Rock Werchter 2026

Matige worp zeg. De zondag is (voor mij) met 5 namen veruit de beste dag. Maar daar is momenteel nog onvoldoende duidelijk in welke mate The Cure - Moby - APC combineerbaar zullen zijn. Nu, ik verwacht ook geen volle Barn voor APC als ze daar staan.

Die vrijdag is echt huilen met de pet op, en laat daar nu met The XX net de enige groep staan die mijn absolute must see is deze zomer. Royel Otis is leuk om mee te pikken, dat is het zowat.

De donderdag had leuk geweest in 2010, enkel Loyle Carner (en ZG uiteraard, maar die speelt al jaren overal) lijken me daar een must.

Op zaterdag staan ook weer vooral namen die de voorbije jaren al vaak in ons land gespeeld hebben. Palaye Royal, THY en Kneecap stonden paar maand geleden nog op Pukkelpop. Pixies kan je elk jaar wel ergens zien.

Als zoals vorig jaar in deze fase zowat alle grote namen bekend zijn, wordt het hoogstens een zondag-dagticket voor mij en misschien een last minute dealtje op Ticketswap voor vrijdag, puur om The XX te zien.

Zoals iemand hier al zei, Instagram volgorde helpt ook altijd beetje in volgorde belangrijkheid artiesten. Lumineers, Halsey en APC derde laatste main stage lijkt het wel. Tussen Swims en Capaldi komt er nog iets, The Offspring?
Zou heel leuk zijn mocht A Perfect Circle niet clashen met The Cure en Moby.

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
Toch wel schrik van die Zondag waar ze vijf namen staan hebben die ik allemaal wil zien. Hopelijk zitten hier geen clashes bij. Die Vrijdag blijft wel een mager beestje....

Maar misschien kun je de volgorde wel grotendeels van de site af halen als je naar de line-up per dag kijkt.

Do
Main: M&S - Prodigy - Lumineers - Kasabian - Zwagere Guy
Barn: Loyle Carner - Vaccines - All Them Witches - Dylan Gosset (laatste 2 misschien Klubc?)

Vr:
Main: The xx - Lewis Capaldi - Teddy Swims - Royel Otis
Barn: Last Dinner Party - Lauren Spencer Smith

Za:
Main: Gorillaz - Twenty One Pilots - Halsey - Pixies (deze kan ook Barn?)
Barn: Matt Berninger - Kneecap - Haunted Youth - Palaya Royal (deze kan ook klubc?)

Hey, Gorillaz toch na Twenty One Pilots?

Zo:
Main: The Cure - Moby - A Perfect Circle (deze kan ook Barn?)
Barn: Paul Kalkbrenner - Ethel Cain
We hebben dat in het verleden nog gedaan, en toen was ineens alles anders.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Excuses voor offtopic vraagje, maar als actiefste forum en hier de meeste kenners even een vraagje ...
Ik zou vanuit vakantieplaats misschien een dagje MadCool willen doen.
Hoe geraak je daarvan gemakkelijk aan tickets, want site is niet helemaal duidelijk vind ik persoonlijk.
Al iemand die dat festival gedaan heeft ? De moeite of weinig omkadering ?
Antwoorden mag gerust ook in prive bericht.
Dankjewel !

Hoop ook nog op deze namen.

Verder hele mooie drop!

Had The Offspring ook wel in deze drop verwacht. Maar misschien in de volgende drop hopelijk.
2 jaar geleden was bv parkway drive nog in 1 van de latere paketten. The Offspring zal wel zo iets zijn ?

In ieder geval blij dat we dit jaar positief omhoog werken, met voorlopig de beste dag als laatste waar dat dit jaar.. uhm niet zo was. Hopelijk komen David Byrne, Little Simz, Black Crowes nog ergens erbij. Voor nu heel erg blij met Ethel Cain, A Perfect Circle, Halsey, Loyle Carner en The Haunted Youth.

Toch wel schrik van die Zondag waar ze vijf namen staan hebben die ik allemaal wil zien. Hopelijk zitten hier geen clashes bij. Die Vrijdag blijft wel een mager beestje....
Vind de donderdag eigenlijk net zo mager.

Volg @RubenFrusciante wel dat het Do < Vrij < Zat < Zon is tot nu toe, met misschien een gelijkstand tussen die laatste twee (eerder benieuwd naar APC dan dat ik er echt enthousiast over ben).

We hebben dat in het verleden nog gedaan, en toen was ineens alles anders.
The Vaccines is zo'n typische mainstagenaam, maar hierop afgaande staan ze in een tent, wat op zich ook perfect kan. Kan nog alle richtingen uit en op zich hebben we nog maar iets meer dan een kwart van de puzzelstukjes nu.

Wel mooie drop, veel dingen die ik wil zien. Ik voel nu al clashes aankomen. En nog veel mogelijk op mooie posities.

Zondagtickets gaan hard gaan. Benieuwd wie waar gaat spelen, zijn we zo zeker dat APC niet op main staat?

Ik hoop nog altijd dat ze the prodigy na mumford zetten. Op die donderdag met kasabian, vaccines, all them witches ook mooi.

Vrijdag blijft heel mager voor me. Hopen op iets sterk in de barn.

Moet ik me zorgen beginnen maken dat David Byrne er dan toch niet bij gaat zijn…. Had hem echt wel verwacht bij dit pakket namen

Moet ik me zorgen beginnen maken dat David Byrne er dan toch niet bij gaat zijn…. Had hem echt wel verwacht bij dit pakket namen
Zorgen niet gelijk, maar inderdaad wel een beetje ongemak/ongeduld dat hij nog niet is aangekondigd. Ik ga hem in februari al zien, maar zou hem ook heel graag in een festivalsetting zien.

Toffe drop enerzijds, maar vooral de volgende drop moet het wel compleet maken. Die zondag zit ramvol kwaliteit nu al, andere dagen toch wat hongerig nog, hoewel ik elke dag wel 3 tot 5 namen als 'zien' kan bestempelen.

Namen die ik nog verwacht(te) zijn toch wel David Byrne, Wolf Alice, Pendulum, The Offspring, Little Simz, CMAT, Weval..

• Leuk
Waarderingen: Mjz

Users who are viewing this thread