael Kiwanuka
7 Creep - Radiohead
8 Iron Sky (Albumversie) - Paolo Nutini
9 Uprising - Muse
10 Where The Streets Have No Name - U2

Volgorde is obv waar ze in de TOP2000 stonden in 2024.
Net niet: Stef Bos - Papa, Eminem - Lose yourself en Klein Orkest - Over de muur

• Leuk
Waarderingen: elo en AngieH
Prima.
1. Dire Straits Telegraph Road
2. Pink Floyd Shine On You Crazy Diamond
3. Klein Orkest Over De Muur
4. Led Zeppelin Stairway To Heaven
5. Pearl Jam Black
6. Toto Afrika
7. The Cure a Forest
8. Queen Innuendo
9. Fleetwood Mac The Chain
10. Bruce Springsteen The River.

• Leuk