Festileaks Draft XVIII: draft of the future

Had ook niet gedacht dat de poster enzo echt invloed hadden. Maar ben dan wel blij dat ik een revamp van een klassiek Werchter design heb gemaakt!

• Leuk
Waarderingen: Dante
Ik gaf als jurylid ook een vrij laag cijfer voor hoe on brand ik het vond, juist omdat die thema dagen vorig jaar zo slecht ontvangen werden bij Werchter, niet passend bij het festival. Daarnaast vond ik je poster en slogan totaal niet overkomen als iets wat Werchter zo zou presenteren.

Maar ik vond de namen zelf wel zodanig goed dat ik als publiek wel een combi kocht, dus hopelijk vergeef je het me ;)
Belangrijkste blijft het verkopen van tickets natuurlijk en daarmee is je misser uiteraard vergeven ;). Poster en slogan was haastwerk (AI), het was dit of niets. Waarschijnlijk beter niets kunnen doen om @Koekdoos voor te blijven.:LOL:

Mijn dagtickets waren trouwens voor de zaterdag van @Timmetje en de vrijdag van @mattman

En als ik kijk naar de weekendtickets die ik zelf had dan zat ik redelijk op 1 lijn met de jury alleen zelf heb ik ergens een afslag gemist om de jury te pleasen. Misschien volgende keer eens gratis tickets proberen met een uitgebreid arrangement erbij (al moeten we dan wel vooraf weten wie de jury is natuurlijk). :p

Laatst bewerkt:
8. Martijn - 302.3 punten (+ 118.8 punten door public vote)

Black-Orange-and-Green-Modern-Brutalist-Type-Indie-Music-Festival-Poster.png

Voor mij persoonlijk één van de beste Rock Werchter-affiches van deze draft - en stiekem had ik ook een beetje schrik dat Martijn met de win zou gaan lopen, want net zoals JK79 hierboven, heeft ook Martijn heel erg ingezet op de toekomst bij Rock Werchter: Post Malone, indie darlings turned novelty acts The National en The Strokes, Olivia Dean, Sault, Bring Me The Horizon en Paramore kleuren de affiche bovenaan. Voor de fijnproevers: Aphex Twin, Fiona Apple, Anohni & The Johnsons, Wilco en Jon Hopkins zijn onder meer ook van de partij. De Jury was van mening dat de affiche van Martijn wel wat moeite zou hebben om tickets te doen schuiven en enigszins wordt dat deels wel wat bevestigd in de verkoopscijfers met zo'n 9 combi's verkocht.

Er werden 9 combitickets en 1 dagticket verkocht.

De Jury gaf gemiddeld volgende score:
Rendabiliteit (mate van hoe goed zou verkopen): 5.9/10
Persoonlijke smaak (zoals de rest van de public stemmers dus): 6.2/10
Matching brand / merk met Rock Werchter: 6.6/10
Spreiding van genres doorheen de affiche /line-up: 7.5/10

Een 5,9 op hoe dit zou verkopen? Hoe dan?! Wát een dik affiche.

Een hele strenge jury over de linie haha. Logisch ook wel want de meeste affiches waren puik.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Een hele strenge jury over de linie haha. Logisch ook wel want de meeste affiches waren puik.
Misschien dat ik bij Primavera moet lobbyen voor een editie in Brussel ;)

Dank aan de kopers! Met namen als the Strokes, Sault en Aphex Twin is mijn affiche inderdaad wat left field, maar denk dat ik erin grote lijnen niet erg naast zit.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss en Yannick

Ik volg hun quotering in rendabiliteit wel. Wij op het forum zouden deze line-up wellicht fantastisch vinden, maar bij Jan Modaal gaat er niet meteen een belletje rinkelen bij SAULT bv. denk ik 😅

• Leuk
Om de scores voor rendabiliteit ook nog wat in perspectief te plaatsen, de instructie daarvoor luidde als volgt: "10/10 zou à la DTRH, Lowlands of Pukkelpop in enkele dagen alle tickets uitverkopen." Dat lukt een Werchter of Pinkpop eigenlijk sowieso bijna nooit dus vallen de scores al snel lager uit, realistisch gezien.

• Leuk

Om de scores voor rendabiliteit ook nog wat in perspectief te plaatsen, de instructie daarvoor luidde als volgt: "10/10 zou à la DTRH, Lowlands of Pukkelpop in enkele dagen alle tickets uitverkopen." Dat lukt een Werchter of Pinkpop eigenlijk sowieso bijna nooit dus vallen de scores al snel lager uit, realistisch gezien.
Op dit forum zou het goed verkopen. Het Werchterpubliek is toch inderdaad wel anders.
Wat mij betreft ook een heerlijke line-up, maar Martijn is ook degene die tot nu toe elke draft weer heel veel namen van mijn lijstje heeft gepakt. Dat was deze draft niet anders geweest.

Denk dat een RW-publiek niet staat te springen voor een 3 (!) uur durende headline show van Sault. Hoe cool het waarschijnlijk ook zou zijn. Voor mij de enige (plus Aphex Twin én Fiona Apple) die s'avonds in de Barn staan tov een commerciëlere act/band, begrijp ik een aantal dingen wel hoor.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
7. Oasiss - 318.3 punten (+ 127.3 punten door public vote)

Screenshot_20251017_160708_Gallery.jpg

Het brons voor de Pinkpoppers gaat naar de affiche van Oasiss! Een kleurrijke affiche voor ieder wat wils: Billie Eilish, Addison Rae, Karol G de terugkeer van Arctic Monkeys, dansen op Justice en Robyn, een metalshow van Within Temptation en hallo? King Gizzard & The Lizard Wizard die BKS en DTRH langszij laten liggen?! Toch was er twijfel bij de jury en miste het de grote headlinersfactor die we bij Pinkpop gewend zijn door de keuze (denk ik dan) werd gemaakt om Justice en Paolo Nutini tot headliners te bombarderen. De line-up wordt met een score van 7.4 en 7.8 gemiddeld wel geprezen opdat dit wel een Pinkpopwaardige affiche is. Terecht brons dus!

Er werden 9 combitickets en 3 dagtickets verkocht.

Rendabiliteit (mate van hoe goed zou verkopen): 6.2/10
Persoonlijke smaak (zoals de rest van de public stemmers dus): 5.9/10
Matching brand / merk met Pinkpop: 7.4/10
Spreiding van genres doorheen de affiche /line-up: 7.8/10

We naderen de ontknoping van deze draft met het eerste eremetaal de deur uit!

6. (-) Warriorandweirdo - RW
7. (+2) Oasiss 🥉 - PP
8. (+4) Martijn - RW
9. (+1) Koekdoos - PP
10. (+4) JK79 - RW
11. (-3) Dante - RW
12. (+1) MadMantra27 - RW
13. (-6) Mattman - RW
14. (-4) Timmetje - PP
15. (-) WesleyNoH - RW

Laatst bewerkt:
Ik volg hun quotering in rendabiliteit wel. Wij op het forum zouden deze line-up wellicht fantastisch vinden, maar bij Jan Modaal gaat er niet meteen een belletje rinkelen bij SAULT bv. denk ik 😅
Precies daarom heb ik dit affiche op dat punt geen hoog cijfer gegeven. Zelf vind ik m erg mooi maar Sault als headliner zou voor Bks als spannend zijn en The Strokes is ook geen ticketkanon.

6. Warriorandweirdo - 352.5 punten (+140.0 punten door public vote)

RW2030DEF.jpg

De top 6 van deze draft luidt ook een mijlpaal in: iédere organisatie die nu nog aanbod komt heeft op élk vlak minstens een 7.0 gekregen! De competitie is moordend geweest met al zo veel knappe affiches die revue zijn gepasseerd. Het verschil tussen Oasiss (27.3/40) en warriorandweirdo (30.4/40) ligt echter bijna een punt per vraag hoger. Ook qua punten maken we een sprong voorwaarts.

Warriorandweirdo's line-up liet de Cabin In The Woods-vibes mee de koers bepalen van de affiche van Rock Werchter zonder af te doen aan de eigenheid van RW uit het oog te verliezen. Florence + The Machine, Zaho De Sagazan, FKA Twigs, Ethel Cain, Fever Ray, Sigur Ros, Grian Chatten en Pulp zouden zo op CITW kunnen staan. Echter koos de organisatie ook om de geliefkoosde band Pearl Jam nog maar eens het beste van zichzelf te laten geven. Tame Impala heeft eindelijk, na al die jaren een gaatje gevonden in hun agenda voor Werchter en daarnaast schuiven bands als Gojira en Idles terecht een stapje hoger.

Er werden 10 combitickets en 3 dagtickets verkocht.

Rendabiliteit (mate van hoe goed zou verkopen): 7.1/10
Persoonlijke smaak (zoals de rest van de public stemmers dus): 8.1/10
Matching brand / merk met Rock Werchter: 7.5/10
Spreiding van genres doorheen de affiche /line-up: 7.7/10

6. Warriorandweirdo - 352.5 punten (+140.0 punten door public vote)

Warriorandweirdo's line-up liet de Cabin In The Woods-vibes mee de koers bepalen van de affiche van Rock Werchter zonder af te doen aan de eigenheid van RW uit het oog te verliezen.
Had ik zelf niet eens bij stilgestaan haha, maar heel mooi dat het zo overkwam.

Merci aan alle ticketkopers! Alleen maar festivals boven mij geëindigd waar ik zelf op heb gestemd, dus kan niet klagen. ;)

Ik dacht heee mijn eerste weekenders, maar dat kan ook niet anders meer zag ik toen 🤣 dus weekend tickets voor de gehele top 7 (mijzelf uitgezonderd natuurlijk) en dagtickets voor de nummer 8 en 9 😱

5. 🥈 Brian - 363.5 punten (+ 148.5 punten door public vote)

PP-poster.png

Tromgeroffel! Het zilver voor onze Pinkpop-organisatoren gaat naar Brian! En daarmee weten we automatisch ook dat EdsjeFCB met het goud gaat gaan lopen. Brian's line-up zou volgens de vakjury veruit het beste en het snelste uitverkopen van alle Pinkpop-affiches met een gemiddelde van 8.3 (!). Ook had Brian de beste spreiding van genres met een gemiddelde van 8.1.

En wat wil je ook natuurlijk? Hello? Adele! Eén van de duurste acts die werd gekozen heeft z'n vruchten afgeworpen voor de organisatie van Brian met een sell-out in de eerste paar weken na de aankondiging van de affiche. Popster Miley Cyrus en Korn en System Of A Down vormen daarbij samen met onze eigen Tiësto de perfecte headliners van Pinkpop 2030. De organisatie wist als één van de beste waar Pinkpop voor staat, welke acts kunnen doorgroeien en kansen mogen krijgen en wie men daar het beste voor vraagt..

Er werden 10 combitickets en 5 dagtickets verkocht.

Rendabiliteit (mate van hoe goed zou verkopen): 8.3/10
Persoonlijke smaak (zoals de rest van de public stemmers dus): 7.0/10
Matching brand / merk met Pinkpop: 7.4/10
Spreiding van genres doorheen de affiche /line-up: 8.1/10

Laatst bewerkt:
Nou, Pinkpop weet wat het moet doen!
De regen in Brand zetten

Fed Up Stare GIF

Users who are viewing this thread