Best Kept Secret 2026

Even om een idee te krijgen van mogelijk de indeling zou kunnen zijn:

One: Wolf Alice > Jack White
Two: Mula B > tba > Job Jobse (afsluiter Two)

One: Sef > tba > tba > Nick Cave & The Bad Seeds
Two: tba > Sammy Virji (afsluiter Two)

One: Mac DeMarco > Gorillaz
Two: Ethel Cain
Hoe werkte Mac de vorige keer op de One? Kan het niet zo goed voorstellen. De keren dat ik hem op Lowlands (Heineken?) en in de Ronda zag vond ik de setting heel passend.

Toch maar eens die Job Jobse beluisterd, want kende ‘m niet, behalve van naam.

Spotify maakt me niet wijzer. Waar moet ik beginnen qua albums/nummers?
Inderdaad set op youtube of soundcloud.
Keren dat ik m zag vooral disco en house, wat op die momenten goed aansloeg. Heb vooral onthouden dat er een keer een Blur nummer voorbij kwam in zn set(girls and boys).

Vloeken in de kerk Mathijs ;)

Zou goed kunnen zo. Job Jobse, die op Lowlands dat hele Alpha veld vol trok (meer mensen dan op heel BKS wellicht) in de TWO zetten, dat zal lekker druk worden dan. Maar dat zal idd wel zijn plek zijn aangezien ze Jack White als headliner aankondigen.
LL-publiek natuurlijk wel wat anders dan BKS-publiek, maar idd.. Gaat heel erg druk worden, sowieso.

Dat is... toch wel vaker bij een dj? :p
Op festivals zijn DJs met een prominente plek toch gewoon producers met eigen muziek? Je gaat toch naar een CDW of Jamie XX omdat je fan bent van hun muziek?

Wat is er dan zo onderscheidend aan Jobse als het gewoon iemand is die plaatjes van anderen aan elkaar draait? Dan is het wel zonde van de vermoedelijk hoge plek.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27 en Joslittel
Op festivals zijn DJs met een prominente plek toch gewoon producers met eigen muziek? Je gaat toch naar een CDW of Jamie XX omdat je fan bent van hun muziek?

Wat is er dan zo onderscheidend aan Jobse als het gewoon iemand is die plaatjes van anderen aan elkaar draait? Dan is het wel zonde van de vermoedelijk hoge plek.
Helemaal niets , daarom is t ook zo volkomen belachelijk dat hij headliner op een festival is.
Maar ja, de "amsterdammers"op lowlands vinden het helemaal mieters, dus staat t vol.
t gaat tegenwoordig heel vaak niet meer om de kwaliteit, maar om t gezellig samenzijn op een festival.

Ik vind een DJ die voornamelijk eigen platen draait meestal juist niet interessant. Doe dan een live set, zou ik zeggen.

Mijn favoriete DJ's (die net zo goed eigen platen uitbrengen) onderscheiden zich door hun selectie van tracks en de manier waarop ze die mixen.

Job Jobse heb ik verder niks mee. Voor hem vind ik een langere set op de Secret ook passender dan een set van een uur in de Two.

Laatst bewerkt:
Maar Floating Points vind ik ook echt geweldige muziek, niet iemand die andermans plaatjes aan elkaar draait en that’s it.
In de basis vind ik floating points ook interessanter, maar plaatjes aan elkaar draaien, als je dat live doet, is echt wel een kwaliteit waar we heus niet licht over hoeven te doen. Zeker als dj's zich kunnen aanpassen aan de sfeer en het publiek.

• Leuk
Waarderingen: Mimi
In de basis vind ik floating points ook interessanter, maar plaatjes aan elkaar draaien, als je dat live doet, is echt wel een kwaliteit waar we heus niet licht over hoeven te doen. Zeker als dj's zich kunnen aanpassen aan de sfeer en het publiek.
Zal dan maar eens inluisteren obv YouTube.

Ik vind een DJ die voornamelijk eigen platen draait meestal juist niet interessant. Doe dan een live set, zou ik zeggen.

Mijn favoriete DJ's (die net zo goed eigen platen uitbrengen) onderscheiden zich door hun selectie van tracks en de manier waarop ze die mixen.
Preach! Ik heb lange tijd in de hardstyle scene gezeten, waar het dus de norm is om veel eigen producties te draaien. Als je dan regelmatig naar feesten gaat (waar dus ook veelal dezelfde dj's staan), kun je de setlists van tevoren al grotendeels invullen. Elke keer weer dezelfde hitjes, weinig verrassing.

Users who are viewing this thread