Graspop Metal Meeting 2026

Lijkt me wat overdreven

Tickets zullen met het nieuwe btw tarief wel ongeveer 337 zijn, wellicht dan rond de 339 of 349 volgend jaar?

Wel een flinke prijsstijging inderdaad alsnog
Als een combi 349 gaat kosten, parking 20 of 25, camping 45 een munt/pils 4 en een hamburger 20.... Dan gaan er echt wel wat mensen zich bedenken. Zit je dalijk tegen de €420 aan en dan moet je nog beginnen! o_O

Even teruggekeken, GMM 2020 was €249 voor een combi, geen kosten parkeren, geen kosten camping (ja het is toen inderdaad ook niet doorgegaan, maar toch). Dat vind ik als ik er nu naar terugkijk in 6 jaar echt een absurde stijging.

Beter voorbeeld is overigens 2022. €259 voor een combi. In mijn hoofd is dat dan bijna €200 er bovenop gekwakt in 5 jaar tijd. Holy shit.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Rockbeer
Geen offspring op werchter blijkbaar. Toch wat meer kans (nene niet als headliner 🙃) of mss lokeren?

Als een combi 349 gaat kosten, parking 20 of 25, camping 45 een munt/pils 4 en een hamburger 20.... Dan gaan er echt wel wat mensen zich bedenken. Zit je dalijk tegen de €420 aan en dan moet je nog beginnen! o_O

Even teruggekeken, GMM 2020 was €249 voor een combi, geen kosten parkeren, geen kosten camping (ja het is toen inderdaad ook niet doorgegaan, maar toch). Dat vind ik als ik er nu naar terugkijk in 6 jaar echt een absurde stijging.

Beter voorbeeld is overigens 2022. €259 voor een combi. In mijn hoofd is dat dan bijna €200 er bovenop gekwakt in 5 jaar tijd. Holy shit.
Ja, inderdaad niet leuk meer. Al is er wel enige nuance. Inflatie verklaart al een deel. En daarnaast zitten vooral festivals in de hoek waar de klappen vallen door grotere prijsstijgingen (voor bijvoorbeeld materialen) dan in andere sectoren.

Sabaton en Volbeat waren dus de overige headliners voor Greenfield. Bij deze hebben alle Europese festivals hun headliners bij mijn weten, enkel Copenhell mist nog een sub. En dus snap ik er officieel niks meer van wie nog in de running kan zijn voor die donderdag

Bijlagen

• Screenshot_20251203_212251_Chrome.jpg
    Screenshot_20251203_212251_Chrome.jpg
    339,7 KB · Weergaven: 25
  • Leuk
Waarderingen: Lars. en Loek123
Sabaton en Volbeat waren dus de overige headliners voor Greenfield. Bij deze hebben alle Europese festivals hun headliners bij mijn weten, enkel Copenhell mist nog een sub. En dus snap ik er officieel niks meer van wie nog in de running kan zijn voor die donderdag
Dus Graspop gaat weer gebruik maken van de hoge hoed (en mogelijks gojira er uit halen)

• Metal!
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Loek123
Barcelona rockfest mist er nog eentje op 3 juli

Of ze springen toch in de bres als B-plan (of plan Z) headliner op donderdag?

Lijkt me dat de puzzel nog niet is afgewerkt.
Lijkt me toch niet dat ze nu naar een plan B moeten grijpen. Je ziet dat elk festival dezelfde headliners neerzet maar dan + Iron Maiden, dewelke wij vorig jaar hadden.

Kan toch niet zijn dat ze nu plots voor voldongen feiten staan en denken "shit, we hebben niemand meer voor die plek". Dat moét toch wel reeds in kannen en kruiken zijn voor een "festival exclusive" o.i.d...

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Lijkt me toch niet dat ze nu naar een plan B moeten grijpen. Je ziet dat elk festival dezelfde headliners neerzet maar dan + Iron Maiden, dewelke wij vorig jaar hadden.

Kan toch niet zijn dat ze nu plots voor voldongen feiten staan en denken "shit, we hebben niemand meer voor die plek". Dat moét toch wel reeds in kannen en kruiken zijn voor een "festival exclusive" o.i.d...
het is natuurlijk ook roeien met de riemen die je hebt.

Er zijn duidelijk wat tours afgevallen zoals een Disturbed, Parkway Drive?, Ghost?, Gojira?

En als je op 8 headliners moet rekenen en toch probeert om niet direct op herhaling te boeken is het niet gemakkelijk.

• Leuk
Waarderingen: DaanV

Was er niet vermeld dat disturbed normaal gepland stond? Die hebben na alle heisa dat geannuleerd dan waarschijnlijk.

The offspring lijkt eigenlijk steeds waarschijnlijker te worden. Stonden in een uitverkochte ing Arena, dat zijn meer tickets dan elke andere hl of sub van dit jaar heeft kunnen verkopen met hun zaalshow. En ook wel iets dat perfect zou werken met limp bizkit.

Maar het zou natuurlijk een noodoplossing zijn en voor mij hoeft het zeker niet.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Als je als festival je eerste affiche vrijgeeft dan weet je wel dat alle hoge plekken ingevuld zijn, anders laat je er geen spatie voor.
Dat er bij de dagopvulling nog gaten zijn dat zal zeker zijn die zijn eventueel wel in te vullen met Bene bands.
Maar de headlineposities en subheads op ieder podium moeten toch vastliggen. en eigenlijk zou er ook een backup moeten vastliggen als er iets zou moeten tussenkomen.

Nuja the offspring heeft wel enkele hits maar wie kan mij nog een goed optreden van hen geven? Z
onder al te veel gezever en gepraat tussenin?
Ik heb ze meermaals gezien en steeds was dit hetgene wat mij stoorde aan een optreden van hen.

• Leuk
  • 100
Waarderingen: DaanV en Lars.
Als je als festival je eerste affiche vrijgeeft dan weet je wel dat alle hoge plekken ingevuld zijn, anders laat je er geen spatie voor.
Dat er bij de dagopvulling nog gaten zijn dat zal zeker zijn die zijn eventueel wel in te vullen met Bene bands.
Maar de headlineposities en subheads op ieder podium moeten toch vastliggen. en eigenlijk zou er ook een backup moeten vastliggen als er iets zou moeten tussenkomen.

Nuja the offspring heeft wel enkele hits maar wie kan mij nog een goed optreden van hen geven? Z
Ik heb ze meermaals gezien en steeds was dit hetgene wat mij stoorde aan een optreden van hen.
Tja, ik vond The Offspring dus de ideale band voor bij een lage avondzon in je nek. Een uurtje knallen.
Heb hetzelfde gevoel bij een Dropkick Murphys bijvoorbeeld.

Voel er niet veel bij om die dan als absolute headliner neer te zetten.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Een backup vastleggen gebeurt niet. dat is ook totaal niet logisch, denk je echt dat een band als, zeg maar Parkway drive speciaal zijn tour aanpast/ data vrijhoudt voor het geval dat een andere band afzegt op een festival?

En tours vallen constant af/ worden aangekondigd. kijk maar naar bijvoorbeeld de sleep token tour geruchten. daar zie je ook helemaal niks meer van

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123
Ik denk ook dat Disturbed op donderdag heeft gestaan.

Maar goed het is nu kijken wat mogelijk is.
De donderdag is redelijk gunstig voor grotere bands op graspop mits het logistiek past. Weinig andere plekken die op donderdag vechten om dezelfde.

Dus daarmee is er veel potentieel mogelijk maar onduidelijk wat nu. Ook omdat er nu niks lijkt te passen bij het formaat van de namen die normaal op donderdag spelen.

Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt. Over het algemeen is donderdag mijn best gevulde dag in de avond.
Zal nu wel niet anders zijn uiteindelijk.

Anderzijds geef je dan wel signaal naar de bands waarmee je in onderhandeling bent dat het menens is, het is een mooie spot.

Ben er ook van overtuigd dat Disturbed is weggevallen.

Users who are viewing this thread