Graspop Metal Meeting 2026

Fucking hell... kunnen we godverdomme nou eens kappen met ''ze hebben een arena in het centrum van focking Parijs uitverkocht'' als argument gebruiken?! Parijs heeft bijna dubbel zoveel inwoners dan Brussel. Het is geen argument. Stop er mee. Een kaartje was €58, geen €135. Het is NIET hetzelfde.

Roxy Dekker verkoopt ook 3x Ziggo Dome uit in centrum Amsterdam omdat die muziek daar heel populair is ja. Ook geen argument voor headliner op festivals.
Rustig ... denk aan je hart ;-)

Wat dat laatste betreft, dat is voor een organisator wél van belang. Een headliner is gewoonweg kassa ... Ik moet wel zeggen dat ik die Roxy niet ken. Meer zelfs, nog nooit van gehoord.

Mochten wij trouwens een festival mogen organiseren, de affiches zouden indrukwekkend zijn. En waarschijnlijk ook onbetaalbaar.

• Leuk
Waarderingen: Bionic1981
dan maar even een richtlijn (uitgaan van vorig jaar)

30 jan. pakketje namen
13 mrt. start verkoop van de skullies
20 mrt. laatste pakketje namen
22 apr. timetable
28 mei start verkoop parkeertickets
4 jun. plattegrond
17 jun. niet onbelangrijk het weerbericht :ROFLMAO: :ROFLMAO:
SHit nog zo lang wachten.

dat heeft Ghost net een half jaar geleden gedaan toch?
zou dat dan niet gewoon dezelfde tour op dezelfde locaties zijn?
Is daar iets mis mee? Tour verkocht best goed geloof ik en zeker met Grammy, #1 overal, etc. denk ik dat ze het best nog een keer mogen doen

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Nee dan had daar een andere headliner gestaan, The Offspring is veel te klein om Rock Am Ring te headlinen.

hoezo en? hoezo ook? je bedoelt alleen Hellfest lijkt me
Ja klopt wel, Hellfest headliner en RAR idd als sub maar moet diezelfde dag gwn opboksen tegen maiden, ik zou denken dat ze die als head hadden gezet als maiden er niet was geweest.. Maar das uiteraard mijn idee we zullen het nooit weten :giggle:

Als je naar de ticketverkoop van hun shows ziet niet meteen, TO verkocht ING arena uit (15.000 mensen, dure tickets). LB stond in sportpaleis, enkel onderste ring was open en zelfs die was maar half gevuld. Ik heb het gevoel dat offspring door nostalgie populaider is dan ooit.
Ik zie ze ook eerder als perfecte sub plek, en hoop ook op iets anders. Maar een combo met lb zal wel veel casual festival gangers overtuigen lijkt me.

is idd wat ik wil bedoelen, nostalgie is populair. En als je dit als organisator ziet zet je ze volgens mij logischerwijs boven LB het jaar nadien..
maar nogmaals, lijkt me een storm in ene glas water met hun agenda.

Om eens met een andere artiest te gooien,

Queens of the Stoneage

Touren met soad vanaf 26 Juni
Die zouden veel zieltjes kunnen winnen op Graspop. En waarschijnlijk de die hard pure metal fan tegen de schenen schoppen.
Maar i.m.o. een van de bands die de crossover wel kan en mag maken.
Verder geen enkele leak/lead naar eerdere optredens dan 29 juni stockholm

Die zouden veel zieltjes kunnen winnen op Graspop. En waarschijnlijk de die hard pure metal fan tegen de schenen schoppen.
Maar i.m.o. een van de bands die de crossover wel kan en mag maken.
Verder geen enkele leak/lead naar eerdere optredens dan 29 juni stockholm
Zouden denk ik heel goed staan op de andere MainStage op vrijdag. Maar daar zijn ze vast te groot voor. Maar niet dagafsluiter zijn zou voor mij gevoel beter passen (net als op Hellfest '24).

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
met de move van Graspop met Behemoth vorig jaar in het achterhoofd, wat toch een serieus back up plan leek (door de enorm late aankondiging en imo off-mainstage genre)

We gaan er dus van uit dat er achter een back up gezocht wordt:
Welke bands zouden jullie dan dit jaar hetzelfde zien doen als die south spot niet ingevuld raakt.
Dus bands die sub waren of heads van andere podia vorig jaren die dan zouden kunnen daar gezet worden.

The offspring kunnen we hier dus achterwege laten, daar is al genoeg over gezegd en geschreven :)

VB the Dropkick Murphy's stonden in 22 onder maiden en volbeat dus als 3e naam naast Powerwolf (die vorig jaar dan toch ook HL was)

met de move van Graspop met Behemoth vorig jaar in het achterhoofd, wat toch een serieus back up plan leek (door de enorm late aankondiging en imo off-mainstage genre)

We gaan er dus van uit dat er achter een back up gezocht wordt:
Welke bands zouden jullie dan dit jaar hetzelfde zien doen als die south spot niet ingevuld raakt.
Dus bands die sub waren of heads van andere podia vorig jaren die dan zouden kunnen daar gezet worden.

The offspring kunnen we hier dus achterwege laten, daar is al genoeg over gezegd en geschreven :)

VB the Dropkick Murphy's stonden in 22 onder maiden en volbeat dus als 3e naam naast Powerwolf (die vorig jaar dan toch ook HL was)
Powerwolf was wel north headliner als ik me niet vergis. Is - voor mijn gevoel - toch een halve trede lager.

Powerwolf was wel north headliner als ik me niet vergis. Is - voor mijn gevoel - toch een halve trede lager.
Ja, maar lijke me zo een band die afhankelijk van het aanbod south kan zijn; bv bij volbeat, judas priest en korn is dat ook. Iets als behemoth gaat wel altijd north zijn

Ja dat wel, maar we hebben een south nodig. Wie is er in staat zo'ne zotte sprong te doen van uit lagere regionen de vorige jaren?

Ik weet het niet meer :LOL:
Dan is doorschuiven van Within Temptations uiteindelijk toch de logischere keuze en een band uit de lagere regionen promoveren naar de plek waar WT nu staat. Ik zou een beetje zot vinden als een namiddagband nu plots daarboven komt te staan.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en jonasvh
Het leeg houden van de positie op de poster impliceert dat ze gewoon een plan hebben/hadden. De hiatus van Disturbed was voor de bekendmaking natuurlijk al bekend, zeker bij de festivals. Het lijkt me ook niet logisch dat de onderhandelingen met WT omtrent een promotie naar South headliner stroef liepen, dus er is gewoon een plan B als Disturbed plan A was.

The Offspring als donderdag headliner moeten we geen schrik voor hebben.
Komt normaal nog wel iets moois aan, lijkt me.
(Tenzij we effectief aan plan D, E,... zitten)

Dan is doorschuiven van Within Temptations uiteindelijk toch de logischere keuze en een band uit de lagere regionen promoveren naar de plek waar WT nu staat. Ik zou een beetje zot vinden als een namiddagband nu plots daarboven komt te staan.
Ik denk dat velen de populariteit van wt in België ook wat overschatten. Denk dat die als sub wel op hun plek staan.

Ik ben persoonlijk veel meer benieuwd naar de vernieuwing van de tenten waarover werd gesproken. Die laatste headliner geloof ik wel.
En of Inferno weer verder is geüpgraded. Dat soort zaken vind ik een stuk interessanter. De resterende namen komen vanzelf. Kunnen we hier nog 100 pagina's over vol lullen. We weten het toch pas als de organisatie het bekend maakt.

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: saurus en johanra

Users who are viewing this thread