Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Gister naar Three Days Grace geweest met als support act Badflower.

Allereerst een vreemd gezicht toen we aankwamen rond 19:10 en er echt gigantische rij stond, de deuren zouden om 18:30 al open gaan. Kwam dan iedereen tegelijk of gingen de deuren later open? Anyway, daardoor helaas wel een stuk van Badflower moeten missen. Zonde, want ik had ze net ontdekt en ik vind het op plaat een héle toffe band. Het deel dat ik wel meegekregen heb was op zich wel goed, maar het publiek om mij heen leek niet zo geïnteresseerd en ik vond de geluidsafstelling niet lekker, hoorde de zang amper. Mochten ze nog eens in de buurt staan ga ik wel voor een herkansing.

Dan Three Days Grace. Ik moet bekennen dat ik tot een jaar geleden misschien 2 of 3 nummers kende, maar door mijn vriendin ben ik ze meer gaan luisteren en waarderen. Dit was dan ook ons eerste concert samen, wat al een hele mooie ervaring op zich was.

Op plaat vind ik het soms wel een hoog dadrock gehalte hebben, maar live komen die platen toch wel een bak energieker over. De sfeer zat er goed in en ik had echt niet verwacht dat het zo los zou gaan. Ik heb mezelf en m'n vriendin dan ook gelijk maar wat moshpits in gesleept. je kan maar beter goed beginnen aan je concertleven... Volgens mij was het bij Riot dat ook gewoon de halve zaal één grote pit leek, was mooi.

Verder qua show ook heel strak. Ben blij dat de originele zanger terug is, die vind ik toch een stuk beter/charismatischer dan zijn vervanger. De chemie tussen de 2 leek soms wel wat gespeeld, maar moeilijk te beoordelen van een afstand. Het standaard Amerikaanse geneuzel tussendoor had wat minder gemogen, maar het was ook weer niet heel storend ofzo. Setlist ook mooi uitgebalanceerd met de grootste hits, de fan-favorites en uiteraard het nieuwe album (al miste ik mijn persoonlijke favoriet van dat album dan weer wel). Ook leuk dat de hits een beetje door de setlist verspreid zaten, ipv dat iedereen zit te wachten op de laatste paar nummers.

Al met al boven verwachting goed en ik ben stiekem toch wel fan geworden van deze band!

Ik dacht dat we Kensington intussen gedegradeerd hadden tot Vrienden van Amstel-core.

Dat gevoel snap ik en zeker met de oude zanger eloy wist je het op een gegeven moment wel. Nu vond ik het concert van gisteren wel een andere dimensie hebben, iets professioneler zelfs? Durf het niet goed te zeggen, maar dit concert was wel 1 van de betere dit jaar:)

• Leuk
Waarderingen: elo
Terwijl Eloy de betere zanger was haha. Zonder hem is het nu nog iets meer eenheidsworst geworden.

Terwijl Eloy de betere zanger was haha. Zonder hem is het nu nog iets meer eenheidsworst geworden.

Nouja, technisch gezien haalt eloy hogere noten en is natuurlijk een meer ervaren zanger dan een barman uit los angelos die wat losse nummertjes schreef.

Maar ik zie hier nog wel de potentie van in, hij moet nog wat loskomen maar klonk zeker niet slecht! eenheidsworst, mwah. dat nog wel maar in dat straatje is het muzikaal gewoon verder goed.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Gisteren avond (pakjesavond) bij Damian Wilson (en z'n broer) geweest in Cultuurhuis Heerlen.

Denk dat er ca rond 125 man aanwezig waren in de kleine theaterzaal.
Tijdens en rond het optreden nam Damian uiteraard weer uitgebreid de tijd voor de bezoekers. Ook tussentijds schuwt hij een babbeltje uiteraard niet.

Maar god, wat zuiver en puur. Alleen een gitaar, Paul Jude en Damian... en een speld kunnen horen vallen tijdens ze aan het werk waren!!! Elke noot raakte tot diep in de ziel. Wederom kippenvel met ruime regelmaat.

Door op tijd aanwezig te zijn ook een mooie plek op rij 1. Absoluut weer de moeite waard geweest. Al was het nagenoeg hetzelfde als vorig jaar oktober in Ubach-Palenberg krijg ik er geen genoeg van deze man te aanschouwen en live te beluisteren.

Damian-Wilson-05-12-2025-Cultuurhuis-Heerlen.jpg

Wel samen op de foto, maar 'helaas' in "A Ray of Light" (maar evengoed wederom weer een selfie samen)
Dennisvd-Br-en-Damian-Wilson-05-12-2025.jpg

Uiteraard, maar die drummer viel me eigenlijk in t bijzonder op naast dat de band natuurlijk draait rond Royel en Otis.

Klonk live eigenlijk allemaal piekfijn.
Haha, ze hebben dus niet eens een bassist. Wat mij betreft het zwaktebod van de band.

Gisteren naar Zeitgeist geweest. Door familieomstandigheden Grote Geelstaart en Sheamless gemist, maar wel Soapbox (vervanger van The Pill), CLT DRP, Pain Magazine, een stukje The Null Club, Fellatio en Deadletter gezien. Daarna vonden we het wel leuk geweest. Soapbox had ik nog nooit eerder gezien. Op bijvoorbeeld Left of the Dial een andere keuze gemaakt. Maar ik ben blij dat ik ze nu wel een keer heb gezien. Een prima energieke show van deze Schotten. CLT DRP heb ik ooit in een voorprogramma gezien van Mannequin Pussy en toen vond ik het al aardig. En nu weer. Prima show van dit trio. Maar by far de beste band van Zeitgeist vond ik Pain Magazine. Wat was dat lekker! Wat was dat energiek en bij vlagen lekker hard! Geweldig. The Null Club, een nieuw project van Gilla Band-gitarist Alan Duggan-Borges, hield ik 2 nummers vol. Ik vond dat helemaal niks. Fellatio daarentegen was toch een stuk aanstekelijker en een heel erg leuk bandje. Deadletter was Deadletter. Niet speciaal, maar gewoon weer een degelijke show. Daar ben ik nu wel klaar mee. Lambrini Girls hebben we niet meer afgewacht, want ook die shows kennen we ondertussen wel.

Al met al hebben we ons prima vermaakt, maar nu voor het eerst geen early bird tickets gehaald. We kijken wel wat het volgend jaar wordt.

Laatst bewerkt:
Gisteren naar Zeitgeist geweest. Door familieomstandigheden Grote Geelstaart en Sheamless gemist, maar wel Soapbox (vervanger van The Pill), CLT DRP, Pain Magazine, een stukje The Null Club, Fellatio en Deadletter gezien. Daarna vonden we het wel leuk geweest. Soapbox had ik nog nooit eerder gezien. Op bijvoorbeeld Left of the Dial een andere keuze gemaakt. Maar ik ben blij dat ik ze nu wel een keer heb gezien. Een prima energieke show van deze Schotten. CLT DRP heb ik ooit in een voorprogramma gezien van Mannequin Pussy en toen vond ik het al aardig. En nu weer. Priam show van dit trio. Maar by far de beste band van Zeitgeist vond ik Pain Magazine. Wat was dat lekker! Wat was dat energiek en bij vlagen lekker hard! Geweldig. The Null Club, een nieuw project van Gilla Band-gitarist Alan Duggan-Borges, hield ik 2 nummers vol. Ik vond dat helemaal niks. Fellatio daarentegen was toch een stuk aanstekelijker en een heel erg leuk bandje. Deadletter was Deadletter. Niet speciaal, maar gewoon weer een degelijke show. Daar ben ik nu wel klaar mee. Lambrini Girls hebben we niet meer afgewacht, want ook doe shows kennen we ondertussen wel.

Al met al hebben we ons prima vermaakt, maar nu voor het eerst geen early bird tickets gehaald. We kijken wel wat het volgend jaar wordt.
Deadletter was op Sniester 2024 toch dé grootste live-verrassing, strakke performance met héél erge Ian Curtis-vibes bij de zanger maar ik snap dat het effect minder is als je hen al meerdere keren gezien hebt.

Afgelopen zaterdag ben ik ook op Zeitgeist geweest en heb bijna dezelfde route gelopen als Lawaaipapagaai. Ook gestart met Soapbox, lekker energiek met veel interactie met het publiek. Prima om de dag mee af te trappen. Vervolgens door naar CLT DRP waar ik wel van te voren naar uitkeek, leuk optreden en ze stelden niet teleur. Online werden ze hard pop genoemd, op zoek wel aardige beschrijving. Daarna weer naar de grote zaal voor Adult DVD die met 6 man sterk op het podium stonden. Was prima, maar niet om een of andere reden ook niet meer dan dat. Eerste 20 minuten gezien en toen eetpauze ingelast. Toen door naar het optreden van de dag wat mij betreft, Pain Magazine. Erg sterk! Soms hard, vaak intens. Goede setting qua licht. Daarna richting grote zaal waar helaas Mandy, Indiana moest afhaken omdat hun gear nog in Engeland stond. Dus toen kregen we als vervangen SERVICE, een band uit Nijmegen wat te plaatsen is als dreampop. Vond dat ze het goed deden. Kwamen met een aantal bijzondere instrumenten op het podium. Daarna richting Fellatio, maar dat had ik na 2,5 nummer wel gezien. Was niet mijn ding. Toen maar even bij The Null Club gekeken, maar ook die liet ik snel voor wat het was. Toen voor mij nog het laatste optreden namelijk DEADLETTER. Had ze nog niet eerder gezien, dus had hoge verwachtingen. Die werden wat mij betreft ingelost, erg sterke show met gave verlichting. Denk dat zij nog wel gaan door gaan groeien. Daarna vanwege logistieke richting huis gegaan. Al met al een leuke kennismaking met het festival. Vond de sfeer ook wel goed, regelmatig een pitje. Lambrini Girls ga ik waarschijnlijk nog wel zien tussen de cunts en big dicks op paaspop.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: B0G5 en Lawaaipapegaai
Afgelopen zaterdag ben ik ook op Zeitgeist geweest en heb bijna dezelfde route gelopen als Lawaaipapagaai. Ook gestart met Soapbox, lekker energiek met veel interactie met het publiek. Prima om de dag mee af te trappen. Vervolgens door naar CLT DRP waar ik wel van te voren naar uitkeek, leuk optreden en ze stelden niet teleur. Online werden ze hard pop genoemd, op zoek wel aardige beschrijving. Daarna weer naar de grote zaal voor Adult DVD die met 6 man sterk op het podium stonden. Was prima, maar niet om een of andere reden ook niet meer dan dat. Eerste 20 minuten gezien en toen eetpauze ingelast. Toen door naar het optreden van de dag wat mij betreft, Pain Magazine. Erg sterk! Soms hard, vaak intens. Goede setting qua licht. Daarna richting grote zaal waar helaas Mandy, Indiana moest afhaken omdat hun gear nog in Engeland stond. Dus toen kregen we als vervangen SERVICE, een band uit Nijmegen wat te plaatsen is als dreampop. Vond dat ze het goed deden. Kwamen met een aantal bijzondere instrumenten op het podium. Daarna richting Fellatio, maar dat had ik na 2,5 nummer wel gezien. Was niet mijn ding. Toen maar even bij The Null Club gekeken, maar ook die liet ik snel voor wat het was. Toen voor mij nog het laatste optreden namelijk DEADLETTER. Had ze nog niet eerder gezien, dus had hoge verwachtingen. Die werden wat mij betreft ingelost, erg sterke show met gave verlichting. Denk dat zij nog wel gaan door gaan groeien. Daarna vanwege logistieke richting huis gegaan. Al met al een leuke kennismaking met het festival. Vond de sfeer ook wel goed, regelmatig een pitje. Lambrini Girls ga ik waarschijnlijk nog wel zien tussen de cunts en big dicks op paaspop.
Tijdens Adult DVD kozen wij voor een broodje nepkip (Adult DVD had ik al op Sonic City gezien) en SERVICE vond ik tenenkrommend en hielden we 2 nummers vol ;)

Adult DVD kán echt heel tof zijn als het publiek er lekker in zit. Heel vette band.

• Leuk
Waarderingen: Nelios
Toen voor mij nog het laatste optreden namelijk DEADLETTER. Had ze nog niet eerder gezien, dus had hoge verwachtingen. Die werden wat mij betreft ingelost, erg sterke show met gave verlichting. Denk dat zij nog wel gaan door gaan groeien.
Dank voor deze bevestiging, toch weer meer geneigd om hun volgend jaar in de AB te gaan zien met een nieuwe plaat.

In het kader van FOMO naar Caskets en The World Alive geweest in Kavka Zappa. Mijn eerste keer in Zappa en ik moet zeggen: een prima locatie en beter en mooier dan Oudaan. Dan FOMO. Ik ben blij dat ik ben geweest. Beide bands waren meer dan prima, beiden min of meer uit hetzelfde genre. Maar de Engelse versie (Caskets) was wel veel beter dan de USA-versie (The Wordl Alive). Dat kwam ook door een beduidend verschil in geluidsniveau (hoofdact/voorprogramma). Maar ik heb van beide bands genoten. Caskets is wel een band om in de gaten te blijven houden, wat mij betreft.

• Leuk
Waarderingen: B0G5
ik ben ook naar caskets en the word alive geweest in de zappa, heel weinig volk vond ik, zaal was met moeite voor de helft gevuld(kleine opstelling). Caskets is zeker een band om in de gaten te houden, ze hebben de songs, de uitstraling, heel coole merch. Maar net zoals vorige keer dat ik ze zag heeft de zanger toch meer dan een paar keer de mist in gegaan. Daar moet toch zeker aan gewerkt worden. de rest van de band was wel heel strak, geen fouten te bespeuren daar.

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai

Users who are viewing this thread