Graspop Metal Meeting 2026

lol, Devil's Lake is nu ook maandag tot maandag, en 100+ euro erbij. Ze maken het ons wel heel lastig om de uitstap nog te verantwoorden. Ik heb geen nood aan die 2.5 dagen extra Center Parcs (zoveel is er daar nu ook weer niet te beleven) en je wordt dan nog eens verplicht om daar geld uit te geven in restaurants waar het merendeel van het eten uit een microwave geserveerd wordt. Ik ben ook niet van plan om 1.5 week vakantie te nemen voor een festival, dus dan betaal je ma-wo voor niets.

Bungalow is eventueel een optie om de kosten een beetje te drukken, maar voor 2 personen ben je verplicht om een VIP cottage te nemen dat een stuk duurder is en dan mag je nog eens zelf je eten meezeulen.

Met een sterke affiche gelijk vorig jaar kan je er dan nog eens doorbijten, maar met de bagger die er dit jaar op staat, wordt het toch moeilijker om de uitgave te verantwoorden.

Ik denk omdat er 4 grote headlinewaardige acts zijn dat die alle 4 extra speeltijd krijgen en dat je daardoor een band minder hebt.

Ik verwacht ook nog Helloween, die tot mijn verrassing geen headliner is op Alcatraz. Ze zijn nog maar net gepasseerd in 013 en touren momenteel nog in West-Europa. In de zomer spelen ze op festivals zoals Rockharz in Duitsland (1-4 juli), in Athene, Dynamo Metal Fest, ...

Is een mogelijke headliner mainstage voor donderdag, ofwel onder Volbeat op vrijdag.

• Leuk
Waarderingen: Piet
Ja en dan zitten we in 2035 met zekerheid alweer over de 400 euro heen
Die kans lijkt mij best groot ja. Met een gemiddelde inflatie van 2% per jaar (ik vrees dat het meer wordt) en een volledige koppeling komen we in 2035 uit op 389 euro voor een combiticket en 165 euro voor een dagticket.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Ik verwacht ook nog Helloween, die tot mijn verrassing geen headliner is op Alcatraz. Ze zijn nog maar net gepasseerd in 013 en touren momenteel nog in West-Europa. In de zomer spelen ze op festivals zoals Rockharz in Duitsland (1-4 juli), in Athene, Dynamo Metal Fest, ...

Is een mogelijke headliner mainstage voor donderdag, ofwel onder Volbeat op vrijdag.
Iets wat niet headlined op Alcatraz gaat dat imo zeker niet zijn op Graspop toch niet op de main..

Het was al niet te verwachten maar inmiddels kan je er wel met een redelijke zekerheid van uit gaan dat Helloween niet op Graspop staat
Die band kiest er duidelijk voor om kleinere festivals te headlinen, en weigert lagere spots op grotere festivals
Daarnaast zouden ze al zijn aangekondigd zijn in de afgelopen week
Voor southstage headliner zijn ze veeeel te klein, en de sub positie zouden ze waarschijnlijk weigeren
Enige geschikte spot lijkt me jupiler of marquee headliner maar die posities zouden ze waarschijnlijk ook niet accepteren
Ze zijn gewoon één van die bands die te trots is voor een lage spot op een festival met 60k capaciteit, ze headlinen dan liever voor 10k mensen
Wellicht in een volgend jaar dat ze de grote festivals doen ipv de kleine festivals zoals Avantasia laatst deed

Als Helloween in 2026 op een Belgisch festival staat lijkt Lokerse me de enige realistische optie

• Leuk
Waarderingen: saurus en won666
Iets wat niet headlined op Alcatraz gaat dat imo zeker niet zijn op Graspop toch niet op de main..
Ze zijn nochtans sinds de reünie reeds headliner geweest op Alcatraz en dit jaar werden ze reeds aangekondigd als headliner op Rockharz, Summer Breeze en op Dynamo Metalfest...

• Leuk
Waarderingen: saurus
Ze zijn nochtans sinds de reünie reeds headliner geweest op Alcatraz en dit jaar werden ze reeds aangekondigd als headliner op Rockharz, Summer Breeze en op Dynamo Metalfest...
Ja ok, maar ooit headliner is geen garantie voor nu, zie WT. Dan toch zeker niet als south.. 😶

Ja ok, maar ooit headliner is geen garantie voor nu, zie WT. Dan toch zeker niet als south.. 😶
Ken jij de band Helloween overigens?
En de reünie is echt wel de moeite met zowel kiske, hansen en deris als zanger.
Jammer dat ze niet op graspop staan als een van de grootste powermetalbands aller tijden!
Nu maar hopen dat ze in Lokeren staan!

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Lokeren wil headliners die bij ook bij de niet-metal liefhebber nog wel een half belletje doen rinkelen (Korn, Within Temptation, Scorpions, Gojira, Judas Priest, Limp Bizkit...).

Helloween is niet dat soort band, die zijn hooguit sub en dat zullen ze dan vermoedelijk niet willen.

Jammer dat ze niet op graspop staan als een van de grootste powermetalbands aller tijden!
Ik heb precies wat verkeerd gelezen. Dacht dat hij bedoelde dat Helloween geen hl was op alcatraz maar er wel stond. En dan leek het me logisch dat ze niet headlinen op graspop.

Nee ik ken ze niet, ik ga gewoon wat af op wat me hier geleerd is qua logica. Head op alcatraz is wrs sub op graspop

Maar tklopt dus gwn niet. 😄

Zal ze wel eens luisteren alst zo goed zou moeten zijn, al is powermetal niet altijd men ding 👌

• Leuk
Het is niet de eerste keer dat Lokerse met een headliner gaat lopen van Alcatraz; zoals dit jaar met Gojira.
Het zou alleszins verklaren waarom Helloween niet op Alcatraz staat en de week erna wel op Dynamo Metalfest, aangezien beide festivals samenwerken en veel bands gemeenschappelijk hebben...

• Leuk
Ik hoop toch wel dat er nog wat namen om te rammen komen zeg want was even de bands aan het doorluisteren... zit wel heel veel softe shit tussen dit keer. Als dit inderdaad die nieuwe richting gaat zijn, dan bedank ik voor de volgende keer.
Bad Omens wist ik... maar Catch Your Breath (nog net niet Justin Bieber) en Magnolia Park is echt The Weeknd met distortion gitaren... om-te-janken.

Ik hoop toch wel dat er nog wat namen om te rammen komen zeg want was even de bands aan het doorluisteren... zit wel heel veel softe shit tussen dit keer. Als dit inderdaad die nieuwe richting gaat zijn, dan bedank ik voor de volgende keer.
Bad Omens wist ik... maar Catch Your Breath (nog net niet Justin Bieber) en Magnolia Park is echt The Weeknd met distortion gitaren... om-te-janken.

Is maar net wat je perspectief is dan, ik vind de overgrote meerderheid maar veel te hard van wat er staat... Afzien om alles in te luisteren.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Lars.

Users who are viewing this thread