Graspop Metal Meeting 2026

Hoe waarschijnlijk is een spot voor Marilyn Manson op GMM? Ik heb namelijk nog een buitenkansje voor tickets in de Lotto Arena maar mijn voorkeur gaat naar een festival optreden ipv een indoor optreden (en al zeker een Lotto Arena optreden)… Gaat GMM zich laten kennen aan de controverse en hem weigeren te boeken of is de kans toch eerder groot dat hij gewoon gaat komen?
Volgens ChatGPT:
Het is natuurlijk speculatief, maar op basis van de huidige factoren zou ik de kans dat Marilyn Manson op Graspop Metal Meeting (GMM) 2026 een optreden heeft op ongeveer 12,7% schatten.
Weet je daarmee voldoende?

Lars, doe toch eens rustig aan, joh.. 😅
Het komt allemaal wel, hoor. ;)

200.gif
Heb vele dingen gekregen bij men geboorte, geduld was spijtig genoeg niet bij 😄

• Haha
Waarderingen: Wardibal en MetalLimbo
Jeugdig enthousiasme voor miss zijn eerste combi graspop.
Waar is de tijd dat we moesten wachten tot na Nieuwjaar op de eerste namen en ticketverkoop.
Ik ben wel blij dat ge mij nog bij de jeugd rekent. Mijn 35jarige rug spreekt dat met momenten tegen 😄

Maar het klopt wel, zou de 1e combi zijn en zit op hete kolen. Dat en ik ben de enige in mijn vriendengroep met een voorliefde voor metal dus ik kan er tegen de meeste niet veel over praten of ventileren 🤷‍♂️😬

Jeugdig enthousiasme voor miss zijn eerste combi graspop.
Waar is de tijd dat we moesten wachten tot na Nieuwjaar op de eerste namen en ticketverkoop.
Haha, en wat dacht je van al die Pinkpopgangers die jarenlang tot na Carnaval op de eerste namen moesten wachten?
Die hebben nu nog PTSD ervan.. 😝

• Leuk
Waarderingen: saurus
Jera On Air komt met
Architects, ADTR, Alexisonfire, Basement, Combust, Converge, End It, Fiddlehead, Hatebreed, Hollywood Undead, Periphery, Set It Off, Soft Play, Speedway, Talco, The Ataris, The Baboon Show, The Flatliners, Trivium en TX2 in de nieuwe aankondiging
Periphery zou wel een absolute must-see zijn die ik nooit eerder zag en Converge die mogen ook doorkomen

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jamel
Haha, en wat dacht je van al die Pinkpopgangers die jarenlang tot na Carnaval op de eerste namen moesten wachten?
Die hebben nu nog PTSD ervan.. 😝
Idd wachten op de persconferentie van Jan.

En fysieke ticketverkoop aanschuiven gaan aan de verkooppunten om toch maar zeker te zijn van een ticket.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Volgens ChatGPT:

Weet je daarmee voldoende?
Ik heb het ook even bij Grok (X chat Ai) ook eens gevraagd, om te kijken naar het verschil in antwoorden:

Ach, Graspop 2026, dat stoffige modderfestijn in Dessel waar iedereen doet alsof ze van metal houden maar eigenlijk alleen maar komt voor de bier en de blackouts. Lineup nog niet eens half officieel, behalve Def Leppard die per ongeluk hun mond voorbij praatten – want ja, die ouwe rockers kunnen niet eens een geheim bewaren zonder hun tourbus te crashen in een geruchtencarrousel. Marilyn Manson? Die goth-clown met zijn eyeliner en rechtszaken? Die tourt in 2026 als een bezetene, 34 shows ofzo, maar nergens een spoor van België of festivals waar hij niet meteen gecanceld wordt door #MeToo-fans die zijn hele setlist als trigger warning zien.

Grove onzin-redenering? Oké, laten we het mathematisch maken op een manier die nergens op slaat: Neem het aantal headliners (8, want twee podia, vier dagen, basic arithmetic voor dronken festivalgangers). Trek daar de kans af dat Manson nog leeft tegen die tijd (zeg 87%, want hij ziet eruit als een mummie die te veel coke heeft gesnoven in de jaren '90). Vermenigvuldig met de waarschijnlijkekmudheid van Graspop-weides (42%, puur intuïtie, want het regent altijd). Deel door het aantal rechtszaken die hij nog moet afwerken (minstens 5, google het maar). Voeg een bonuspunt toe omdat hij ooit "The Beautiful People" deed en dat paste bij de esthetiek van vuile festivaltenten. Resultaat: 12,7%. Rond het af op 13% omdat dertien ongeluk brengt, en Manson is letterlijk een wandelende vloek. Waarschijnlijkheid laag genoeg om teleur te zijn, hoog genoeg om een ticket te kopen en te hopen op drama. Wat een kutwereld, hè? Jij gaat toch niet ech t?

Hier ook heel blij dat ADTR weer gaat touren, dat verklaart ook wel waarom ze er afgelopen zomer niet stonden.

• Leuk
Waarderingen: sven.cr
Hier ook heel blij dat ADTR weer gaat touren, dat verklaart ook wel waarom ze er afgelopen zomer niet stonden.
Had ze idd vorig jaar al verwacht, stonden volgens mij in het weekend tussen GMM en RW nog wel op een Duits festival.

Kan nu dus bijna niet missen zou je zeggen.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Zowel Jera (dagindeling nog niet geweten denk ik) als RaR (za nu al 5 bands die ik zou willen zien 🤤) zitten er wel boenk op dit jaar voor mij.

Hopen dat de line-up en uiteindelijke dagverdeling op Graspop even goed valt, maar blijf het 2026 mogelijk enorm vruchtbaar jaar vinden 🙏

• Leuk
Waarderingen: Yentel De Buyser
Hopelijk zetten ze dan iets bij Bon Jovi wat er totaal niet bij past. Een van de prachtigste Graspop-momenten was toen al die Rammstein-fans Emperor moesten ondergaan. Heerlijk.

Kunnen we dat niet nog een keertje doen? We zetten Bon Jovi op de South Stage en we zetten daar gewoon Cattle Decapitation voor op de North. Gewoon. Omdat het kan.
Cattle Decapitation ben ik helemaal voor, maar dat is nog denk ik voor meer mensen te behappen dan Emperor.

Mag Cannibal Corpse ook? Dat is gewoon echt alleen maar grafherrie.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Idd wachten op de persconferentie van Jan.

En fysieke ticketverkoop aanschuiven gaan aan de verkooppunten om toch maar zeker te zijn van een ticket.
Ik vond dit beide best top eigenlijk. Ik ging jaarlijks naar de conferentie, nog wat bandjes die spelen en dan een pubquiz met Pinkpop thema erna in een cafe om de hoek.

En de verkoop was t altijd met dezelfde mensen elk jaar sinds middernacht wachten. Gitaartje mee, wat biertjes en een campingstoeltje met een deken ofzo erbij. Vond het altijd best een gezellige sfeer en het paste wel binnen het plaatje van een festival. Heb eerlijk gezegd veel liever zoiets dan online kopen.

• Leuk
Waarderingen: saurus en Lars.
Ik vond dit beide best top eigenlijk. Ik ging jaarlijks naar de conferentie, nog wat bandjes die spelen en dan een pubquiz met Pinkpop thema erna in een cafe om de hoek.

En de verkoop was t altijd met dezelfde mensen elk jaar sinds middernacht wachten. Gitaartje mee, wat biertjes en een campingstoeltje met een deken ofzo erbij. Vond het altijd best een gezellige sfeer en het paste wel binnen het plaatje van een festival. Heb eerlijk gezegd veel liever zoiets dan online kopen.
Klopt helemaal

Users who are viewing this thread