Festileaks Draft XVIII: draft of the future

10. JK79 - 287.0 punten (+ 114.5 punten door de public vote)

FakeWerchter 2030.jpg

En we vatten de top tien aan met opniéuw een RW-affiche. Ditmaal krijgen we de take van JK79 op ons bord! Ook JK79 programmeerde ons een leuke mix van allerlei genres: Linkin Park, Rosalía, My Chemical Romance en boygenius leiden de affiche. Daaronder vinden we onder meer Charlotte De Witte, Sum 41, Halsey, A Perfect Circle, The Lumineers en meer moois. De Jury was, ondanks prima gegokte verkoopscijfers, minder enthousiast over de affiche; slechts 5.8 gemiddeld voor de matching met de brand van Rock Werchter. (Ik kocht zelf een combiticket en was het hier niet echt mee eens).

Er werden 9 combitickets en 0 dagtickets verkocht.

De Jury gaf gemiddeld volgende score:
Rendabiliteit (mate van hoe goed zou verkopen): 6.6/10
Persoonlijke smaak (zoals de rest van de public stemmers dus): 6.2/10
Matching brand / merk met Rock Werchter: 5.8/10
Spreiding van genres doorheen de affiche /line-up: 6.1/10

Nu al tweemaal een line-up zijn passeren dat ik dacht “daar heb ik toch ook ticket voor gekocht”, maar blijkbaar niet. Over hoe moordend de concurrentie dus was deze Draft 🫡

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
De Jury was, ondanks prima gegokte verkoopscijfers, minder enthousiast over de affiche; slechts 5.8 gemiddeld voor de matching met de brand van Rock Werchter. (Ik kocht zelf een combiticket en was het hier niet echt mee eens).

Er werden 9 combitickets en 0 dagtickets verkocht.
Het publiek heeft uiteindelijk altijd gelijk. ;)

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Kritiek op de jury wordt niet geduld. Bij voorbaat dank.
joaquin-phoenix-commodus.gif

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Joslittel en MadMandra27
9. Koekdoos - 287.6 punten (+ 97.6 punten door public vote)

Baspop XVIII.png

De organisatie van Pinkpop trok voor Koekdoos' versie in 2030 stevig de buidel open voor hun headliners. Radiohead en Bruce Springsteen konden voor een megabedrag overtuigd worden om naar Megaland af te zakken. Ghost mag volgens de organisatie gerust doorgroeien en Camila Cabello zorgt samen met Goldband voor de nodige popsensatie. De Jury gaf positieve punten met betrekking tot de manier hoe deze affiche zou verkopen bij het Pinkpop-publiek, al vond men dat de spreiding en diversiteit doorheen de line-up nog wat beter had gekund. Roze hoedje af!

Er werden 6 combitickets en 5 dagtickets verkocht.

De Jury gaf gemiddeld volgende score:
Rendabiliteit (mate van hoe goed zou verkopen): 7.6/10
Persoonlijke smaak (zoals de rest van de public stemmers dus): 6.8/10
Matching brand / merk met Pinkpop: 6.4/10
Spreiding van genres doorheen de affiche /line-up: 6.3/10

Het publiek heeft uiteindelijk altijd gelijk. ;)
Ik gaf als jurylid ook een vrij laag cijfer voor hoe on brand ik het vond, juist omdat die thema dagen vorig jaar zo slecht ontvangen werden bij Werchter, niet passend bij het festival. Daarnaast vond ik je poster en slogan totaal niet overkomen als iets wat Werchter zo zou presenteren.

Maar ik vond de namen zelf wel zodanig goed dat ik als publiek wel een combi kocht, dus hopelijk vergeef je het me ;)

• Leuk
Waarderingen: Yannick
Is daar ook op gelet? Niet alleen op lineups? Ik dacht dat dat laatste alleen telde.
Het is lichtjes meegewogen, de lineups waren leidend. Maar specifiek voor dat punt is het ook een beetje een gevoelskwestie op basis van het totaalplaatje. En uiteindelijk was het aan elk jurylid zelf om binnen de 4 door Yannick opgestelde criteria tot een oordeel te komen, dus het kan verschillen hoe ieder jurylid precies de score onderbouwde voor zichzelf. Toevallig heb ik dit punt wel even kort besproken in de jury chat, waar uit kwam: de presentatie een beetje meewegen in de on brand score, en verder niet.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread