Pinkpop 2026

Misschien een tijd geleden op Pinkpop maar 2024 nog wel op Rock Werchter, niet zo ver rijden van Landgraaf.
Da's waar, maar denk niet dat de Pinkpop organisatie en de gemiddelde bezoeker zo redeneert. Van "ze stonden twee edities terug op Rock Werchter, dus zo urgent is die boeking voor ons niet".

Bovendien is het niet alleen dat Pinkpop 2018 de laatste keer Pinkpop was, het was überhaupt de laatste keer Foo Fighters in Nederland, zoals Loek hierboven terecht opmerkt.

Zijn er maar 20.000 weekend tickets?
Lijkt mij niet, in 2012 waren het er 31.000. ook zijn er aantalen van 40K genoemd. Dus dat zal tussen de 30K en 40K liggen.
Maar als je kijkt naar afgelopen jaar, dan denk ik dat jouw 20K wel eens dicht in de buurt kan liggen. Camping C naar B en A leek ook te zijn ingekrompen.
Als de Foo's inderdaad komen zal het zo maar kunnen zijn dat het aantal weekend tickets veel hoger zal uitkomen en C weer in ere wordt hersteld.

Dus geen paniek!!

hoe kijken jullie/nl naar Bente? heb haar als vlaming gezien in beste zangers en ze heeft me echt omver geblazen met momenten... met potlood opschrijven voor 2026? zoja heeft ze haar plaats op pinkpop?

• On fire
Waarderingen: DennisvdBr
hoe kijken jullie/nl naar Bente? heb haar als vlaming gezien in beste zangers en ze heeft me echt omver geblazen met momenten... met potlood opschrijven voor 2026? zoja heeft ze haar plaats op pinkpop?
Eerder met pen opschrijven, heeft echt grote sprongen gemaakt. Stond overigens in 2023 al op stage 4, en ik was toen al versteld van haar kunnen.
Kun je wel noteren lijkt me. Is ontploft door dat programma.
Noteer maar, maar dan met pen misschien. Stond in 2023 al op Stage 4, heeft mij toen al verrast. Ik zou haar zeker North of Tent gunnen.

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en kokkie38
De keuze is toch van verschillende artiesten genieten? Ik hoef niet nog een reuzenrad, bingo of jacuzzi erbij.
Het probleem is juist dat die keuze op Pinkpop vaak ontbreekt, zeker vergeleken met andere grote Nederlandse festivals. Dus het zou juist goed zijn voor Pinkpop als daar aan gewerkt gaat worden, nu kom je muzikaal op de andere festivals veel meer aan je trekken dan op een PP.

Dus ja, reuzenrad en andere gekkigheid hoeft niet, maar meer keuzes in artiesten of het festival langer laten duren zijn wel zaken waar PP beter van gaat worden denk ik.

zijn er nog leuke voorspellingen...

ik verwacht Alex Warren en Damiano David wel als kanshebbers op mooie spots op de lineup...
De Sex Pistols! Touren volgend jaar juni weer en dat zou wel weer de laatste ronde zijn voorlopig. Stonden al op Jera en ik zie op geen ander festival in NL ruimte voor hen. Overigens niet veel lovende woorden gehoord over die show...maar een nostalgisch uurtje op het Noordpodium kan best werken.

zijn er nog leuke voorspellingen...

ik verwacht Alex Warren en Damiano David wel als kanshebbers op mooie spots op de lineup...
Damiano zijn tour stopt eind dit jaar en heeft nog geen plannen richting 2026, wel zijn er geruchten dat Måneskin weer gezamelijk op tour gaat in 2026.
Kan dan net zoals Floor Jansen / Nightwish PP 2022 er een dubbele boeking van maken.
Alex Warren staat 6 en 7 april al in de Ziggo, voor Mei en Juni nog geen plannen.

Eerder met pen opschrijven, heeft echt grote sprongen gemaakt. Stond overigens in 2023 al op stage 4, en ik was toen al versteld van haar kunnen.

Noteer maar, maar dan met pen misschien. Stond in 2023 al op Stage 4, heeft mij toen al verrast. Ik zou haar zeker North of Tent gunnen.
Zou ik heel graag in de tent willen zien. Ik merk dat ik alles overdag eigenlijk liever in de tent zie. Misschien dat dat ook 1 van de zwakke punten van Pinkpop is tov bijv Lowlands of Paaspop.

Leuke voorspelling........@DennisvdBr

Rolling Stones.

Voor Frankrijk in Juni doen geruchten de ronde, dus ze zijn dan in de buurt.
Zou natuurlijk wel een enorme klapper zijn.

Hebben ze bij PP nog een camping D en E nodig,,🤣🤣

• Leuk
  • Confetti
Waarderingen: hersenscheetje en Maria
Zeker een mogelijke kanshebber, al erger ik mij persoonlijk dood aan die ed lips en andere maniertjes waar zij gebruik van maakt (wat overigens helemaal niet nodig is bij haar, vind ik).

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Ergens ook weer treurig dat we in het RW topic onze vingers aflikken bij al het mooie aanbod en dat we ons hier moeten vastklampen aan een schamel kansje dat de Foo's voor de zoveelste keer komen.
Hoogmoed komt voor de val en onze bescheidenheid hier zal beloond worden 🫡

Billie Eilish wordt ook getipt als headliner voor Rock in Rio Lissabon in hetzelfde weekend en een weekend later als Pinkpop.

Zou dus ook nog een voorspelling kunnen zijn
Is dat Rock in Rio Brazilië of Rock in Rio Lissabon?

Bente kan je wel opschrijven denk ik. Afhankelijk van hoe de situatie tegen die tijd is zou het zomaar kunnen dat Suzan en Freek nog een rondje festivals gaan doen en hebben er volgens mij nog nooit gestaan? Qua overige NL inbreng gok ik verder nog op Kensington, Dotan, My Baby. Verder hoop ik zelf op The Gathering nog, moet je gewoon hebben nu imo.

Bente kan je wel opschrijven denk ik. Afhankelijk van hoe de situatie tegen die tijd is zou het zomaar kunnen dat Suzan en Freek nog een rondje festivals gaan doen en hebben er volgens mij nog nooit gestaan? Qua overige NL inbreng gok ik verder nog op Kensington, Dotan, My Baby. Verder hoop ik zelf op The Gathering nog, moet je gewoon hebben nu imo.
S+F doen hoeveel shows in het Gelredome? Dat is een pak tickets dus van mij mogen ze best langskomen dan een zekere Joost.

Users who are viewing this thread