Best Kept Secret 2026

Bij nader inzien ben ik matig tevreden.

Er werd vorig jaar geklaagd dat we geen echte headliners meer kregen en die krijgen we dan wel echt dit jaar. En die zijn top. Verder al een aantal mooie namen voor mij persoonlijk: Mac DeMarco, Tropical Fuck storm, Ethel Cain, Blood Incantation, Ata Kak, Skullcrusher en Bruno Berle.

Maar ook een hoop namen die ik eerder op DTRH, het hedendaagse Pukkelpop of Lowlands zou verwachten en een aantal indieacts die me al elders live tegenvielen (∑tella, Mên An Tol en Getdown Services).

Er zijn natuurlijk wel nog maar 25 namen gelost. Graag snel wat meer namen. Hopelijk sneller dan de vorige jaren.
Nog te weinig Best Kept Secrets!!

De website vind ik alvast super. Veel gebruiksvriendelijker en mooier dan die van de vorige jaren. Ook youtube-clips van elke act ipv nummers via spotify.

Laatst bewerkt:
Poh, wel jaloers op Gorillaz en Joey Valence. Laatstgenoemde gemist op dtrh vorig jaar (Want Zaho de Sagazan was ook geweldig) en gehoopt dat ik ze wellicht op Lowlands kon zien.

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov
Ik was 2.200 euro kwijt (excl. borg) voor een 8 persoons savanna lodge, dus dat is 275 p.p.
Heb je wel giraffes en een neushoorn in de tuin en twee badkamers en een sauna (niet dat iemand die gebruikt, maar het klinkt wel lekker decadent)
Haha die giraffes en neushoorns in de tuin had ik de afgelopen twee maanden ook dus is niet zo'n doorslaggevend feit voor mij 😂
Maar ligt wel in het verlengde van wat ik verwacht had. Weet je of je met een dagticket ook mag komen kamperen?

Bij nader inzien vind ik het toch maar een redelijke drop. In de breedte is het voorlopig nog niet boeiend genoeg om me drie dagen lang van 's middags tot 's avonds blij te houden, zoals vorig jaar.

Er werd vorig jaar geklaagd dat we geen echte headliners meer kregen en die krijgen we dan wel echt dit jaar. Pluim daarvoor!!
Verder een beperkt aantal mooie namen voor mij persoonlijk: Mac DeMarco, Tropical Fuck storm, Ethel Cain, Blood Incantation, Ata Kak, Skullcrusher en Bruno Berle.
Dat zijn toch 10 namen van de 25 aangekondigde namen die je wilt zien. Lijkt me al een fijne score!

Verwachten jullie dat dit storm gaat lopen? Of is rustig afwachten tot wat er nog meer gelost gaat worden ook een optie?

• Leuk
Waarderingen: Elmer en Bubba
Dat zijn toch 10 namen van de 25 aangekondigde namen die je wilt zien. Lijkt me al een fijne score.
Ja, ik heb mezelf een beetje gecorrigeerd. Met slechts 25 namen moet je niet verwachten dat je al blij bent van 's ochtends tot 's avonds elke dag.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Dat zijn toch 10 namen van de 25 aangekondigde namen die je wilt zien. Lijkt me al een fijne score!

Verwachten jullie dat dit storm gaat lopen? Of is rustig afwachten tot wat er nog meer gelost gaat worden ook een optie?
Historisch gezien heb je alle tijd maar ze hebben wel de wind mee nu. Early Bird was snel weg dus veel mensen waren al enthousiast en met deze headliners zal het enthousiasme nog groter zijn.

• Leuk

Lastig in te schatten. Het laatste jaar (2022) dat er vergelijkbare grote indie namen stonden verkochten ze niet beter dan de laatste jaren met kleinere headliners. Maar goed, de early birds voor deze editie waren wel een stuk sneller weg dan anders dus wie weet gaat de reguliere verkoop ook harder. Maar binnen paar weken uitverkopen dat lijkt me onwaarschijnlijk. Accomodaties op het park zullen wel snel gaan lijkt me.

• Leuk
Bij nader inzien ben ik matig tevreden.

Er werd vorig jaar geklaagd dat we geen echte headliners meer kregen en die krijgen we dan wel echt dit jaar. En die zijn top. Verder al een aantal mooie namen voor mij persoonlijk: Mac DeMarco, Tropical Fuck storm, Ethel Cain, Blood Incantation, Ata Kak, Skullcrusher en Bruno Berle.
Dan zit je al wel, nu al, op 10 namen die je graag wil zien (waarvan zeker 3 sets ook nog eens relatief lang zullen zijn, lijkt me). Misschien clasht er her en der wat, maar de kans dat je in juni een mooie route kunt lopen lijkt dan wel erg groot. :)

• Leuk
Waarderingen: Bubba en Elmer
Eindelijk weer degelijke bks headliners en gelukkig geen dj act als headliner.
Benieuwd of er nog mooie indie midcard namen bijkomen!

• Leuk
Waarderingen: Dutchman
Vriend van ons wil voor het eerst mee met zijn camper. Iemand die kan vertellen hoe ver de camperplaatsen zijn verwijderd van de gewone camping?

Ik begreep dat de camperplaatsen ook vaak snel(ler) uitverkocht zijn. Waar moet ik dan aan denken? Paar dagen of echt Lowlands praktijken en op tijd klaar zitten?

Laatst bewerkt:
Zo, kneiterdrukke dag op werk gehad en net even de tijd genomen om bij te lezen en alvast wat te luisteren.

Mijn eerste reactie toen ik rond 11 even snel op de BKS-site keek: Ah, met Gorillaz hadden ze dan toch die grote indienaam! Huh, ook nog Jack White? Waaaat, ook nog Nick Cave!?

Gisteren leek dit me nog onmogelijk aan de bovenkant. Ik zat er compleet naast. Wel mooi hoor! Erg benieuwd wat de ticketprijzen worden (eerst het zoet, dan het zuur?), maar voor mijzelf vind ik een flinke prijsverhoging niet zo erg.

Gorillaz - tof! Nooit gezien, doe dat graag eens!
Jack White - idem! (Alleen als The Raconteurs gezien)
Nick Cave - objectief geweldig, maar voor mijzelf op voorhand niet zo nodig na 2022. Al was dat wel echt magisch, vast niet erg om dat nog eens mee te maken :) (kan me alleen niet voorstellen dat nog een keer Cave op dezelfde locatie veel aan die eerdere ervaring gaat toevoegen)

Over wat andere namen die ik wel wat vind:

Sef - ging ik op Lowlands dit jaar heen met niet de allerhoogste verwachtingen, maar dit was een van mijn hoogtepunten van het festival. Gaat heel leuk worden op de ONE, hopelijk komen Froukje en Wende weer langs!
Amaarae - viel me live juist wat tegen op Lowlands, maar die plaat van dit jaar komt in mijn album top 10 van dit jaar terwijl het eigenlijk helemaal niet echt mijn smaak is. Geef het graag een herkansing!
Ethel Cain - mooie indiedarling waarin ik me nog nooit echt heb verdiept. Iets voor de komende tijd.
Joey Valence, Blood Incarnation, Tropical Fuck Storm - goede boekingen voor als ik zin heb in iets net wat buiten mijn comfortzone (TFS al wel eens gezien op LGW?, dat was goed)
Skullcrusher - van alle namen misschien wel het meest 'in mijn straatje'.

Mac DeMarco - vond dat de vorige keer op de ONE doodsaai
Wolf Alice - zou toch eigenlijk wel in mijn straatje moeten liggen, maar pakt me op plaat vooralsnog totaal niet, alle vorige edities heb ik deze band ook nooit overwogen

Men an Tol en (als ik zo laat de energie nog heb) Getdown Service zie ik vrijdag al op London Calling.

In deze lichting zitten nog niet veel in te luisteren namen, in die zin blijf ik nu nog wat op mijn honger zitten. Maar de basis voor een nieuw prachtweekend is al stevig!

Laatst bewerkt:
Zo, kneiterdrukke dag op werk gehad en net even de tijd genomen om bij te lezen en alvast wat te luisteren.

Mijn eerste reactie toen ik rond 11 even snel op de BKS-site keek: Ah, met Gorillaz hadden ze dan toch die grote indienaam! Huh, ook nog Jack White? Waaaat, ook nog Nick Cave!?

Gisteren leek dit me nog onmogelijk aan de bovenkant. Ik zat er compleet naast. Wel mooi hoor! Erg benieuwd wat de ticketprijzen worden (eerst het zoet, dan het zuur?), maar voor mijzelf vind ik een flinke prijsverhoging niet zo erg.

Gorillaz - tof! Nooit gezien, doe dat graag eens!
Jack White - idem! (Alleen als The Raconteurs gezien)
Nick Cave - objectief geweldig, maar voor mijzelf op voorhand niet zo nodig na 2022. Al was dat wel echt magisch, vast niet erg om dat nog eens mee te maken :) (kan me alleen niet voorstellen dat nog een keer Cave op dezelfde locatie veel aan die eerdere ervaring gaat toevoegen)

Over wat andere namen die ik wel wat vind:

Sef - ging ik op Lowlands dit jaar heen met niet de allerhoogste verwachtingen, maar dit was een van mijn hoogtepunten van het festival. Gaat heel leuk worden op de ONE, hopelijk komen Froukje en Wende weer langs!
Amaarae - viel me live juist wat tegen op Lowlands, maar die plaat van dit jaar komt in mijn album top 10 van dit jaar terwijl het eigenlijk helemaal niet echt mijn smaak is. Geef het graag een herkansing!
Ethel Cain - mooie indiedarling waarin ik me nog nooit echt heb verdiept. Iets voor de komende tijd.
Joey Valence, Blood Incarnation, Tropical Fuck Storm - goede boekingen voor als ik zin heb in iets net wat buiten mijn comfortzone (TFS al wel eens gezien op LGW?, dat was goed)
Skullcrusher - van alle namen misschien wel het meest 'in mijn straatje'.

Mac DeMarco - vond dat de vorige keer op de ONE doodsaai
Wolf Alice - zou toch eigenlijk wel in mijn straatje moeten liggen, maar pakt me op plaat vooralsnog totaal niet, alle vorige edities heb ik deze band ook nooit overwogen

Men an Tol en (als ik zo laat de energie nog heb) Getdown Service zie ik vrijdal al op London Calling.

In deze lichting zitten nog niet veel in te luisteren namen, in die zin blijf ik nu nog wat op mijn honger zitten. Maar de basis voor een nieuw prachtweekend is al stevig!
Ja, die headliners dat had toch echt niemand verwacht na vorig jaar. Hoewel ik nooit per se voor de bovenkant ga sta ik nu toch wel twee keer vooraan ( White en Cave). Daaronder met Tropical Fuck Storm en Blood Incantation een paar buitencategorie namen. Ook Ethel Chain, Tramhaus en Skullcrusher kunnen me wel bekoren. De rest is mn ding niet zo. Hopelijk nog wat meer scherpte bij de rest van de 90 namen.

Stel je voor dat we straks een zaterdag hebben met eerst Skullcrusher, Blood Incantation en Ethal Cain in de tenten en daarna Nick Cave op One. Wie maalt er dan nog om dat Jobse daarna nog een uurtje mag draaien in TWO?
Ik zal vast weer te negatief zijn waar mensen zich aan irriteren. Maar ik vind het wel jammer dat we eigenlijk nu niet meer namen als een Vatican Shadow o.i.d. hoeven verwachten, maar dat het nu wel Job Jobse is geworden. Ik vind BKS nog meer en meer richting Lowlands/DTRH trekken kwa festival en persoonlijk vind ik dat nog steeds jammer. Wat wil niet zeggen dat deze lichting slecht is. Maar ik hoop ook net iets meer op die indie darlings, en een Blood Indication is vet, maar na mijn gevoel ook net een jaartje te laat om het bijzonder te maken, ze zaten vroeger iets dichter op de bal als je het mij vraagt.

Maar goed, ik ben er dit jaar wel bij denk. Het is wel iets wat sterker begin dan vorig jaar. Maar vooral de midcard mag van mij meer body krijgen.

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Na dit jaar weer eens op Lowlands te zijn geweest: het grote verschil tussen dat festival en BKS zit hem wat mij betreft niet echt in de line-up (Lowlands is breder, maar vrijwel alles wat op BKS staat kan ook op Lowlands) en zelfs niet echt in de shows van de acts (de beleving bij CMAT en Black Country New Road vond ik in elk geval best vergelijkbaar op beide festivals), maar veel meer in de sfeer buiten de optredens. Hoewel BKS25 inderdaad wel wat 'uitbundiger' was dan BKS13, vond ik op dat vlak het verschil met het veel massalere en feestelijkere Lowlands enorm groot.

Users who are viewing this thread