Graspop Metal Meeting 2026

Waar gaan de discussies over...

Ik vond MH 1000% Headline waardig, heerlijke muziek, fijne Show,...Till daarentegen

Maar ja ik snap dat we niks te ouwehoeren hebben en vind het echt gesprekken op niks af een beetje nu en zal blij zijn als
alles bekend is om hier vanaf te zijn.

Kunnen we het niet over must sees gaan hebben en ontdekkingen en aanraders ? en de laatste namen horen we medio Feb wel ok

• Leuk
Waarderingen: talos654
Waar gaan de discussies over...

Ik vond MH 1000% Headline waardig, heerlijke muziek, fijne Show,...Till daarentegen

Maar ja ik snap dat we niks te ouwehoeren hebben en vind het echt gesprekken op niks af een beetje nu en zal blij zijn als
alles bekend is om hier vanaf te zijn.

Kunnen we het niet over must sees gaan hebben en ontdekkingen en aanraders ? en de laatste namen horen we medio Feb wel ok
Voila en idd MH is altijd headline waardig.
Mij maakt het ook absoluut niet uit wie headliner is of wie niet.
Snap niet dat graspop überhaupt nog grote headliners nodig heeft om uit te verkopen.

• Leuk
Waarderingen: sven.cr
Ik ben niet de grootste Machine Head fan. Sterker nog, ik ken misschien 6 nummers?
Eerste van de 2 shows stond ik bij Meshuggah en daarna de Slayer tribute, gewoon omdat ik er niet veel om gaf.
2024 heb ik gekeken, want was toch wel benieuwd en ben echt omver geblazen door die show! De band was strak, het publiek was enorm enthousiast en de show was top! Buiten mijn verwachtingen van een herhaling headliner was het wel een van mijn hoogtepunten als headliners! Dus zeker waardig voor die positie!

I saw Machine Head this year. It was super.

As for their discography. There aren't many bands with so much up and downs. There are songs like Slaughter the Martyr or Locust that are just awesome, but they also have very bland material. But live they're really good.

Sail into the Dark...

Oja een naam die we volgens mij nog kunnen verwachten is Bush, niet echt meer voorbij zien komen de laatste tijd.

Maar ze hebben rondom GMM al een aantal shows staan en gaven bovendien bij het concert van Volbeat aan "See you in the summer", al kan dat ook een algemene kreet zijn natuurlijk en niet specifiek naar NL/BE gericht.

Is er toevallig iemand die een lijstje met (goede) kanshebbers bij houdt, zoals Joss dat doet bij RW? Wel leuk om adhv zo'n lijstje te speculeren over die laatste namen. Zelf verwacht ik in ieder geval dus nog Bush, Sleep Theory, The Story So Far, Die Spitz en toch Gojira.

En de namen die wat meer op hoop zijn gebaseerd dan op verwachting: Pendulum, Rise Against, Shinedown en Killswitch Engage.

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Oja een naam die we volgens mij nog kunnen verwachten is Bush, niet echt meer voorbij zien komen de laatste tijd.

Maar ze hebben rondom GMM al een aantal shows staan en gaven bovendien bij het concert van Volbeat aan "See you in the summer", al kan dat ook een algemene kreet zijn natuurlijk en niet specifiek naar NL/BE gericht.

Is er toevallig iemand die een lijstje met (goede) kanshebbers bij houdt, zoals Joss dat doet bij RW? Wel leuk om adhv zo'n lijstje te speculeren over die laatste namen. Zelf verwacht ik in ieder geval dus nog Bush, Sleep Theory, The Story So Far, Die Spitz en toch Gojira.

En de namen die wat meer op hoop zijn gebaseerd dan op verwachting: Pendulum, Rise Against, Shinedown en Killswitch Engage.
Bush is natuurlijk zo een band die op bijna elk festival kan staan.

niet echt mijn ding maar evanescence komt volgende week ook met nieuws, waarschijnlijk een tour met spiritbox.
zou kunnen als sub voor volbeat of marquee afsluiter

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Virp
Zou het zelf niet eens verassend vinden als dat onze laatste HL is... Al zou dit forum ze liever als ontbrekende sub op vrijdag zien.
Dit gesprek is hier al gevoerd, maar wt is stukken groter en populairder in nl en België. Hadden ze die wel als hl geplaatst.

You are probably right. Op 1 December weten we in ieder geval welke aankondiging ze hebben.

Dit gesprek is hier al gevoerd, maar wt is stukken groter en populairder in nl en België. Hadden ze die wel als hl geplaatst.

WT komt wel veel vaker langs en hier werd al langer afgevraagd of ze wel nog echt als HL zouden komen. Dus door uitzonderlijkheid zou Evanescence dan mss weer wel even erboven kunnen staan.. maar als de vorig verkoop al zo slecht ging..

Qua tijdlijn pas het op zich ook nog wel bij WT en LB..

Maar dan staat gojira of ghost wel beter als south head.

11 jaar is lang genoeg hé ;) In 2012 speelden zo ook Graspop!
'k Volg Machine Head al vanaf hun eerste cluboptredens, de reden van hun jarenlange weigering van festivaloptredens was dat ze er financieel niets aan overhielden. Goeie zet, krijgen nu de waardering dat ze dubbel en dik verdienen.

• Leuk
Waarderingen: duck en saurus

Users who are viewing this thread