Best Kept Secret 2026

Zouden we nog namen van het kaliber Cmat, van Etten en FJM mogen verwachten?
Vorig jaar zat bij de tweede drop nog namen zoals Lucy Dacus, Soulwax, The Streets etc.
Hoe die in verhouding staan met de namen die jij noemt weet ik niet, maar ik verwacht voor de tweede drop nog wel wat leuke naampies!

• Leuk
Waarderingen: splinter013
Nadat ik dit weekend Deafheaven live zag met een set die vooral uit hun nieuwste album bestond, moet ik toch nogmaals bevestigen wat voor zonde het is dat BKS ze vorig jaar niet heeft kunnen boeken. Echt een weergaloze live set was het. Volgend jaar doen ze ook festivals, maar BKS zal te vroeg vallen vrees ik.

FJM en Van Etten spelen gewoonlijk in een zaal als de Ronda. Die passen er nog prima bij.
CMAT stond vorig jaar nog in de TWO, dus dat lijkt mij te vroeg.
Het zou een mooie kwaliteitsinjectie zijn als die zouden komen dan. Ik twijfel een beetje omdat de bovenkant van de poster, zeker in vergelijking met vorige jaren, best al stevig gevuld is en verwacht eigenlijk vooral undercard namen. Van Etten is een persoonlijke favoriet die ik al wel eerder op BKS had verwacht, dus graag.

Nadat ik dit weekend Deafheaven live zag met een set die vooral uit hun nieuwste album bestond, moet ik toch nogmaals bevestigen wat voor zonde het is dat BKS ze vorig jaar niet heeft kunnen boeken. Echt een weergaloze live set was het. Volgend jaar doen ze ook festivals, maar BKS zal te vroeg vallen vrees ik.
Ik zie BKS niet snel meer dan 1 band per jaar in deze categorie boeken, dit jaar is het dus Blood Incantation geworden.

Ik zie BKS niet snel meer dan 1 band per jaar in deze categorie boeken, dit jaar is het dus Blood Incantation geworden.
Klopt vast wel, maar ik blijf dromen van wat meer namen uit wat harde niche genres op bks (uit bijvoorbeeld de blackgaze, post-metal, screamo of mathcore) . Al ben ik al extreem blij met Blood Incantation (ook omdat ik hen nog niet live heb gezien).

Vorig jaar zat bij de tweede drop nog namen zoals Lucy Dacus, Soulwax, The Streets etc.
Hoe die in verhouding staan met de namen die jij noemt weet ik niet, maar ik verwacht voor de tweede drop nog wel wat leuke naampies!
En vorig jaar was de eerste drop ook veel groter dan dit jaar: 47 vs 25 namen

FJM en Van Etten spelen gewoonlijk in een zaal als de Ronda. Die passen er nog prima bij.
CMAT stond vorig jaar nog in de TWO, dus dat lijkt mij te vroeg.
CMAT zou ik eigenlijk juist helemaal niet zo gek vinden. Daar is toch wel veel mee gebeurd sinds die passage vroeg op de dag in de TWO in 2024. Het nieuwe album is goed en ze zou nu denk ik prima als sub op de ONE kunnen staan, waar ze ook nog eens goed uit de verf zou komen. Er staat nu ook nog niet echt een grotere naam op het affiche uit de hoek van CMAT. Zou er dus prima passen, lijkt mij.

CMAT is wel een naam die ook heel goed bij DTRH en ook wel Pinkpop past (Lowlands stond ze dit jaar al).

Bijvoorbeeld Black Country, New Road zou ik dan een minder logische naam vinden om na 2024 weer terug te laten keren. Weliswaar ook een nieuw album, maar ik vermoed dat die weer op ongeveer dezelfde spot in de TWO zouden staan.

Klopt vast wel, maar ik blijf dromen van wat meer namen uit wat harde niche genres op bks (uit bijvoorbeeld de blackgaze, post-metal, screamo of mathcore) . Al ben ik al extreem blij met Blood Incantation (ook omdat ik hen nog niet live heb gezien).
In juni dit jaar werd de samenwerking tussen Friendly Fire en Loud Noise aangekondigd. LN is al jaren een gewaardeerde speler in het hardere segment. Ik heb de stille hoop dat dit resulteert in iets meer geordende chaos dan alleen Blood Incantation op BKS.

Laatst bewerkt:
In juni dit jaar werd de samenwerking tussen Friendly Fire en Loud Noise aangekondigd. LN is al jaren een gewaardeerde speler in het hardere segment. Ik heb de stille hoop dat dit resulteert in iets meer geordende chaos dan alleen Blood Incantation op BKS.
Zij boeken alvast wel wat namen die ik nog op BKS zie passen, zoals Opeth, Mastodon, Igorrr, Truckfighters, Doodseskader, Psychonaut... Maar is wel wat wishful thinking.

Users who are viewing this thread