Pinkpop 2026

Pinkpop heeft een strategie waar ze de verkoop willen starten vlak na de grote aankondiging. Alleen de korte hype die ze willen creëren was afgelopen jaar te minimaal.
Misschien te simpel gedacht.... maar was het (als het echt Cure, Foo's, Pilots is) in deze dan niet handiger eerder met de verkoop te starten?

• Leuk
Waarderingen: jamesmurphy
Er lijkt in elk geval geen goede reden om te wachten. ...
Wellicht is de reden dat ze alles op 1 moment hebben afgestemd, zo van, "dat" is de dag van de grote bekendmaking en "dat" is de datum van start verkoop. Laat dat voor Pinkpop/Mojo de reden zijn.

Pinkpop kiest voor dat ene "hype" moment met een grote bekendmaking. Achteraf kunnen we pas zien of dat slim was, afgelopen editie blijkbaar niet slim genoeg. (al verwijt ik nog altijd ook een factor van de tegenvallende verkoop aan de ticketprijzen 10 a 20 euro te hoog)

Misschien te simpel gedacht.... maar was het (als het echt Cure, Foo's, Pilots is) in deze dan niet handiger eerder met de verkoop te starten?
Blijkbaar laten dhr Smith en dhr Grohl zich in de wachtkamer zetten door Pinkpop/Mojo, anders hadden ze toch allang zelf aangekondigd? Of we zoeken er te veel achter en liggen er gewoon afspraken over die beide partijen gewoon nakomen.

Pinkpop heeft een strategie waar ze de verkoop willen starten vlak na de grote aankondiging. Alleen de korte hype die ze willen creëren was afgelopen jaar te minimaal.

Ben echt benieuwd of dat deze editie wel tot een succes zal leiden. Ben in ieder geval benieuwd naar de reacties op de grote publiek trekkers. Maar ook wat kan aankomende affiche in combinatie met de ticketprijzen, om mensen aankomende editie voor Pinkpop te laten kiezen?
Benieuwd naar de prijsstijging en welke invloed dit heeft op de ticketverkoop. Maar ja alles staat en valt met de namen, dus PP kom ons verlossen asap.

• Leuk
Veel gelezen vandaag, maar het blijft toch gewoon heel raar dat áls je de FF in 2026 hebt.. je dan vandaag muisstil bent. (Het gaat er al jaren over..)

Alle FF hype is straks weer voorbij.

Hetzelfde verhaal geldt eigenlijk ook voor The Cure, daar heb ik nu echt al 25 bekendmakingen van gezien.

Ben heel benieuwd wat ze met deze 'marketingstrategie' hopen te bereiken...

Veel gelezen vandaag, maar het blijft toch gewoon heel raar dat áls je de FF in 2026 hebt.. je dan vandaag muisstil bent. (Het gaat er al jaren over..)

Alle FF hype is straks weer voorbij.

Hetzelfde verhaal geldt eigenlijk ook voor The Cure, daar heb ik nu echt al 25 bekendmakingen van gezien.

Ben heel benieuwd wat ze met deze 'marketingstrategie' hopen te bereiken...
Een Q&A met iemand uit de organisatie zou wel eens leuk zijn voor dit soort vragen.....

• Leuk
Wellicht is de reden dat ze alles op 1 moment hebben afgestemd, zo van, "dat" is de dag van de grote bekendmaking en "dat" is de datum van start verkoop. Laat dat voor Pinkpop/Mojo de reden zijn.

Pinkpop kiest voor dat ene "hype" moment met een grote bekendmaking. Achteraf kunnen we pas zien of dat slim was, afgelopen editie blijkbaar niet slim genoeg. (al verwijt ik nog altijd ook een factor van de tegenvallende verkoop aan de ticketprijzen 10 a 20 euro te hoog)
Marketing kiest er bij Pinkpop voor om met een grote drop te komen, dus als het kan alle drie de headliners en per dag ook nog een groot deel van de midcard. Dan heb je ook te maken met relatief veel verschillende contractafspraken met bands over wanneer festivaloptredens bekend gemaakt mogen worden. Dit jaar zorgde dat in het begin voor een boost in verkoop na de bekendmaking, maar die kakte wel snel in. Benieuwd hoe dat voor volgend jaar verloopt.

Een Q&A met iemand uit de organisatie zou wel eens leuk zijn voor dit soort vragen.....
Daar gaan ze echt niet op in, zijn ze te eigenwijs voor.

Ik snap helemaal niks van deze strategie, ik hou er nog rekening mee dat ze beide niet hebben en met iets totaal anders op de proppen komen.

Gelukkig valt a.s. vrijdag niet op de 13e en misschien loopt het allemaal met een Limburchse sissuh af.

• Leuk
Marketing kiest er bij Pinkpop voor om met een grote drop te komen, dus als het kan alle drie de headliners en per dag ook nog een groot deel van de midcard. Dan heb je ook te maken met relatief veel verschillende contractafspraken met bands over wanneer festivaloptredens bekend gemaakt mogen worden. Dit jaar zorgde dat in het begin voor een boost in verkoop na de bekendmaking, maar die kakte wel snel in. Benieuwd hoe dat voor volgend jaar verloopt.
Zouden ze ook rekening houden met andere Nederlandse festivals. Eerste namen Concert at Sea op 20 november en start verkoop een week later. CAS verkoopt altijd wel uit maar ik kan me zomaar voorstellen dat Pinkpop niet in dezelfde week start met de kaartverkoop??

Zouden ze ook rekening houden met andere Nederlandse festivals. Eerste namen Concert at Sea op 20 november en start verkoop een week later. CAS verkoopt altijd wel uit maar ik kan me zomaar voorstellen dat Pinkpop niet in dezelfde week start met de kaartverkoop??
Nee, toch echt een andere categorie.

Wellicht komende woensdag de eerste aankondiging.

Nee, toch echt een andere categorie.

Wellicht komende woensdag de eerste aankondiging.
Natuurlijk ander festival maar vraag me bv af of 2 grote Nederlandse festivals in dezelfde week zouden starten met hun kaartverkoop?
Maar als ik het verder goed lees bent u op de hoogte 😂 en.....
Woensdag is de dag.

Ik denk dat Pinkpop zich gewoon nergens wat van aantrekt. Of een naast gelegen buurland met grotendeels dezelfde acts al in de verkoop gaat lijken ze niet erg te vinden..
Blijft toch een apart soort volk die Limburgers 😉

Users who are viewing this thread