Graspop Metal Meeting 2026

3/4 of those bands played last year. Wouldn't that be a little boring? Personally, I think that Bad Omens is the only fresh-feeling name on that list.
3/4 stonden er in 2024 ja, maar het zijn ook zowat de grootste metalcore namen van het moment (buiten een parkway drive enzo)

Zaterdag enige dat niets gelekt is, dus erg benieuwd ja. Maar 4 dagen achter elkaar zo'n aankondiging, en dan volgende week tientallen namen? Of donderdag al?
Kaartverkoop is volgende week pas, ze moeten wel wat overhouden om mensen actief te houden denk ik zo

Had zelf eigenlijk 2 dagen deze week verwacht en 2 volgende week, nouja dat had ik fout haha
tot en met donderdag de headliners.
Volgende week maandag de praktische zaken in een post. Dinsdag Werchter. Woensdag een drop van een deel van de undercard. Stop de klok.

Ik denk morgen informatie over de tickets en de huisjes en zo en dan donderdag en vrijdag weer wat namen en dan volgende week een pakketje en dan ergens volgende week de vier echte headliners
de vier ontbrekende TBC (er van uitgaande dat er elke dag wel één zal zijn) zullen pas voor na nieuwjaar zijn hoor. Ergens februari-maart.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
1f50f7724d4df8edef97e65aa6ee7b8a3044a2af.jpg
What a surprise ! 😂

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en Loek123
Ben eens benieuwd of die zaterdag top heavy metalcore wordt. Ligt toch echt wel in de lijn der verwachtingen.

Mogelijk ook bands als The Offspring / Papa Roach /... kanshebber?

Het zegt net zoveel als vroeger cd verkoop iets zei. Dan is locatie natuurlijk ook belangrijk. Kacey kan in het geval van Werchter een mismatch zijn geweest terwijl Editors al jaren een bevestigde band is. Desalniettemin, is 800K nog steeds een gigantisch aantal. Maar om te zeggen dat het weinig zegt over de populariteit en of een artiest "groot" is of niet is natuurlijk niet waar ;)
Het zijn globale cijfers die weinig zeggen over hoe populair een band lokaal is. Een band kan in India maandelijks 100M luisteraars hebben, maar de kans dat die hier als headliner gaat geboekt worden, is niet bijster groot. Dat was het punt dat ik probeerde te maken :).

• Leuk
Waarderingen: jonasvh en festivalryo
So we got 3 thursday names yesterday
3 Friday names today
I'm gessing 3 saturday names tommorrow and 3 sunday names this thursday ?

Oh, i just saw that the surviving members of Children Of Bodom will reunite next year to play a special tribute show for Alexi Laiho in Helsinki 26.02.26.

Imagine if Graspop could cook something special with an anouncement like this.
I know its a one off show for now but it would be incredible

Wishlist voor morgen dan maar:

Bring Me The Horizon - Electric Callboy - Architects - Bad Omens
Ben hier misschien de enige in, maar hoop toch op iets anders dan EC. Publiek bij die optredens is me helaas tot 2x toe erg tegen gevallen (op Lokerse en vorige passage graspop).

Ik teken voor :
BMTH - Sleep token (als verrassing)
Bad Omens - Shinedown

• Leuk
Waarderingen: pisser
Ben hier misschien de enige in, maar hoop toch op iets anders dan EC. Publiek bij die optredens is me helaas tot 2x toe erg tegen gevallen (op Lokerse en vorige passage graspop).

Ik teken voor :
Bad Omens - Shinedown
Dit is ook prima! Al denk ik dat we voor sleep token nog een jaartje moeten wachten

Ik teken voor :
Bad Omens - Shinedown
Ec is natuurlijk bekend geworden met hoempapametal of hardstylemetal, voetbaltribunemetal.. geen idee hoe het noemt.

Das dus wrs eerder links rechts springen dan moshen.

Maar heb blijkbaar niet dezelfde ervaring gehad. Zowel op Graspop en pukkelpop dik feestje geweest.

Of mss benk wat meer gewoon om tussen dat volk te hangen, kan wel 😄

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Users who are viewing this thread