Rock Werchter 2026

• Leuk
Waarderingen: nooley en koolket
Ten tijde van Play stond Moby in de kleinere Piramide tent.

Stond er sindsdien wel 2 keer als (sub)headliner, waarvan de laatste keer volgend jaar al 18 jaar geleden zal zijn. Ik heb de tourpuzzels niet gelegd en redeneer gewoon wat op gevoel, maar ik zou een combo The XX - Moby wel mooi vinden bovenaan de affiche. Weet niet of dat voldoende kaartjes zal schuiven, maar had een paar weken geleden ook niet verwacht dat The XX zo hoog op de affiche neergepoot zou worden of dat pakweg Sam Fender, Maneskin of Khruangbin zo'n hoge spots zouden krijgen, om er even wat vorige edities bij te sleuren.

Nog een goede co-headliner pop voor Rock Werchter Lily Allen. Het Hoopla festival einde mei in het VK is dankzij haar in recordtempo bijna uitverkocht.
Co headline?
Werchter kan alle kanten op verrassen. Maar bij zo'n verrassing zou ik toch met veel vraagtekens achterblijven

• Leuk
Waarderingen: Mr. Y
Stond er sindsdien wel 2 keer als (sub)headliner, waarvan de laatste keer volgend jaar al 18 jaar geleden zal zijn. Ik heb de tourpuzzels niet gelegd en redeneer gewoon wat op gevoel, maar ik zou een combo The XX - Moby wel mooi vinden bovenaan de affiche. Weet niet of dat voldoende kaartjes zal schuiven, maar had een paar weken geleden ook niet verwacht dat The XX zo hoog op de affiche neergepoot zou worden of dat pakweg Sam Fender, Maneskin of Khruangbin zo'n hoge spots zouden krijgen, om er even wat vorige edities bij te sleuren.
Moby speelt op vrijdag nou net in Luxemburg, dus een combo met the xx zit er niet in.

• Leuk
Waarderingen: Mjz
Is niet zo'n groot festival toch? Stond in verleden ook wel eens een Jessie Ware bovenaan het affiche...
Ging over Lilly Allen als co-head zetten op Werchter, mijn reactie, niet over haar plaats op dat UK festival ;)

Als ze Lily Allen hebben, verwacht ik ze toch ergens derde laatste op de main of hoog in The Barn. De hype rond West End Girl neemt precies dag na dag toe. Maar zie Pukkelpop misschien eerder toeslaan omdat die wellicht nog meer opties open hebben op dit moment?

• Leuk
Waarderingen: Wout_VS en Mr. Y
Lilly Allen is gewoon overdag materiaal jongens. In het VK gelden gewoon hele andere wetten. The Courteneers of zo'n Gerry Cinnamon zijn daar ook huge ass namen, hier niet.
Inderdaad lekker overdag, ik zou me zeker vermaken met klassiekers als Smile, Fuck you en Not fair.

Lilly Allen is gewoon overdag materiaal jongens. In het VK gelden gewoon hele andere wetten. The Courteneers of zo'n Gerry Cinnamon zijn daar ook huge ass namen, hier niet.
Als Lily Allen komt is het of barnhead, of subheadliner. Al de rest zou fenomenaal geboekt zijn.

Vreemde vergelijking btw. Courteeners spelen op Glasto ook gewoon 's namiddags in de tent hoor. En Gerry heeft nog nooit in België opgetreden, dus er is geen vergelijkingspunt. Mocht ie ooit de oversteek maken, zie ik 'm wel een dag Lokerse ofzo headlinen. Die beide artiesten hebben ook nooit een hit in België gehad, Lily Allen talloze én heeft het momentum nu ongelofelijk mee.

Users who are viewing this thread