Graspop Metal Meeting 2026

Kan me niet voorstellen dat ze the offspring boven bands als Limp Bizkit en Within Temptation zetten

Daarnaast is het ook maar de vraag of ze 4 dagen achter elkaar willen spelen natuurlijk

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Mjz
Anderzijds geef je dan wel signaal naar de bands waarmee je in onderhandeling bent dat het menens is, het is een mooie spot.

Ben er ook van overtuigd dat Disturbed is weggevallen.
Goede kans van, ja.

Maar dat van Disturbed was volgens mij al bekend tijdens de aankondigingen. Lijkt me dus waarschijnlijk dat ze al een vervanger van formaat hadden gevonden voor de laatste plek, omdat ze het anders waarschijnlijk anders hadden aangekondigd en WT gewoon hadden doorgeschoven.

Om toch nog eens in deze discussie mee te gaan..

Als je ziet:
- Wat er in effectief de buurt is
- Welke revival er bezig is (nu metal maar bij uitbreiding jaren 90 en 00) -> millenials met nostalgiedrang,
- Welke namen er ineens geboost zijn op andere festivals

Dan is the Offspring degene die elke box aantikt..

Als dan
- Limp Bizkit van 2jaar terug naar north head kan schieten,
- Bad Omens headliner kan zijn zonder ooit langs te komen,
- Disturbed gezien wordt als verwachte headliner dit jaar.

Dan kan The Offspring:
- In lijn met de rest van de line up
- Vanwege dat ze op alle festivals rondom ook headlinen (hellfest) of de grootste sub zijn (RAR op een dag met Sabaton en Maiden (tja)
imo perfect wel de donderdag headliner zijn

Ik zie zelf veel liever Ghost komen of ondertussen zelf Gojira om te zien of het live men ding is. + ik denk dat TO qua eindshow nooit zo gaat knallen als bovenstaande MAAR qua meezingers én in lijn met Limp bizkit en WT is dat gewoon geen rare keuze.

En eerlijk (en zonder tegen schenen te willen stampen): het is wel wat omhooggevallen van ons om te denken dat ze hier niet de plek mogen krijgen die ze blijkbaar op de grote festivals rondom wel krijgen.

DAT GEZEGD ZIJNDE:

geen idee of die mannen nog 4 dagen achter elkaar gaan willen spelen.

1764837165236.png

En de detour naar Dessel om dan terug naar Duitsland te rijden is ook niet geheel logisch. :)

Misschien staan ze gewoon nergens 🤷‍♂️

Kan me niet voorstellen dat ze the offspring boven bands als Limp Bizkit en Within Temptation zetten

Daarnaast is het ook maar de vraag of ze 4 dagen achter elkaar willen spelen natuurlijk
Zou het ook raar vinden. De organisatie van Jera On Air droomt zo al enkele jaren luidop van Limp Bizkit, maar heeft The Offspring al een paar kunnen boeken. Een paar jaar geleden werden ze bugettair overtroefd door Pinkpop als ik me niet vergis, dus ik zou vermoeden dat organisatoren harder aan de mouw van Limp Bizkit trekken dan aan die van The Offspring.

En eerlijk (en zonder tegen schenen te willen stampen): het is wel wat omhooggevallen van ons om te denken dat ze hier niet de plek mogen krijgen die ze blijkbaar op de grote festivals rondom wel krijgen.
Dat is letterlijk alleen Hellfest toch?

Op Rock Am Ring zijn ze sub, net als op Graspop de laatste keer. Dat is een prima spot voor die band, en daar zou ik ze ook graag voor zien komen maar ze kunnen niet op de vrijdag dus dat wordt hem niet.

The Offspring is in Frankrijk huge, en in België niet. omhooggevallen slaat nergens op, verschillende bands zijn populair in verschillende landen daar is niets mis mee. anders ken je net zo goed Biffy Cylro, Die toten Hosen of Billy Talent als south stage headliner neerzetten omdat die in een ander land ook die spot innemen.

samenvatting:

Er is geen eind aan te knopen en we moeten er gewoon van uit gaan dat GMM zen werk tegoei doet. EN bij de bekendmaking van eender wie dat gat gaat vullen gaan er mensen blij zijn en mensen niet blij zijn, zoals altijd.

ik merk vooral dat Jimmy hier ineens weer is, en das voor mij meestal een teken dat er wat zit aan te komen, maar ook dat kan toeval zijn :)

• 100
  • Leuk
Waarderingen: DaanV, Projunk en Virp
Om toch nog eens in deze discussie mee te gaan..

Als je ziet:
- Wat er in effectief de buurt is
- Welke revival er bezig is (nu metal maar bij uitbreiding jaren 90 en 00) -> millenials met nostalgiedrang,
- Welke namen er ineens geboost zijn op andere festivals

Dan is the Offspring degene die elke box aantikt..

Als dan
- Limp Bizkit van 2jaar terug naar north head kan schieten,
- Bad Omens headliner kan zijn zonder ooit langs te komen,
- Disturbed gezien wordt als verwachte headliner dit jaar.

Dan kan The Offspring:
- In lijn met de rest van de line up
- Vanwege dat ze op alle festivals rondom ook headlinen (hellfest) of de grootste sub zijn (RAR op een dag met Sabaton en Maiden (tja)
imo perfect wel de donderdag headliner zijn

Ik zie zelf veel liever Ghost komen of ondertussen zelf Gojira om te zien of het live men ding is. + ik denk dat TO qua eindshow nooit zo gaat knallen als bovenstaande MAAR qua meezingers én in lijn met Limp bizkit en WT is dat gewoon geen rare keuze.

DAT GEZEGD ZIJNDE:

geen idee of die mannen nog 4 dagen achter elkaar gaan willen spelen.

Bekijk bijlage 17455

En de detour naar Dessel om dan terug naar Duitsland te rijden is ook niet geheel logisch. :)

Misschien staan ze gewoon nergens 🤷‍♂️
Ik snap je denkwijze, maar zou het ook enorm ontgoochelend vinden. The Offspring is zo'n uitgebluste groep intussen, en stonden de laatste 10 jaar elke afgelopen zomer wel ergens. Je moet het een Limp Bizkit, Korn of Papa Roach inderdaad geven dat ze kunnen surfen op een hype die opnieuw is ontstaan, waardoor ze op een of andere manier weer relevant zijn, maar dat gevoel heb ik bij The Offspring totaal niet. Smash of Americana uit de kelder opdiepen is leuk en dat zijn effectief legendarische albums geweest, maar dat hebben ze intussen al zoveel gedaan dat er niets exclusiefs of verrassends meer aan is.

Dat is letterlijk alleen Hellfest toch?

Op Rock Am Ring zijn ze sub, net als op Graspop de laatste keer. Dat is een prima spot voor die band, en daar zou ik ze ook graag voor zien komen maar ze kunnen niet op de vrijdag dus dat wordt hem niet.

The Offspring is in Frankrijk huge, en in België niet. omhooggevallen slaat nergens op, verschillende bands zijn populair in verschillende landen daar is niets mis mee. anders ken je net zo goed Biffy Cylro, Die toten Hosen of Billy Talent als south stage headliner neerzetten omdat die in een ander land ook die spot innemen.
Als ze de zelfde dag spelen met maiden is het logisch dat ze daar onder staan. anders hadden ze gewoon mee Headliner geweest (als ze daar met 2 headliners werken toch) en op hellfest staan ze (ja ik weet dat ze daar heel populair zijn) ook gewoon als hoogste zondag naam.

Ze staan gewoon hoger dan vorige jaren en zoals je zelf zegt hangt het van populariteit af, misschien is LB gewoon minder populair hier dan TO?

• Thinking
Waarderingen: Loek123
Als ze de zelfde dag spelen met maiden is het logisch dat ze daar onder staan. anders hadden ze gewoon mee Headliner geweest (als ze daar met 2 headliners werken toch) en op hellfest staan ze (ja ik weet dat ze daar heel populair zijn) ook gewoon als hoogste zondag naam.

Ze staan gewoon hoger dan vorige jaren en zoals je zelf zegt hangt het van populariteit af, misschien is LB gewoon minder populair hier dan TO?
nee. Within Temptation en Limp Bizkit zijn hier een stuk groter. TO er boven plaatsen is niet logisch hier in belgie.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Loek123
nee. Within Temptation en Limp Bizkit zijn hier een stuk groter. TO er boven plaatsen is niet logisch hier in belgie.

Ik hoop vooral dat jullie gelijk hebben want dat wil zeggen da we wat groters (dan TO) krijgen. Ik zou er gewoon niet van verschieten, zeker niet als Jimmy ze idee ook die richting wat opgaat 🤷‍♂️

Als ze de zelfde dag spelen met maiden is het logisch dat ze daar onder staan. anders hadden ze gewoon mee Headliner geweest (als ze daar met 2 headliners werken toch)
Nee dan had daar een andere headliner gestaan, The Offspring is veel te klein om Rock Am Ring te headlinen.
en op hellfest staan ze (ja ik weet dat ze daar heel populair zijn) ook gewoon als hoogste zondag naam.
hoezo en? hoezo ook? je bedoelt alleen Hellfest lijkt me

een andere optie is natuurlijk om limp bizkit en within temptation op te schuiven en dan the offspring er onder plaatsen, maar denk dat de organisatie dit echt als laatste scenario wil nemen.

Offspring op Hellfest op die positie kan ook gewoon een noodgreep zijn natuurlijk. Disturbed had natuurlijk ook op Hellfest kunnen staan.

een andere optie is natuurlijk om limp bizkit en within temptation op te schuiven en dan the offspring er onder plaatsen, maar denk dat de organisatie dit echt als laatste scenario wil nemen.
Ik denk dat ze dat niet zullen doen, met als reden dat veel mensen zich dan 'bedrogen' voelen, eg: een band boven WT en LB verwachten en in de plaats 'maar' een sub krijgen, ookal is het de zelfde band

dat lijkt me nog minder realistisch dan offspring er boven zetten
dan moeten ze opnieuw gaan onderhandelen met limp bizkit en within temptation, om vervolgens een zwakkere onderhandelingspositie te hebben met offspring?
:LOL:

Wellicht weten ze Slayer dit jaar te strikken voor een exclusief Europees optreden. Ze treden tenslotte sporadisch op en ook vorig jaar stonden ze in Europa.

• Metal!
Waarderingen: BlackwaterPark
Wellicht weten ze Slayer dit jaar te strikken voor een exclusief Europees optreden. Ze treden tenslotte sporadisch op en ook vorig jaar stonden ze in Europa.
Hoop het voor de liefhebbers, zou een mooie boeking zijn. maar iets zegt me dat als die beschikbaar waren dat Hellfest ze wel zou hebben geboekt.

• Leuk
Waarderingen: won666 en saurus
Als je naar de ticketverkoop van hun shows ziet niet meteen, TO verkocht ING arena uit (15.000 mensen, dure tickets). LB stond in sportpaleis, enkel onderste ring was open en zelfs die was maar half gevuld. Ik heb het gevoel dat offspring door nostalgie populaider is dan ooit.
Ik zie ze ook eerder als perfecte sub plek, en hoop ook op iets anders. Maar een combo met lb zal wel veel casual festival gangers overtuigen lijkt me.

• Leuk
Waarderingen: Lars.

Users who are viewing this thread