Graspop Metal Meeting 2026

Kijk, Bon Jovi! Dat is nou een naam waar ik wel blij van word. Nooit gezien, treedt niet vaak op en heel veel classics die gemaakt zijn voor grote weides. Bovendien zou ik er niet zelf een ticket voor halen dus perfect voor op een festival.
If they find a way to work around Jon's vocal issues, I'd also be happy to catch their set at a festival.

Zal er ook mee te maken hebben dat je niet ieder jaar 4 dagen naar Graspop gaat, dat scheelt ook al een hoop.

In ieder geval had Graspop de laatste jaren ieder jaar wel iets nieuws/fris in de headliners zitten en in de huidige geruchten komt dat minder naar voren, dus dan is het logisch dat mensen dat jammer vinden. Over het algemeen is het toch leuk om er een headliner tussen te hebben zitten waar je enthousiast van wordt en die je nog nooit eerder gezien hebt. Bands zoals Bring Me The horizon, Tool, Nine Inch Nails, Machine Head bijvoorbeeld in de laatste twee edities. Hopelijk komt de organisatie dus nog met een mooie verrassing, maar die noodzaak is er natuurlijk minder wanneer alle vaste huisbands die een hoop tickets verkopen gewoon touren tijdens Graspop.
Tja, het wordt natuurlijk op een gegeven moment ook steeds moeilijker om 'iets nieuws/fris' als headliner neer te zetten. Boek je zo'n naam een tweede keer, dan is het al niet 'nieuw/fris' meer.
Ga je dieper graven naar nieuwe/frisse namen, dan kom je vanzelf steeds meer in de categorie 'past dit wel op GMM' / 'is dit wel metal terecht' (oftewel namen waarover hier al veel discussie is geweest zoals Muse, Foo Fighters, The Prodigy, Nickelback, etc.).
Kortom, het is niet goed of het deugt niet.. ;)

Ik ben volgend jaar prima content met 'rouleerheadliners' als Sabaton, Volbeat, Def Leppard, Ghost.
De afwisseling zoek ik overdag wel. 🙂

Nu het een stuk concreter begint te worden, vind ik het hier ineens verrassend positief over Bon Jovi. Had ik niet verwacht, maar misschien dat dat komt, doordat er naast Twisted Sister nog niet echt een speciale headliner in het geruchtencircuit zit?

• Leuk
Waarderingen: jonasvh en Lars.
Nu het een stuk concreter begint te worden, vind ik het hier ineens verrassend positief over Bon Jovi. Had ik niet verwacht, maar misschien dat dat komt, doordat er naast Twisted Sister nog niet echt een speciale headliner in het geruchtencircuit zit?
Yes, beggars can't be choosers.

Ik denk dat als mensen moeten kiezen in een rijtje tussen Twisted Sister, GnR, Motley Crue of Bon Jovi, die positiviteit rondom Bon Jovi niet zo gek is.

bon jovi heeft er ook gewoon nog nooit gestaan, moest bon jovi er nu 2 keer staan in de volgende 6 jaar en het is 2 keer slecht dan denk ik dat er bij geruchten van een 3e keer het hier ook een pak minder positief zal zijn.

bon jovi heeft er ook gewoon nog nooit gestaan, moest bon jovi er nu 2 keer staan in de volgende 6 jaar en het is 2 keer slecht dan denk ik dat er bij geruchten van een 3e keer het hier ook een pak minder positief zal zijn.

Klopt, maar de afgelopen jaren is Bon Jovi wel eens vaker genoemd en die keren moest men er over het algemeen niks van hebben. Stel ze zouden er staan, dan verwacht ik daarna ook wel een "eens en nooit meer" vibe, tenzij Jon ineens een goddelijke stem heeft. Maar zelfs al is het slecht, wordt het gewoon genieten met alle meezingers, die hebben ze ook in overvloed.

• Leuk
Waarderingen: saurus
Soms wel grappig, over Iron maiden voor de 25ste keer is bijna nooit commentaar en zelfs een herhaling dit jaar was voor sommige geen probleem geweest. Maar owee als een naam kleiner als dat (en dat zijn ze eigelijk allemaal) op 4jaar een 2e keer komt.
Dit beeld herken ik niet. Ten eerste heb ik sinds ik vanaf 2008 naar Graspop ga wel degelijk weleens commentaar gehoord over een Iron Maiden overkill. Bijvoorbeeld in 2018, toen ze voor het derde jaar achtereen in België te zien waren. Of in 2022, toen ze met de Legacy of the Beast tour op herhaling kwamen. En inderdaad, zoals afgelopen jaar, ook vaak niet. Maar dat is omdat Maiden bij uitstek een band is die zijn tours meestal relevant houdt, door na een tour eventjes weg te blijven en dan terug te komen met een heel nieuwe setlist en show. Met elke keer ook een aantal deepcuts die ze niet vaak of zelfs nooit eerder live hebben gespeeld. Dan is het zelf voor iemand als ik die richting de 10 Maiden liveshows gaat steeds weer leuk om ze te zien.

Daarom voor mij ook niet te vergelijken met bands die ze steeds recyclen die hun setlist dan ook niet of nauwelijks aanpassen en ik dan op een gegeven moment wel gezien heb. Voorbeeld: Blood Incantation. Ik ben groot fan van die band en zeker van hun laatste album, Absolute Elsewhere. Maar alleen dit jaar heb ik die met hun albumset al drie keer gezien. En nu gaan ze volgend jaar weer de zomerfestivals af, weer met die albumset. Dan hoop ik zelf op een gegeven moment op wat andere namen op de schaarse plekken op een festival als Graspop. En zeker schaars omdat de niches die ik leuk vind sowieso al nooit oververtegenwoordigd zullen zijn.

Klopt, maar de afgelopen jaren is Bon Jovi wel eens vaker genoemd en die keren moest men er over het algemeen niks van hebben. Stel ze zouden er staan, dan verwacht ik daarna ook wel een "eens en nooit meer" vibe, tenzij Jon ineens een goddelijke stem heeft. Maar zelfs al is het slecht, wordt het gewoon genieten met alle meezingers, die hebben ze ook in overvloed.
Dat verwacht ik ook wel ja. Dat soort bands zijn leuk om eens af te kunnen strepen maar een tweede keer hoeft dan ook niet, ook als het goed is.

Users who are viewing this thread