Voor mij zijn op dit moment Ethel Cain, Aldous Harding en Sharon van Etten wel de namen die (buiten de grote headliners) het niveau van het programma optillen.Dat gevoel heb ik nu ook, maar ik weet ook dat dit de periode voor en ook nog tijdens het festival nog kan veranderen (vooral: nog hoger kan worden). Bijvoorbeeld Ethel Cain kende ik een paar weken terug nog maar een beetje, maar die begint zich al wel richting 'klapper' te ontwikkelen. En als Nick Cave eenmaal begint en weer zo goed is als in 2022, ben ik vast ook gelijk weer vergeten dat ik er nu nog niet extreem naar uitkijk.
Sowieso kan het, bij mij in ieder geval, soms een aantal inluisterrondes duren tot nieuwe persoonlijke favorieten zich aandoen. En bijvoorbeeld bij Young Fathers en Jacob Alon viel het allemaal pas écht op zijn plek tijdens de show.
Als ik mijn top 10-lijstjes van de laatste BKS-edities zie dan had ik Harding, Cave en Nation of Language in '19, '22 en '23 bovenaan mijn lijstje staan, dus geen straf dat deze op herhaling komen.