Graspop Metal Meeting 2026

Zouden ze dan voor de andere dagen ook 4 bands in een keer aankondigen? Ze waren waarschijnlijk gewoon de Instagram post van tevoren aan het maken voor een gepland moment, maar dan moet je dat wel goed instellen... Kan dus nooit lang duren voordat het begint, dan toch in de vakantie?

• Leuk
Waarderingen: Lars.
of aankondigen op meerdere momenten op dezelfde dag (morgen?)?
- De donderdag om 10:00
- De vrijdag om 12:00
- De zaterdag om 14:00
- De zondag om 16:00

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Mooie leak. Beide headliners zou ik prima vinden om te gaan zien als er niets interessants tegelijk staat maar zou ook geen ramp zijn om ze te missen
Breaking Benjamin is wel heel fijn, om die eindelijk eens te kunnen zien. Dat is alvast toch wel wat motivatie om een ticket aan te schaffen

De nieuwe aankondigingsstrategie zou ook wel interessant zijn. Dit versterkst ook mijn gevoel dat ze geen extreem grote headliners hebben maar gaan voor een brede sterke bovenkant met een hoop standaard graspop namen. Nu dan vier losse aankondigingen waar per dag twee headliners en twee subs worden aangekondigd?

8 november is wel echt heel snel. We zullen snel meer weten dan inderdaad.

Huisstijl lijkt mooier dan vorig jaar

De manier van aankondigen is wel leuk zo als ze dat 4x doen. Verwachting voor 2 weken maandag donderdag?

Is dit wat de manier van ressurection vorig jaar of ben ik mis?

In ieder geval hyped!

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Mag ik ook even mopperen? Niet op de namen, maar op mensen die gelijk al dingen roepen als 'wat een matige headliners!'. Het kan je smaak niet zijn (de mijne is het ook niet), maar als je dit objectief een matig drietal aan de bovenkant van een festival als Graspop vindt, dan vraag ik me serieus af wat je verwachtingen zijn. Volbeat is gewoon één van de bestverkopende metalbands van dit moment. Niet voor niets verkopen zij in één jaar zowel Ahoy als de Ziggo Dome (zo goed als) uit. Dat zijn dik 30k tickets. Welke metalbands kunnen dat nog meer zeggen?

Twisted Sister was in 2012 sub en de mensen die er die editie ook waren, kunnen zich vast nog herinneren hoe We're Not Gonna Take It de Graspop Anthem werd. In dermate massaliteit, dat Graspop een jaar later Twisted Sister alweer terugvroeg, maar dan als headliner. Die band en Dessel is een gouden combinatie gebleken. En dus een heel sterke North headliner, na tien jaar afwezigheid.

En dan hebben ze als North sub nog Breaking Benjamin erbij, die een grote fanbase hebben en voor het eerst in hun bestaan überhaupt naar België gaan komen, vanwege de vliegangst van de frontman. En dan moet er nog een South sub tussen, blijkbaar.

Tuurlijk zijn het geen stadionnamen als Rammstein of Soad die ze hebben geboekt ofzo. Maar wel gewoon objectief een prima bovenkant voor een Graspop vrijdag. En zelfs als het je smaak niet is, hoe nodig is het nu eigenlijk om direct in je toetsenbord te klimmen en de sfeer hier negatief mede te bepalen door te klagen?

Sorry, ik moest het even kwijt.

Dan nog maar een gokje voor de fun

Donderdag: Ghost - Gojira
Vrijdag: Volbeat - Twisted Sister
Zaterdag: BMTH - Limp Bizkit
Zondag: Sabaton - Def Leppard

Overige namen:
Breaking Benjamin, Architects, Electric Callboy, A perfect circle, Alter bridge, Megadeth, Alice Cooper, Trivium, A day to remember, Babymetal, Ice Nine Kills, Anthrax, Hollywood Undead, The offspring, Foreigner, The Gathering, Thrown, Static-X, The pretty reckless, President, Sepultura, Three days grace, Malevolence, P.O.D. , The vintage caravan, Feuerschwanz

Gaan we niet doen hè!
Dont Care Not Listening GIF by MOODMAN

Dan nog maar een gokje voor de fun

Donderdag: Ghost - Gojira
Vrijdag: Volbeat - Twisted Sister
Zaterdag: BMTH - Limp Bizkit
Zondag: Sabaton - Def Leppard

Overige namen:
Breaking Benjamin, Architects, Electric Callboy, A perfect circle, Alter bridge, Megadeth, Alice Cooper, Trivium, A day to remember, Babymetal, Ice Nine Kills, Anthrax, Hollywood Undead, The offspring, Foreigner, The Gathering, Thrown, Static-X, The pretty reckless, President, Sepultura, Three days grace, Malevolence, P.O.D. , The vintage caravan, Feuerschwanz
Geen ‘nieuwe’ headliners in je gok? Limp bizkit tel ik even niet mee

Users who are viewing this thread