Pinkpop 2026

Zou best kunnen inderdaad. In dat geval kunnen ze maar beter rekening houden met mijn wensen bij de programmering aangezien ik met 45,5 lentes precies tussen de twee leeftijdsgroepen zit waar maar liefst 64% van de bezoekers van Pinkpop deel van uitmaakt. En ook nog man, hoog opgeleid én uit het zuiden van Nederland 😉 (let op de knipoog).
aldus de als laatst gepubliceerde gegevens:
De Pinkpop-bezoeker is een bezoeker van zowel clubshows als popfestivals. Een muziekliefhebber met eenontwikkelde smaak in pop-, rock- en dansmuziek tussen de leeftijd van 18 en 45 jaar (kernpubliek 18-30 jaar).
Onderzoek onder bezoekers resulteerde in het volgende profiel:
50% vrouwelijk, 50% mannelijk
1% jonger dan 18 jaar
24% tussen de 18 en 24 jaar oud
26% tussen de 25 en 35 jaar oud
17% tussen de 35 en 45 jaar oud
28% tussen de 45 en 60 jaar oud
4% 60 jaar en ouder
Hoogopgeleid: van de bezoekers die de enquête hebben ingevuld, heeft bijna 50% eenHBO- of WO-opleiding afgerond
43% woont in het zuiden van Nederland (Noord-Brabant, Limburg)
80% van de bezoekers bekijkt de Pinkpop-website

• Leuk
Waarderingen: EFDEE
Maar dan is de kans op bijvoorbeeld GnR (waar niemand hier blijkbaar op zit te wachten) of een andere stevige band wel ook aannemelijk. Aangezien Volbeat ook daar al in het voorprogramma stond.

Maar zo zullen er wel meer artiesten zijn waar van we soms hopen/verwachten dat ze een ander artiest meenemen vanwege connectie's.
Als ik het me goed herinner, werd GNR gedegradeerd naar het Bospop terrein, omdat ze zo weinig tickets verkochten op het megaland terrein. Dat is dus niet alleen een forumding; er zit uberhaupt niemand op te wachten.

Als ik het me goed herinner, werd GNR gedegradeerd naar het Bospop terrein, omdat ze zo weinig tickets verkochten op het megaland terrein. Dat is dus niet alleen een forumding; er zit uberhaupt niemand op te wachten.
Denk dat het ook te maken had met dat ze toch een aantal jaar op rij te zien waren, iron maiden in de ziggo op de zelfde dag. Ook dezelfde doelgroep. Wil niet zeggen dat ze dan wel 65k tickets hadden verkocht. Maar 20/25k tickets waren verkocht voor het bospop terrein. Eerlijk voor mij mogen ze zeker komen. Maar denk niet dat Pinkpop ze gaat boeken. Voor mij een droom om een van mijn top favo bands te zien op mijn pinkpop. Maar nogmaals dit zal niet gaan gebeuren.

• Leuk
Waarderingen: jeff250381
De Pinkpop-bezoeker is een bezoeker van zowel clubshows als popfestivals. Een muziekliefhebber met eenontwikkelde smaak in pop-, rock- en dansmuziek tussen de leeftijd van 18 en 45 jaar (kernpubliek 18-30 jaar).
1% jonger dan 18 jaar
4% 60 jaar en ouder
Hoogopgeleid: van de bezoekers die de enquête hebben ingevuld, heeft bijna 50% eenHBO- of WO-opleiding afgerond
Misschien schetst dit wel de problemen? Ga er maar aanstaan als je 30.000 "jongeren (<35) wil trekken en 30.000 35+'ers. Benieuwd hoe die grafiek er op Werchter uit ziet.

Als bijna de helft uit het Zuiden komt, zou ik dan toch geneigd zijn meer te richten op die oudere groep en dan ook wel meer kleur kiezen. Rock am Ring of Graspop, met toch een duidelijker smoel, verkopen, in dezelfde regio, toch duidelijk beter.

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en BvdS
Als bijna de helft uit het Zuiden komt, zou ik dan toch geneigd zijn meer te richten op die oudere groep en dan ook wel meer kleur kiezen. Rock am Ring of Graspop, met toch een duidelijker smoel, verkopen, in dezelfde regio, toch duidelijk beter.
Maar er trekken ook massa's Limburgers naar Pukkelpop. Dus ergens moet het ook kunnen met een jongere line-up. Maar goed, Pukkelpop heeft ook een Boiler, Booth, Wave met giga publiekstrekkers in dat segment.

1% jonger dan 18 jaar
4% 60 jaar en ouder
1% jonger dan 18 jaar
4% 60 jaar en ouder
Dus in drie jaar zou de groep 35 tot 60 de helft kleiner geworden zijn? Absoluut niet herkenbaar in het publiek wat er dit jaar rondliep toch?

Maar er trekken ook massa's Limburgers naar Pukkelpop. Dus ergens moet het ook kunnen met een jongere line-up. Maar goed, Pukkelpop heeft ook een Boiler, Booth, Wave met giga publiekstrekkers in dat segment.
Ja, punt was meer, maak een keuze en doe dat goed. Nu blijft het een wat zoutloos compromis.

• Leuk
Waarderingen: elo
Dus niet. Gaan te weinig kaarten verkopen
Dat is in mijn ogen het probleem met de verschoven focus richting dagkaarten.
Stel, je hebt als headliners The Foo Fighters, Linking Park en The Killers, dan is dat erg sterk voor de weekend kaarten lijkt me, maar die Killers dag gaat als losse dag het waarschijnlijk niet zo goed doen.

Nu moeten / willen ze meer dag kaarten verkopen, maar het is gewoon erg moeilijk om 3x40.000 dagkaarten te verkopen blijkt. Dan moet je 3 knallers hebben.

• Winning
Waarderingen: brutus257
Ik blijf hoop houden op The Cure Foo Fighters en Sabrina Carpenter....

Donderdag komt er waarschijnlijk een Foo Fighters aankondiging, zal dan ook wel meer bekend worden over de kansen voor Pinkpop

Users who are viewing this thread