Graspop Metal Meeting 2026

LiveNation should just get it over with and ask Manson if he wants to fill in.

It seems to me that there aren't many options left for that Thursday slot.
Het is niet zo dat omdat wij er nu achter lijken te komen dat Deftones niet beschikbaar is, dat Live Nation daar nu ook pas achter is gekomen. Staat allang een act klaar voor die donderdag, alleen hebben ze goeie redenen om die nog niet aan te kunnen kondigen. Dus er is geen sprake van 'in willen vallen'.

Verder lijkt op basis van de tourdata van Manson tot nu toe dat LN helemaal niet met die man wil samenwerken, want van zijn aangekondigde shows tot nu toe is er geen onder de vlag van Live Nation. Waar ik eigenlijk best blij mee ben.

Niet echt betrouwbaar volgens mij, Yungblud als 3de, onmogelijk, dit is een headliner. By the way, ze zijn op tour in Noord-Amerika t.e.m. 13 juni. Verder denk ik aan Foo Fighters i.p.v. Deftones als headliner.
Yungblud is not a headliner on Hellfest lol.

Foos not playing Hellfest next year and I doubt they will play ever again.

Marylin Manson gaat ab-so-luut geen headliner op de donderdag zijn met een lijst zoals nu. Er is geen enkele indicatie om aan te nemen dat MM momenteel headliner materiaal is en in 2018 was hij nog co-headliner, en kwalitatief was het nou allemaal niet zo volgens mij.

Deftones stond in 2022 als co-headliner, lijkt mij niet dat die nu ineens de grote knaller zouden worden voor de donderdag.

Ik verwacht eerder een volledig hoge-hoed momentje ala Tool of Machine head.

Staat allang een act klaar voor die donderdag, alleen hebben ze goeie redenen om die nog niet aan te kunnen kondigen. Dus er is geen sprake van 'in willen vallen'.
It might also be that something fell through behind the scenes. If that's the case and they don't have an alternative lined up, they should - in my opinion - explore his availability as a plan B.

Marylin Manson gaat ab-so-luut geen headliner op de donderdag zijn met een lijst zoals nu. Er is geen enkele indicatie om aan te nemen dat MM momenteel headliner materiaal is en in 2018 was hij nog co-headliner, en kwalitatief was het nou allemaal niet zo volgens mij.

Deftones stond in 2022 als co-headliner, lijkt mij niet dat die nu ineens de grote knaller zouden worden voor de donderdag.

Ik verwacht eerder een volledig hoge-hoed momentje ala Tool of Machine head.
deftones is 100% een headliner.

Nu metal doet het de laatste paar jaren verbazend goed als je ziet dat bands als limp bizkit in het sportpaleis spelen, Deftones vorst op heel korte tijd uitverkoopt en vorig jaar nog als 2e op werchter stond,

de kans dat ze er staan is nu wel een stuk kleiner met de augustus data, en het niet aanwezig zijn op mad cool

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico en Loek123
Verder lijkt op basis van de tourdata van Manson tot nu toe dat LN helemaal niet met die man wil samenwerken, want van zijn aangekondigde shows tot nu toe is er geen onder de vlag van Live Nation. Waar ik eigenlijk best blij mee ben.
Ook wel interessant om te weten waar de grens van Livenation ergens zit
Blijkbaar zijn Falling in reverse, As I lay dying, Till Lindemann, Pantera etc allemaal wel prima maar gaat een Marilyn Manson te ver

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Ook wel interessant om te weten waar de grens van Livenation ergens zit
Blijkbaar zijn Falling in reverse, As I lay dying, Till Lindemann, Pantera etc allemaal wel prima maar gaat een Marilyn Manson te ver
Till Lindemann werd in zomer van 2023 beschuldigd en de zaak werd gedropt in augustus.

De zaak tegen MM werd pas januari van dit jaar gedropt en het ging over best wat beschuldigingen van verschillende vrouwen. Ik denk dat het te recent en teveel is. Volgens mij waren de beschuldigingen richting Till ook niet voor verkrachting en enkel ongewenst gedrag (pin me hier niet op vast, ik volg de drama niet op de voet). Bij MM ging het over meerdere verkrachtingen en mishandelingen. Gewoon paar stapjes erger waar LiveNation nu even niet de vingers wil branden.

Van de rest weet ik het fijne allemaal niet. Maar het gaat dan even over de afweging tussen +/-. MM heeft dan misschien gewoon teveel minnetjes nu en te weinig fans om dat goed te maken voor een festival headliner.

EDIT: even snelle google, bij MM is het o.a. z'n ex-vrouw die hem beschuldigde en dit was in 2021 al. Er hangt gewoon al te lang negativiteit om hem heen.

Laatst bewerkt:
deftones is 100% een headliner.

Nu metal doet het de laatste paar jaren verbazend goed als je ziet dat bands als limp bizkit in het sportpaleis spelen, Deftones vorst op heel korte tijd uitverkoopt en vorig jaar nog als 2e op werchter stond,

de kans dat ze er staan is nu wel een stuk kleiner met de augustus data, en het niet aanwezig zijn op mad cool

De problematische verkoop voor Limp Bizkit in het Sportpaleis suggereerde wel dat ze daar waarschijnlijk niet meer opnieuw gaan staan.

• Leuk
Waarderingen: TNFke, won666 en Dwarf
De problematische verkoop voor Limp Bizkit in het Sportpaleis suggereerde wel dat ze daar waarschijnlijk niet meer opnieuw gaan staan.
ze waren dan ook veel te duur. en dan een zaal wat 2x zo groot is. maar het feit dat ze er stonden wel zeggen dat ze een stuk groter zijn dan pakweg 10 jaar geleden

een band die het sportpaleis half uitverkoopt verkoopt nog steeds een pak meer tickets dan de meeste graspop headliners
we hebben vaak genoeg headliners die in de vorst of lotto arena staan

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
een band die het sportpaleis half uitverkoopt verkoopt nog steeds een pak meer tickets dan de meeste graspop headliners
we hebben vaak genoeg headliners die in de vorst of lotto arena staan

Maar Within Temptation verkoopt het Sportpaleis wel helemaal uit. En vraagt minder geld. En speelt langer dan 70 minuutjes.

Maar Within Temptation verkoopt het Sportpaleis wel helemaal uit. En vraagt minder geld. En speelt langer dan 70 minuutjes.
ja voor de organisatie zal het ook wel bepalend zijn in de onderhandelingen lijkt me, als Within Temptation akkoord gaat met een sub positie en Limp Bizkit graag headliner wilt zijn dan is dat snel geregeld. Wie er hoger staat zal vaak ook gewoon liggen aan welke agent het moeilijkst doet.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf

Users who are viewing this thread