Pinkpop 2026

Die weet gewoon de naam denk ik 😂

Daarom, wij kunnen nu wel gaan discussieren over of iets pop is of niet (mijn eerste opmerking), maar uiteindelijk draait het nu om of hij de naam pop vindt of niet (de tweede opmerking).
(Of hij heeft gewoon letterlijk op een papiertje staan "dit is de derde headliner, onze popheadliner", terwijl hij het geen pop vindt of iets dergelijks.)

Dan toch liever Sabrina of Post Malone. Of doe eens gek en zet RAYE daar neer met een stevige Noord headliner. Florence + RAYE oid zou vet zijn.

Van mij mogen die eerste twee ook best headliner zijn. Of zet een RAYE neer als noord afsluiter met dan dus iets als Bruno Mars erboven, het blijft toch wel Pinkpop he, met een specifiek soort publiek.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Daarom, wij kunnen nu wel gaan discussieren over of iets pop is of niet (mijn eerste opmerking), maar uiteindelijk draait het nu om of hij de naam pop vindt of niet (de tweede opmerking).
(Of hij heeft gewoon letterlijk op een papiertje staan "dit is de derde headliner, onze popheadliner", terwijl hij het geen pop vindt of iets dergelijks.)
Zeg @elo wat versta jij onder pop??

• On fire
Waarderingen: Koekdoos
Van mij mogen die eerste twee ook best headliner zijn. Of zet een RAYE neer als noord afsluiter met dan dus iets als Bruno Mars erboven, het blijft toch wel Pinkpop he, met een specifiek soort publiek.
Of RAYE als sub Zuid, Florence als head Noord en Bruno als head Zuid. Like back in the old days, lekker stacked!

• Winning
Waarderingen: degrotegeneraal
Heeft wel giga hit gehad dit jaar met APT, of was dat een andere pop artiest? Ben niet helemaal thuis in die wereld 😅
Ik zou het niet toejuichen maar het zou ook een van de Blackpink dames kunnen zijn of zelfs als groep. Zijn ook mega populair onder de jeugd volgens mij.

Niet dat ik verwacht dat je het gaat delen, maar jij hebt de naam al horen vallen?
Nee, het is niet meer dan een educated guess hoor. Maar ze gaan gewoon echt geen 3 rockbands meer neerzetten. Hoe lang is dat geleden? Als ze het wel doen mag je me erop wijzen 🤣

Nee, het is niet meer dan een educated guess hoor. Maar ze gaan gewoon echt geen 3 rockbands meer neerzetten. Hoe lang is dat geleden? Als ze het wel doen mag je me erop wijzen 🤣
Zal ik zeker doen!😜 Misschien dat Sam Fender ook nog wat gaat doen aankomende zomer, past goed genoeg bij The Cure en FF, Raye als sub en dan heb je een prima bovenkant.

Voor het old-school publiek zou The Cure - Sam Fender + NBT - Foo Fighters natuurlijk een droom zijn. Gitaren, een nieuwe headliner en een classic act.
Denk niet alleen het old-school publiek. Volgens mij is dit dé ideale formule voor een festival als Pinkpop. En waar het hier al vaker over gegaan is: als ze dan ook nog eens een alternatief in de tent zouden programmeren, kunnen ze er helemaal een mooie mix van maken.

Denk niet alleen het old-school publiek. Volgens mij is dit dé ideale formule voor een festival als Pinkpop. En waar het hier al vaker over gegaan is: als ze dan ook nog eens een alternatief in de tent zouden programmeren, kunnen ze er helemaal een mooie mix van maken.
Klopt, maar dan moeten er op den duur wel vervangers komen voor The Cure en de Foo's bijv. En ik denk oprecht goede popshows echt wel kunnen werken. Een RAYE, Bruno Mars, Lady Gaga bijv. Maar das een discussie die al vaak is gevoerd haha.

Klopt, maar dan moeten er op den duur wel vervangers komen voor The Cure en de Foo's bijv. En ik denk oprecht goede popshows echt wel kunnen werken. Een RAYE, Bruno Mars, Lady Gaga bijv. Maar das een discussie die al vaak is gevoerd haha.
Voorlopig zijn er denk ik nog wel genoeg rockbands in de mix om er elk jaar minimaal eentje te kunnen vinden. Verder ben ik het helemaal met je eens dat goede popshows ook kunnen werken, alleen heeft een bovenkant met bijna alleen maar pop waarschijnlijk gewoon te weinig aantrekkingskracht voor een festivalconcept.

Mede daarom zou ik als Pinkpop zijnde echt gaan overwegen om die tent beter te gaan benutten. Desnoods investeer je in een grotere tent a la de Barn, zodat je er nog grotere artiesten in kwijt kunt. Denk dat je er per saldo echt beter van wordt als je gedurende het weekend steeds een beetje kunt spelen met alternatieven. Zet tijdens The Cure een Froukje in die tent bijvoorbeeld. Of tijdens Bruno Mars een Iggy Pop. Ik noem maar wat he.

Raye gaat met een paar meer hits wel werken, blies mij als iemand die niet veel met pop heeft omver bij Werchter, artiesten als Fontaines en Sam Fender komen er ook aan als nieuwe headliner. Popshows kunnen inderdaad wel werken, Olivia Rodrigo heeft zolang je het combineert met andere rockartiesten ook genoeg gitaren, vorig jaar bewezen. Je moet hopen dat de FF, Muse en Metallica's van deze wereld lang genoeg doorgaan zodat de opkomende rockers groot genoeg zijn om ze af te lossen.

Users who are viewing this thread