Graspop Metal Meeting 2026

Ik kan de video zo op werk niet bekijken en de site van Sweden Rock ligt eruit, iemand toevallig het lijstje?

Ik kan de video zo op werk niet bekijken en de site van Sweden Rock ligt eruit, iemand toevallig het lijstje?

Iron Maiden, Volbeat, Bring Me The Horizon & Twisted Sister
The Offspring,BabyMetal,Savatage, Foreigner,Black Label Society
Blood Incantation, The Gathering, Hällas, Thrown, Forbidden, Roy Khan, Hard-Ons, Gehennah, Seven Spires, Tailgunner and Only Human

ff vlug copy paste uit de press release

Swede rock oa:

Iron maiden
Volbeat
Foreigner
Bmth
The offspring
Black label society
Savatage
Baby metal
Twisted sister
Blood incantation

En nog wat namen

1. Twisted Sister
2. Volbeat
3. Sabaton

4. Megadeth
5. Trivium
6. Crypta

Verder zou ik nog gelukkig worden van Anthrax, Forbidden, Evergrey, Avantasia, Accept 50 years, Sepultura, Pain, ... . Geen enkele band die ik nu noem (ook hierboven niet) die ik nog niet gezien heb maar ik heb allemaal bands genomen die in juni minstens een Europese festival show hebben in 2026(kan wel zijn dat het een festival show is in bv eerste weekend maar ok). Tot hier toe blijf ik redelijk hard op mijn honger zitten omdat er amper nog zaken worden aangekondigd die ik nog niet gezien heb, maar dat is een beetje het probleem dat @Koekdoos ook al denk ik vaak omschreven heeft. Maar soit, als van deze bands minstens 3 bands op Graspop staan ben ik er bij. Voor Megadeth al minstens één dag
Het kan snel gaan. Met de aankondiging van Foreigner op Sweden Rock eindelijk een aankondiging van een band die ik graag wil zien en nog nooit gezien hebben en komen daarmee op plaats 4 (eigenlijk 1 voor mij maar blijkbaar moet ik de headliners om 1 tot 3 zetten).

Anyway ook als zij aanwezig zijn op Graspop dan ben ik er ook al minstens één dag

Heh? Die hebben al wekenlang veel data staan, waaronder een aankondiging begin september voor Tilburg. Zit wel een gat voor Graspop, dat wel tussen 19 juni (VK) en 23 juni (Duitsland (Stuttgart)).
Werd hier trouwens ook uitvoerig besproken hoor, na de aankondiging van Tilburg...

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Het kan snel gaan. Met de aankondiging van Foreigner op Sweden Rock eindelijk een aankondiging van een band die ik graag wil zien en nog nooit gezien hebben en komen daarmee op plaats 4 (eigenlijk 1 voor mij maar blijkbaar moet ik de headliners om 1 tot 3 zetten).

Anyway ook als zij aanwezig zijn op Graspop dan ben ik er ook al minstens één dag
Wel met een nieuwe, jonge zanger aan het roer (tevens hun huidige gitarist).
Kelly kapt er mee na 20 jaar.

• Sad
Waarderingen: won666
Ben ik de enige die er tot nu toe écht niet warm voor loopt op basis van de geruchten? Van Sweden Rock zou ik alleen Blood Incantation en The Gathering écht willen zien. Terwijl het bij BI wederom dezelfde show zou zijn, evenals BMTH (die wel erg goed waren). Het voelt allemaal erg zouteloos en been there done that aan. Maar ik houd me vast aan een fantastische undercard met mooie verrassingen!

Ben ik de enige die er tot nu toe écht niet warm voor loopt op basis van de geruchten? Van Sweden Rock zou ik alleen Blood Incantation en The Gathering écht willen zien. Terwijl het bij BI wederom dezelfde show zou zijn, evenals BMTH (die wel erg goed waren). Het voelt allemaal erg zouteloos en been there done that aan. Maar ik houd me vast aan een fantastische undercard met mooie verrassingen!
Dat klinkt alsof je een (paar) jaartje(s) moet overslaan Jos ;)

• Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel
Hm, Twisted Sister seem to headline most festivals they are playing. I really don't know why, honestly. Doesn't strike me as a bigger name than, say, The Offspring or Alice Cooper, even with the reunion-bonus.

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Iron Maiden, Volbeat, Bring Me The Horizon & Twisted Sister
The Offspring,BabyMetal,Savatage, Foreigner,Black Label Society
Blood Incantation, The Gathering, Hällas, Thrown, Forbidden, Roy Khan, Hard-Ons, Gehennah, Seven Spires, Tailgunner and Only Human

ff vlug copy paste uit de press release
SevenSpires mag van mij wel doorkomen! Zangeres is Adrienne Cowan die met Avantasia mee heeft getoured. SevenSpires dit jaar nog op Wacken gezien en die zijn heel strak live!

• Wow
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: johanra, won666 en wsk
Hm, Twisted Sister seem to headline most festivals they are playing. I really don't know why, honestly. Doesn't strike me as a bigger name than, say, The Offspring or Alice Cooper, even with the reunion-bonus.
dan Twisted Sister maar als zondag North Stage HL en Def leppard als North Stage Sub? Denk dat daar nog wel een 3e grote naam bij moet

Na deze aankondiging vrees ik dat we Ghost en PWD wel kunnen vergeten op de juni festivals :(
Voorlopig een tegenvaller idd. Van de echt te verwachten namen (Def Leppard, Twisted Sister, Sabaton, Volbeat, etc...) word ik niet warm.

Maar ik onderschat GMM niet, dus ben benieuwd. De laatste 3 jaar altijd een vrij unieke boeking kunnen doen:
2025: NiN
2024: TOOL
2023: Machine Head

Users who are viewing this thread