Pinkpop 2026

Ik blijf hoop houden op The Cure Foo Fighters en Sabrina Carpenter....
Het kan bijna niet anders idd. Afgezien van The Cure niet zo mijn smaak, maar ik snap wel dat het een sterke line-up zou zijn. Ik hoop op een voor mij interessant dagprogramma.

Gorillaz dus ook naar RW.
Nou hebben we meestal wel wat overlap met RW (vorig jaar leek het zelfs op wat package-deals) maar ik zie Gorillaz dan weer niet werken op Pinkpop.
Ik zou het best leuk vinden, maar ik denk idd ook niet dat het wat voor PP is.

Ik blijf hoop houden op The Cure Foo Fighters en Sabrina Carpenter....
Denk ik ook, Gorillaz en TOP op Werchter ook gaaf. De headliners beginnen op Werchter zo laat, dat trek ik niet meer. Daarom gewoon zoals altijd Pinkpop. Een headliner die tot middernacht speelt is voor mij veel fijner.

Dat er daarna evt nog een DJ speelt of zo helemaal prima, is toch niet mijn ding. En leuk voor mensen die dat wel willen zien en volhouden

Met The Cure, Sabrina Carpenter en The Foo Fighters is het toch moeilijk om veel weekendtickets te verkopen of zie ik dat verkeerd? Ik kan mij inbeelden dat de The Cure en The Foo Fighters min of meer dezelfde doelgroep heeft maar het gros van deze doelgroep heeft dan waarschijnlijk toch niks met Sabrina Carpenter? Ik heb niks tegen popmuziek, verre van en een Miley Cyrus, Lady Gaga, enz... zou ik heel graag zien (weet dat dit het niet wordt maar om een voorbeeld te geven). Maar ditbis toch nog totaal iets anders dan Sabrina Carpenter? Dus met zo'n line-up moet je toch wel op dagtickets gokken en minder op weekend tickets? Of bekijk ik dat verkeerd?

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Met The Cure, Sabrina Carpenter en The Foo Fighters is het toch moeilijk om veel weekendtickets te verkopen of zie ik dat verkeerd? Ik kan mij inbeelden dat de The Cure en The Foo Fighters min of meer dezelfde doelgroep heeft maar het gros van deze doelgroep heeft dan waarschijnlijk toch niks met Sabrina Carpenter? Ik heb niks tegen popmuziek, verre van en een Miley Cyrus, Lady Gaga, enz... zou ik heel graag zien (weet dat dit het niet wordt maar om een voorbeeld te geven). Maar ditbis toch nog totaal iets anders dan Sabrina Carpenter? Dus met zo'n line-up moet je toch wel op dagtickets gokken en minder op weekend tickets? Of bekijk ik dat verkeerd?
Ligt er denk ik vooral aan wat er de rest van de dag/weekend staat.
Ik vond het zelf in de jaren dat ik naar Pinkpop ging wel heel fijn dat er voor ieder wat wils was. Ik heb toen ook nooit een jaar gehad dat alle drie de headliners mij aanstonden. Dus twee van de drie is op zich best een goede score. Juiste die afwisseling maakt het een leuk festival.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal en Maria
Dat is in principe ook de richting van PP nu.
Ik kan me voorstellen dat je nog zou kunnen inzetten op een sterke undercard die meer 1 richting aangeeft voor de weekenders. Maar ik denk dat ze vasthouden aan elke dag een eigen profiel.

Ik vind dat de dagprogrammering de laatste jaren toch ook echt wel veel inspeelt op de jeugd (zie Tom Odell, Dean Lewis, Mark Ambor, Louis Tomlinson, Niall Horan, Joost, Pommelien, Omar Rudberg, Yungblud, Only the Poets, Hozier om maar wat te noemen de afgelopen jaren). Die kopen daar sowieso al wel een weekendkaartje voor. En het lijkt me dat als je zowel de Foo's als the Cure wilt zien je ook gewoon voor een weekendkaartje gaat, want goedkoper dan twee losse dagkaarten plus je kan op de camping. En er zit die ene dag altijd wel iets in het dagprogramma dat toch wel aanspreekt lijkt me.

Je kunt ook een groot deel van het budget uitgeven aan Oasis. Dan ben je zelfs als je alleen weekend kaarten aan zou bieden nog steeds volledig uitverkocht en is de rest van het programma voor iedereen gewoon een leuke bonus 🙂

• Leuk
Waarderingen: WTSGD en colette283
Ligt er denk ik vooral aan wat er de rest van de dag/weekend staat.
Ik vond het zelf in de jaren dat ik naar Pinkpop ging wel heel fijn dat er voor ieder wat wils was. Ik heb toen ook nooit een jaar gehad dat alle drie de headliners mij aanstonden. Dus twee van de drie is op zich best een goede score. Juiste die afwisseling maakt het een leuk festival.
Ik kom ook graag naar Pinkpop omdat de muziek dikwijls heel divers is en ik wel van afwisseling hou. Graspop vind ik leuk voor een dag maar niet voor een weekend omdat dit teveel van hetzelfde is maar het verschil tussen een FF en Sabrina Carpenter is natuurlijk gigantisch. Ik begreep eerder niet echt waarom er tijdens een headliner iets in de tent zou moeten spelen maar nu wel 😀. Hopen op een goed en divers dagprogramma dan natuurlijk.

Donderdag komt er waarschijnlijk een Foo Fighters aankondiging, zal dan ook wel meer bekend worden over de kansen voor Pinkpop
even afwachten...

denk eerst nog (zuid en noord) Amerikaanse aankondiging, voor juni in EU zal wel later komen denk ik

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Het kan bijna niet anders idd. Afgezien van The Cure niet zo mijn smaak, maar ik snap wel dat het een sterke line-up zou zijn. Ik hoop op een voor mij interessant dagprogramma.
Sabrina wel jouw smaak? Voor mij twee toppers en ik zal Sabrina zeker een kans geven, hoewel ik hier volgens mij ooit heb gezegd, dat als ze komt ik niet meer naar PP zou gaan ;)

Laatst bewerkt:
Twee van de drie is toch prima?! Afgelopen jaar had ik niets met twee headliners, maar heb ze toch (gedeeltelijk meegepakt)

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Ik kom ook graag naar Pinkpop omdat de muziek dikwijls heel divers is en ik wel van afwisseling hou. Graspop vind ik leuk voor een dag maar niet voor een weekend omdat dit teveel van hetzelfde is maar het verschil tussen een FF en Sabrina Carpenter is natuurlijk gigantisch. Ik begreep eerder niet echt waarom er tijdens een headliner iets in de tent zou moeten spelen maar nu wel 😀. Hopen op een goed en divers dagprogramma dan natuurlijk.
Wat ik ook mis bij Pinkpop is het ontdekken van nieuwe kleinere bandjes en inderdaad de optie om een keuze te hebben om niet naar de headliner te hoeven kijken. Vroeger maakte mij dat niet zo uit op een Pinkpop, ook omdat mijn muzieksmaak toen denk ik heel anders was en ik minder bezig was met muziek. Maar de laatste jaren ga ik liever naar bijvoorbeeld een Lowlands, waar ik ook naar bands als Black Country, New Road, Fat Dog, Maruja etc kan gaan en ik niet perse met heel het festival naar een headliner act moet kijken waar ik niet zoveel mee heb.

Maar als Pinkpop een heel leuk programma neerzet, kan ik altijd de overweging maken om weer een heel weekend naar Pinkpop te gaan. En als mijn dochter een jaar of 13 is, dan is Pinkpop zeker het eerste festival waar ik haar mee naar toe zou nemen. Blijft toch wel het meest toegankelijke grote festival wmb.

Foo fighters wss alleen stadions volgens iemand op efest lees ik net.

Zul je zien dat het dit wordt:

The Cure - Katy Perry - Twenty one Pilots.

Wat een horror...

Foo fighters wss alleen stadions volgens iemand op efest lees ik net.

Zul je zien dat het dit wordt:

The Cure - Katy Perry - Twenty one Pilots.

Wat een horror...
Als dat zo is dan ben ik er sowieso niet met een weekendticket bij. Uberhaupt de vraag of ik dan wel een dagticket neem, dat zou sterk afhangen van de rest van de line-up.
Bij een stadionconcert van de foo fighters geef ik daar meer voorkeur aan denk ik.
Ook iets goedkoper gezien ik ook al tickets heb voor Raye, Sammy Virji en SOAD+QOTSA 😅

Users who are viewing this thread