Graspop Metal Meeting 2026

Enige lastige is dat de MC presale al om 9:00 begint en vorig jaar dus de headliners per dag en het pakket daarvoor al bekend waren (met ongetwijfeld iets van een uitzondering die later volgde). Dus het lijkt me wel logisch dat alles voor donderdag 9:00 al aangekondigd is.

En potentieel dus geen Rock Werchter aankondiging vandaag (in ieder geval een breuk in de trend ten opzichte van de afgelopen weken om 8:00 op dinsdag een aankondiging), wat het aannemelijker maakt dat er toch iets komt vandaag, maar dan misschien niet de vrijdag namen.
Sowieso niet de verwachting dat RW wekelijks zou aankondigen tot die verkoop start (21 november).

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Download en Graspop gaan geen gelijktijdige aankondiging doen
Download komt altijd 's avonds met zijn aankondiging, ik verwacht dat die maandagavond met hun 3 headliners komen
Wat wel meer waarschijnlijk is is dat die op dezelfde band aan het wachten zijn en daarom de aankondigingen hebben uitgesteld
Het meest waarschijnlijk lijkt me dat Ghost later deze week of maandag zijn aankondiging eruit gooit dat ze in Europa touren komende zomer
Dan kunnen Download en Graspop ze volgende week aankondigen wanneer ze willen

BMTH kan het natuurlijk niet zijn, die hebben al een hoop festivals aangekondigd voor de komende zomer dus is geen reden om daarop te wachten. Verwacht wel dat ze er gaan staan hoor, maar dat is niet de reden om deze week te beginnen met aankondigen

Download komt altijd 's avonds met zijn aankondiging, ik verwacht dat die maandagavond met hun 3 headliners komen
Wat wel meer waarschijnlijk is is dat die op dezelfde band aan het wachten zijn en daarom de aankondigingen hebben uitgesteld
Het meest waarschijnlijk lijkt me dat Ghost later deze week of maandag zijn aankondiging eruit gooit dat ze in Europa touren komende zomer

BMTH kan het natuurlijk niet zijn, die hebben al een hoop festivals aangekondigd voor de komende zomer dus is geen reden om daarop te wachten. Verwacht wel dat ze er gaan staan hoor, maar dat is niet de reden om deze week te beginnen met aankondigen

Ik dacht dat Download zelfs gewoon de drie headliners doen inclusief meteen stuk of 50 extra namen. Is daar eigenlijk al een of andere leak geweest?

Zouden ze dan niet met een andere aankondiging zijn begonnen? aangezien we Ghost op de donderdag verwachten?

Of zouden ze sabaton toch op donderdag en dan Ghost op de zondag zetten?

Do: Sabaton - Limp Bizkit
Vr: Volbeat - Twisted Sister
Za: BMTH - Electric callboy
Zo - Ghost - Def Leppard

Ik dacht dat Download zelfs gewoon de drie headliners doen inclusief meteen stuk of 50 extra namen. Is daar eigenlijk al een of andere leak geweest?
dat is ook mijn verwachting ja, volgens mij doen die dat ieder jaar zo.

volgens mij is dit jaar inderdaad de eerste keer dat de headliners daar niet al maanden vantevoren uitgelekt zijn

headliner gokjes voor Download die veel voorbij komen op efestivals zijn Linkin Park, GNR, Ghost geloof ik

Ja dat snap ik. Maar er zal toch ongetwijfeld iemand standby zitten voor eventuele bugs of andere ongemakken. En ik kan me ook voorstellen dat ze graag de reacties willen peilen en dergelijke. En denk dat de mailbox na aankondigingen gelijk vol stroomt ook.

Kortom: ik kan me er niets bij voorstellen dat ze bij wijze van spreken vorige week vrijdag de aankondiging van gister hebben klaargezet en daarna lekker op vakantie zijn gegaan. Zo van, we zien het over een weekje wel weer.
Ik ga ervan uit dat ze niet heel het bureau op slot doen en dat er altijd wel mensen aan het werk zijn.

Denk ook dat ticketverkoop afgestemd wordt op Rock Werchter bvb, om niet in elkaars vaarwater te zitten. Aangezien ze bij RW de ticketverkoop op 22/11 gelegd hebben, zullen ze bij Graspop ook gedacht hebben dat het ervoor moest zijn. December lijkt mij niet de meest interessante maand om een ticketverkoop te laten starten, aangezien dat traditioneel al een dure maand is met de eindejaarsperiode.

Heerlijk toch, speculeren zonder ook maar enige basis. Misschien moeten we ooit eens een experiment doen en enkel posts toelaten die gefundeerd zijn en geen speculatie bevatten. We gaan van 800 pagina's naar 20 denk ik.

• Pray
Waarderingen: MetalLimbo
Zouden ze dan niet met een andere aankondiging zijn begonnen? aangezien we Ghost op de donderdag verwachten?

Of zouden ze sabaton toch op donderdag en dan Ghost op de zondag zetten?

Do: Sabaton - Limp Bizkit
Vr: Volbeat - Twisted Sister
Za: BMTH - Electric callboy
Zo - Ghost - Def Leppard
Sabaton op donderdag kan inderdaad ook prima
Maar volgende week Ghost als losse aankondiging volgende week als verrassing zie ik ook nog wel gebeuren, zo vlak voor de ticketverkoop

• Thinking
Waarderingen: BlackwaterPark
de metalcore zaterdag kan mogelijks wel eens heel leuk worden

Bring me the horizon
Electric callboy
bad omens
ice nine kills
bilmuri
the plot in you
don broco
president
melrose avenue
magnolia park
dan ontbreken de metalcore bands waar ik het meest naar uitkijk nog, ADTR en Trivium. ziet er wel staked uit ja. al zal het waarschijnlijk iets meer over het weekend verdeeld worden met de focus op de zaterdag

Users who are viewing this thread