Graspop Metal Meeting 2026

De dag hoeft niet 'gedragen' te worden, aangezien je met Limp Bizkit, Within Temptation en Megadeth (vooral in het kader van hun afscheid) al goede namen hebt, los van je smaak. Als je een Gojira, Ghost of zelfs The Offspring erbij zet heb je een volwaardige HL en sub-HL opstelling. Ayreon en Channel Zero zijn niet groot genoeg, zeker niet als South HL.

En Scorpions zijn toch wel een keertje klaar zou je zeggen. Hun afscheidstournee is al 10 jaar bezig, nou weten we het wel. Gelukkig zijn ze uitgesloten voor komend jaar. Doorselecteren maar!
Ayreon trekt meer publiek in de Benelux dan alle andere namen. Voornamelijk door de exclusiviteit, 18.000 man binnen no time uitverkocht.

• 100
Waarderingen: Virp
If Helloween is attracted, I wonder if they would bring Beast in Black with them.
I know they were already on the line up for 2025, but it is a strong Power Metal band that I'd be happy to see again.
Helloween komt niet dus daar moeten we niet bang voor zijn :)

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
If Helloween is attracted, I wonder if they would bring Beast in Black with them.
I know they were already on the line up for 2025, but it is a strong Power Metal band that I'd be happy to see again.

Nieuw album wordt ook verwacht in 2026 voor Beast in Black :D
Najaar 2026 een tour met Sonata Arctica onder andere in de 013 als album release party of iets dergelijks.

• Geweldig
zie nu ook pas dat dit gewoon de full line up is, vreemd.
ik zou ook nog een headliner verwachten op die zondag inderdaad, die is wel erg karig
de zondag is even duur als de zaterdag en de vrijdag is ook gewoon 75 euro voor drie bands
225 voor 2 dagen en een pre party van 3 bands vind ik eigenlijk wel belachelijk duur
voor hetzelfde geld heb je 3,5 dag Alcatraz en dan staan er per dag ook een stuk meer bands
Ik vind het eigenlijk ook maar karig, eerlijk gezegd.
De aankondigingen begonnen nog prima met aardig wat variatie, maar het wordt dus toch weer grotendeels een eenheidsworst met vooral thrash en death.
Tuurlijk, aardige namen op zaterdag, maar niet zo aan mij besteed.
En hoe kom je er in helsnaam op om in principe 2x Sepultura op een festival neer te zetten?? 😵‍💫

Die vrijdag is wel geinig, maar eigenlijk ook best belachelijk dat dat dan weer € 75 moet kosten voor 3 bands, terwijl de andere dagen (met 10 bands) allebei € 85 kosten (als combi zelfs € 75, evenveel als de vrijdag).

Uiteraard ga ik toch wel, want in eigen streek, maar waarschijnlijk eerder voor de gezelligheid om te ouwehoeren met wat vrienden dan voor de line-up.

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: Loek123 en Joslittel
Ik vind het eigenlijk ook maar karig, eerlijk gezegd.
De aankondigingen begonnen nog prima met aardig wat variatie, maar het wordt dus toch weer grotendeels een eenheidsworst met vooral thrash en death.
Tuurlijk, aardige namen op zaterdag, maar niet zo aan mij besteed.
En hoe kom je er in helsnaam op om in principe 2x Sepultura op een festival neer te zetten?? 😵‍💫

Die vrijdag is wel geinig, maar eigenlijk ook best belachelijk dat dat dan weer € 75 moet kosten voor 3 bands, terwijl de andere dagen (met 10 bands) allebei € 85 kosten (als combi zelfs € 75, evenveel als de vrijdag).

Uiteraard ga ik toch wel, want in eigen streek, maar waarschijnlijk eerder voor de gezelligheid om te ouwehoeren met wat vrienden dan voor de line-up.
Op Graspop mogen ze van mij Cavalera er zo neerzetten. Maar bij het beperkte aanbod daar in Maastricht vind ik dubbel Sepultura ook wat overdone

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en saurus
Sweden Rock heeft nog 21 bands toegevoegd:
Helloween, Tom Morello, Social Distortion, Three Days Grace, Saxon, Trivium, The Halo Effect 🤘 , Uncle Acid &
the Deadbeats, Evergrey, The Poodles, Michael Monroe, Treat, Grave, Self Deception, Robin McAuley, Lakeview, Ego Kill Talent, Ström, AMH, Jayler & Vreid.

579585710_18058841741550200_3074030287888976748_n.jpg

Helloween, Tom Morello, Social Distortion, Three Days Grace, Saxon, Trivium, The Halo Effect 🤘 , Uncle Acid &
the Deadbeats, Evergrey, The Poodles, Michael Monroe, Treat, Grave, Self Deception, Robin McAuley, Lakeview, Ego Kill Talent, Ström, AMH, Jayler & Vreid.

Bekijk bijlage 16925
The Halo Effect terug naar waar het ooit begon. Heb hun allereerste show ooit daar gezien. Die band is mooi gegroeid daarna en terecht! Plekje op Graspop zou niet misstaan.

Bekijk bijlage 16925
The Poodes, Helloween, Saxon en The Halo Effect!!!
The Poodles waren ooit vervanger voor Steel Panther, sindsdien ben ik groot fan. Laat maar komen.

• Leuk
Waarderingen: imac en johanra
Ayreon trekt meer publiek in de Benelux dan alle andere namen. Voornamelijk door de exclusiviteit, 18.000 man binnen no time uitverkocht.
Vergeet niet dat er ook een hele delegatie zuid Amerika dan onderweg is.
Ik weet niet meer hoeveel nationaliteiten er meer waren in Tilburg maar het ging volgens mij over 40 heen.

En dan zijn er nog een hoop mensen teleurgesteld geweest.
Verdomd fanatieke groep fans.

• Leuk
Haha, die zijn zeker fanatiek! Ik kan me herinneren dat ik een half uur voor het openen van de deuren aanwezig was, en dat de rij al meerdere blokken lang doorliep. Als de helft van de aanwezigen meer dan 2 uur voor aanvang aanwezig is, zegt dat best veel over de fans!

Hoewel het geen traditioneel grote naam is, is Ayreon echt wel headliner waardig vanwege zijn exclusiviteit.

(The Source please 🙏)

Vergeet niet dat er ook een hele delegatie zuid Amerika dan onderweg is.
Ik weet niet meer hoeveel nationaliteiten er meer waren in Tilburg maar het ging volgens mij over 40 heen.

En dan zijn er nog een hoop mensen teleurgesteld geweest.
Verdomd fanatieke groep fans.
71 verschillende landen😉 dus ja. Over de 40 heen. Ayreon zou zeker een toffe boeking zijn, maat verwacht het niet. Sir Arjen heeft volgens mij erge plankenkoorst en ook nie veel behoefte om ver te rijzen. (Al mag ie best mee liften, want hij woont in t dorp vlak bij mij in de buurt)
denk dat t ook minder goed zou werken. Vond t intieme van de 013 erg goed passen bij de show.
Maar zou zeker ergens vooraan proberen te staan mochten ze komen

Ik denk ook dat hij voortaan gewoon bij tilburg houdt.

Buiten dat heeft hij ook meestal anneke nodig als zangeres en die is ook met the gathering aan het toeren.
Weet het schema niet maar verwacht dat die op donderdag nog wel ergens anders is.

Dus ik zeg de kans op gmm is 0
Die goeie ouwe tijd van ayreon op graspop is denk ik voorbij.

• Leuk
Waarderingen: saurus
Moet voor geduld van de werchterclub toch ook wel repect hebben. Al van 7.10 op wekelijks op 1 naam wachten..

Hopelijk daar nu wat snelheid aangezien ze op 21 tickets beginnen verkopen. (Nog 3 heads te gaan daar denk ik?) En dat ze ervoor nog een pakket krijgen

Dan is er ineens wat duidelijkheid wie wij nog gaan mislopen. De deftig rocknamen zijn daar alvast nog niet aan de beurt geweest.

Moet voor geduld van de werchterclub toch ook wel repect hebben. Al van 7.10 op wekelijks op 1 naam wachten..

Hopelijk daar nu wat snelheid aangezien ze op 21 tickets beginnen verkopen. (Nog 3 heads te gaan daar denk ik?) En dat ze ervoor nog een pakket krijgen

Dan is er ineens wat duidelijkheid wie wij nog gaan mislopen. De deftig rocknamen zijn daar alvast nog niet aan de beurt geweest.
Moet je eens naar Pinkpop kijken haha. Die hebben nog 0 namen.

Andere jaren kwam RW vaak eerst met de drop en moesten we daarop wachten nu is het eerder andersom

Je kunt al prima zien wat voor hardere namen kans maken op RW door te kijken naar wat graspop niet heeft

A perfect circle, The Offspring, Rise Against bijvoorbeeld

Users who are viewing this thread