Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2025

Ja geen idee haha, maar het lijkt erop dat dit gewoon TO(FN) is in een kleinere formatie

Van de LOTD site:

imagine The Orchestra (For Now) but there were only three of them and it was just guitar, bass, and drums"

Bio provided by artist:
Big Red is a new project of Joseph Scarisbrick, who is the singer of The Orchestra (For Now). They have no social media and only play the Windmill in Brixton and overseas shows.

• Thinking
Waarderingen: wenteldave
Iemand toevallig een idee hoe dat zit met early bird tickets voor Soulcrusher 2026? Ik had nu tickets via TicketSwap waar dit opstond maar heb geen idee hoe je hieraan komt. Hebben jullie hier als ticketkopers van dit jaar misschien een mail over gehad?

A Decade of DOOL heeft de laatste acts toegevoegd in de vorm van Harakiri for the Sky en Gott. Toch best een aardige line-up zo.
Met de toevoeging van de post-blackmetalband Harakiri For The Sky en de zeskoppige Tilburgse formatie Gott is de line-up van A Decade of DOOL compleet! Tijdens het festival op 21 december viert de Nederlandse band DOOL hun tienjarig bestaan met bevriende bands. Eerder werden de Italiaanse doommetalband Messa, de Berlijnse dj/muzikant Curses (live), de Galicische band Sangre de Muerdago, het soloproject Invunche en het Haagse post-punk/darkwave-duo Lifeless Past al aangekondigd. Ook is er op diverse plekken in het pand randprogramma te vinden en natuurlijk betreedt DOOL zelf het podium met een uitgebreide set vol hoogtepunten van het afgelopen decennium.

TakeRoot rondt de line-up af. Ook is het tijdschema bekend en die vind je hier.
De line-up van TakeRoot is compleet! We verwelkomen DUG, het Iers-Amerikaanse duo dat met resonatorgitaar, banjo en tweestemmige zang sprankelende folk van nu brengt, én Timo de Jong & Leadbeaters, die met warme bariton, fiddle en mandoline zorgen voor een levendige mix van country, folk en bluegrass.
561588516_1378994524235332_1016414595711431308_n.jpg

Gaan er mensen/zijn er mensen op Revolution Calling geweest? Overweeg een ticket vanwege Trapped Under Ice en ben benieuwd naar de ervaringen.

Gaan er mensen/zijn er mensen op Revolution Calling geweest? Overweeg een ticket vanwege Trapped Under Ice en ben benieuwd naar de ervaringen.
Nooit geweest. Maar mocht je gaan No Pressure, Gorilla Biscuits en American Nightmare zijn ook wel de moeite.

• Leuk
Waarderingen: Nelios
Nooit geweest. Maar mocht je gaan No Pressure, Gorilla Biscuits en American Nightmare zijn ook wel de moeite.
Had de preshow in gedachte, met inderdaad wel de pijn om No Pressure en Guilt Trip te missen.

Als je Turnstile fantastisch vindt, moet je zeker hun grootste invloeden Gorilla Biscuits en No Turning Back checken.

• Leuk
Waarderingen: Nelios
  • Leuk
Waarderingen: Brundlecat en Lion
Ik mis toch nog wel een beetje de publiekstrekkers op deze line-up, niet? Ben ook niet overal even bekend mee, dus misschien speelt dat mee.
Ja, vind dat ook wel, zeker als je weet dat Deadletter al in het voorjaar terugkomt en Lambrini Girls ook in Paradiso staat. Zal niet enorm druk worden, denk ik zo.

• Leuk
Waarderingen: Fluxion en Lion
Ik mis toch nog wel een beetje de publiekstrekkers op deze line-up, niet? Ben ook niet overal even bekend mee, dus misschien speelt dat mee.
Nee inderdaad. Ik ken toch vrijwel alles maar dit trekt me totaal niet. Helpt ook niet mee dat ik Deadletter vervelend vind en alsnog 5x heb gezien en Lambrini Girls na 3x ook wel genoeg gezien heb.

Mogelijk zijn de laatste 2 namen van Zeitgeist deze week wel de gewenste publiekstrekkers... op zich zal ik me wel vermaken. Deadletter, The Pill, Adult DVD, Pain Magazine, Mandy Indiana en Grote Geelstaart heb ik sowieso nog niet eerder gezien. Enkel Lambrini Girls een aantal jaar geleden op Misty Fields. Maar die pak ik nu ook wel weer mee.

En de line-up van Zeitgeist is rond door de toevoegingen van twee laatste acts.
@_another_country_ are a Manchester-based interdisciplinary duo ready to twist your senses. Expect something completely different: a live music and film project blending archival post-club collages, liminal heavy pop, hopecore breaks and distorted UKG.

Comparable to the likes of Lander & Adriaan, and with their latest EP released on Spinny Nights (Lynks, Robbie & Mona, Nukuluk), Another; Country $$$$ is a treat for both ears and eyes.
With their fiery, psychedelic live shows, @eosine.band have quickly become one of the most exciting acts to emerge from the French-speaking part of Belgium. Drawing from the dreamlike haze of shoegaze, their sound drifts through progressive song structures, angelic harmonies and heartfelt melodies. Somewhere between Lush, My Bloody Valentine and Psychotic Monks, Eosine’s world is as hypnotic as it is explosive.

The Zeitgeist line-up is now complete! Timetables next week [dat is deze week!], merch and other fun updates soon. See you soon. ⚡

Users who are viewing this thread