ArcTanGent

Dit jaar eindelijk naar daar! met 4 vrienden samen richting daar.
Mensen ervaring met het ernaar toe gaan? wij dachten aan de trein, hoe is de camping, las dat het festival max 5000 bezoekers heeft (indien dit echt is, is dit geniaal!)
volgende week komen nieuwe namen inclusief 3 headliners, zijn er voorspellingen, gokjes?
Welke bands moet ik inluisteren? ben meer into post-rock, ik hoor het graag!
Ik zie net de socials van 1 van mijn lievelingsbands, Rishloo, veranderen en op hun site staat dat er nieuws gepland staat voor 2026, als die er staan is dit zowaar de band van 2026 voor mij! hopen mag!

Mensen ervaring met het ernaar toe gaan? wij dachten aan de trein, hoe is de camping, las dat het festival max 5000 bezoekers heeft (indien dit echt is, is dit geniaal!)
volgende week komen nieuwe namen inclusief 3 headliners, zijn er voorspellingen, gokjes?
Ik zie net de socials van 1 van mijn lievelingsbands, Rishloo, veranderen en op hun site staat dat er nieuws gepland staat voor 2026, als die er staan is dit zowaar de band van 2026 voor mij! hopen mag!
Wij gaan komend jaar ook voor het eerst naar ATG. Ongelooflijk veel zin in! Eerst nog vanaf zondag een paar dagen in een huisje vlakbij Bristol om de omgeving wat te verkennen. En dan woensdag de camping op.

Qua luister tips zou ik met stip Bruit willen noemen. Die heb ik dit jaar twee sets zien spelen en vrienden van mij zelfs nog meer en die zorgen altijd voor een ongelooflijke intensiteit. Als je van postrock houdt, zit je bij hun helemaal aan het goeie adres.

Verder kan ik Overhead the Albatross ook erg aanraden. Zelf nog nooit gezien, maar op basis van de verhalen over hun set van vorig jaar op ATG gaat dat iets heel bijzonders worden. Vooral bij het laatste nummer, Paul Lynch.

En dan iets harder, eigenlijk Post-Metal, maar toch ook het benoemen waard: Dimscua. Luister vooral eens naar het nummer 'On Being and Nothingness'. Meesterlijk en ontroerend mooi.

Wij gaan komend jaar ook voor het eerst naar ATG. Ongelooflijk veel zin in! Eerst nog vanaf zondag een paar dagen in een huisje vlakbij Bristol om de omgeving wat te verkennen. En dan woensdag de camping op.

Qua luister tips zou ik met stip Bruit willen noemen. Die heb ik dit jaar twee sets zien spelen en vrienden van mij zelfs nog meer en die zorgen altijd voor een ongelooflijke intensiteit. Als je van postrock houdt, zit je bij hun helemaal aan het goeie adres.

Verder kan ik Overhead the Albatross ook erg aanraden. Zelf nog nooit gezien, maar op basis van de verhalen over hun set van vorig jaar op ATG gaat dat iets heel bijzonders worden. Vooral bij het laatste nummer, Paul Lynch.

En dan iets harder, eigenlijk Post-Metal, maar toch ook het benoemen waard: Dimscua. Luister vooral eens naar het nummer 'On Being and Nothingness'. Meesterlijk en ontroerend mooi.
Bruit heb ik vorige week ontdekt in AB, top! in mei naar Gent!
Overhead, the Albatross had ik net ontdekt, nu Dimscua inluisteren!
thx!

• Leuk
  • Metal!
Waarderingen: B0G5, johanra en Jamel
Bruit heb ik vorige week ontdekt in AB, top! in mei naar Gent!
Overhead, the Albatross had ik net ontdekt, nu Dimscua inluisteren!
thx!
@Joslittel heeft trouwens een playlist gemaakt met nummers uit de recente setlists van alle aangekondigde bands. Hij zal deze uiteraard ook aan gaan vullen na de komende aankondigingen. Ook een mooie manier om deze prachtige line-up te leren kennen!

Ik ga er ook heen!

Lost In Kiev is post rock, vorig jaar waren die erg goed op Pelagic Fest, Barrens zit ook in die richting.
Aangezien je naar Psychonaut optredens gaat zou ik Zatokrev (post metal) ook zeker checken.
Agent Fresco (progressive rock/metal) zou je ook wel moeten liggen denk ik.

Mijn grootste must-see op de lineup is op dit moment Oathbreaker, ik kan niet veel namen bedenken die ze kunnen aankondigen die dat gaan veranderen.

Ga niet, maar naast het genoemde vind ik Michael Cera Palin, Shearling en Erotic Secrets of Pompeii ook zeer de moeite waard. Omdat jij ook uit je post-rockbubbel moet komen, zullen we maar zeggen.

Erg benieuwd met wie ze komende week gaan komen als tweede headliner. Gokken doe ik niet meer aan, want ik heb er voor ATG altijd naastgezeten.

Ook benieuwd of jullie 't hier dusdanig vol kunnen lullen zodat dit een blijvend topic wordt :)

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jamel
Laat het hier maar vooral over muziek gaan en laten we geen discussies voeren over dat is wel goed en dat is niet goed en dit is boomer en dit is…. Smaken verschillen nu eenmaal! Al een geluk!
Zie net dat @wenteldave Erotic Secrets Of Pompeii aanbeveelt, wel ik heb het geprobeerd, maar dit laat ik aan mij voorbijgaan 😉
Over Oathbreaker gesproken, blij dat ze terug zijn na zo een kleine 10jaar? ongeveer!
Ik doe een wilde gok voor een headliner: Rush

Laat het hier maar vooral over muziek gaan en laten we geen discussies voeren over dat is wel goed en dat is niet goed en dit is boomer en dit is…. Smaken verschillen nu eenmaal! Al een geluk!
Zie net dat @wenteldave Erotic Secrets Of Pompeii aanbeveelt, wel ik heb het geprobeerd, maar dit laat ik aan mij voorbijgaan 😉
Over Oathbreaker gesproken, blij dat ze terug zijn na zo een kleine 10jaar? ongeveer!
Ik doe een wilde gok voor een headliner: Rush
Dat heel beperkte initiële tourschema van Rush in de US is ondertussen een grote tour geworden dus Europa zal niet voor dit jaar zijn

• Sad
Waarderingen: Kennys.j
Dat is helemaal niet slecht. Poeh. Dat zijn drie rake headliners! En vooral zuur dat Cult of Luna & Julie Christmas geen plannen hebben om dat ergens anders te doen.
Here it is, give a big ATG welcome to your 2026 headliners, Primus, Chelsea Wolfe, Cult of Luna & Julie Christmas (Mariner 10th anniversary) & Sikth (Wednesday headliners).
🎉

Joining dream headliners & an already stacked line up poster we have legends, Napalm Death, High on Fire, Conjurer & Jo Quail and the Crossbones Ensemble

The stars really have aligned for this set of ArcTanGent headliners - and it’s safe to say all four have been firmly at the top of our ATG wish list for a very, very long time.
ADKq_Nb77w_ASVJJe32xFncI3NN0XbuzAj08zxs-cqbZqyCsg2p8ssR6PRuv-E7ZKS_RQE2ZR6erj_7F7QIQyfv0b1KR67dbJWOAtdTEflIFIxfADPnz1FPz4gr872Xo1mF83dy-ahPEZpK31biKzbEb8BIWkq-IWy6MmZvs=s0-d-e1-ft

Ga zelf denk ik even de dagindeling afwachten om te kijken of het het uiteindelijk allemaal waard gaat worden. Was niet overdonderd met de eerste worp, maar dit gaat alweer flink de goede richting op!
er moeten nog best veel namen bij dit was een relatief kleine drop qua aantal

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Napalm Death gaat trouwens een speciale set doen die wat beter aansluit op het ATG publiek. Ze hebben dat al eenmaal eerder gedaan en dat was op Roadburn 2014.

Verder ongelooflijk blij met Jo Quail en haar set met een ensemble! Stond op m'n wishlist om ergens te gaan zien komend jaar, dus heel erg cool dat het dan ATG gaat worden!

Chelsea Wolfe ben ik onwijs benieuwd naar. Naam die al een tijdje hier en daar opduikt natuurlijk, maar nooit echt in verdiept. Pas vorige week voor het eerst een beetje, omdat ik al dacht te herkennen uit het liplezen dat zij er zou gaan staan. Eerste kennismaking beviel goed!

Primus staat natuurlijk ook op Alcatraz. Wil ik zeker gaan zien en kan dan mooi dienen als een potentiële clashoplosser op één van beide festivals.

Conjurer heeft een album gemaakt die zich dit jaar sowieso in mijn top-20 eindejaarslijst gaat nestelen, dus geweldig om die op hun thuisbasis te kunnen gaan zien.

Sikth is ook al zo'n naam die ik al een tijdje ken, maar waar ik me nooit echt in verdiept heb. Eerste twee liedjes zojuist klonken goed, dus nice!

High on Fire vind ik oké. Op zich prima vermaak als er niets anders speelt, maar ook goed over te slaan als er op een ander podium iets anders speelt, of als ik zin heb om te eten of te chillen ofzo.

En dan the big one.... Ik ben megafan van Cult of Luna. Ik ben megafan van Julie Christmas. En dan is Mariner ook nog eens een gevalletje 1+1=3. Altijd stiekem gehoopt om het ooit eens live te kunnen meemaken, maar me ook realiserend dat het iets zeer exclusiefs is en de sterren dan precies goed moeten staan. En nu staan de sterren dus precies goed! Wauw, ben er een beetje sprakeloos van!

Wat. Een. Drop.

Chelsea Wolfe ben ik onwijs benieuwd naar. Naam die al een tijdje hier en daar opduikt natuurlijk, maar nooit echt in verdiept. Pas vorige week voor het eerst een beetje, omdat ik al dacht te herkennen uit het liplezen dat zij er zou gaan staan. Eerste kennismaking beviel goed!
Heel grote boeeee. Vorig jaar nog één van de betere albums uitgebracht (voor mij het beste van dat jaar). Pijnlijk dat je daar niks mee hebt gedaan ;)

• Leuk
Waarderingen: Jamel

Users who are viewing this thread