Rock Werchter 2026

Ik zou echt nog niet zo zeker zijn van M&S en al komen ze dan is de kans erg groot dat ze als een na laatste staan, verkocht de vorige keer ook niet zijn dag uit. Ik gok qua headliners nog op een vrouwelijke popzangeres op de vrijdag en harde gitaren op de lastige donderdag. Weet niet of M&S daar voor past en haalbaar is.
Voorlopig is de naam Mumford & Sons vooral gebaseerd op gevoel ('het past bij RW') en het krediet dat ze hebben opgebouwd door in 2023 het headlinergat op de donderdag in te vullen. Hun tour voor 2026 moet nog volledig ingevuld worden (behalve festivals in Mexico en de VS aan het begin van het jaar).

Voorlopig is de naam Mumford & Sons vooral gebaseerd op gevoel ('het past bij RW') en het krediet dat ze hebben opgebouwd door in 2023 het headlinergat op de donderdag in te vullen. Hun tour voor 2026 moet nog volledig ingevuld worden (behalve festivals in Mexico en de VS aan het begin van het jaar).
Er is natuurlijk de leak ook van Mad Cool Festival die heel plausibel lijkt.

• Leuk
Waarderingen: Joss
Mad Cool heeft twijfel toch weggenomen hier, helaas. Die gaan er op vrijdag staan denk ik. Gaan ze niet meer op donderdag zetten (ook al was dat plan B).

Maakt het wel leuk voor ons, NOG 2 headliners ! Ik denk eerder gorillaz die afsluit, aangezien ze het promoten als visueel spectakel. Lijkt me de band van de 2 die het meest nodig is in het donker ook. Vind het wel apart dat ze dit zo vreemd aankondigen, 2 headliners op 1 dag, en er vrij mysterieus over zijn. Mogelijks wachten ze nog op een grote aankondiging (een verassing)?
Zo kondig Werchter standaard zijn headliners aan. Het woord ‘headliner’ wordt lang niet altijd in het persbericht genoemd.

Deze dag lijkt me een uitstekende kans om weer iets als een late night act te introduceren. Gorillaz van 00:30 - 02:00 ofzo zou toch zalig zijn?

Ik ben absoluut geen fan, maar ik zie het niet voor me om 20:00 - 21:30 in het licht deze band te programmeren.
Ik hoop ook dat Gorillaz afsluiten, maar die positie - afsluiten ná een populairdere act - is hen de vorige keer niet zo goed bevallen...

Als je de line-up pagina bekijkt staat Twenty One Pilots in het algemene overzicht ónder Gorillaz (alfabetisch, zo te zien), maar als je naar zaterdag kijkt staan ze erboven (in volgorde van grootte, zo te zien).
Twenty One Pilots zullen wel afsluiten.

Deze dag lijkt me een uitstekende kans om weer iets als een late night act te introduceren. Gorillaz van 00:30 - 02:00 ofzo zou toch zalig zijn?

Ik ben absoluut geen fan, maar ik zie het niet voor me om 20:00 - 21:30 in het licht deze band te programmeren.

Het zal dan eerder: 21:00 tot 22:30 uur worden en de afsluiter 23:30 tot 1:00 uur.

• Leuk
Waarderingen: Vicarious en legenden
Zo kondig Werchter standaard zijn headliners aan. Het woord ‘headliner’ wordt lang niet altijd in het persbericht genoemd.

Aan het feit dat TOP als eerste op de site staat kunnen we waarschijnlijk wat meer waarde hechten, ja.

Maar ik heb m’n administratie er nog even op nageslagen. 😬

In ‘22 werd afsluiter Imagine Dragons op social media als headliner aangekondigd. TOP niet. Daar zal ook toen wel een gedachte achter gezeten hebben…

Van Gorillaz wil ik op zijn minst wel dat ze in het donker spelen, ja. Maar komt wel goed, zeker als ze die dag nog eens doorgaan tot 2u. TOP erna zou wel ideaal zijn, tegen de zaterdagnacht ben ik meestal te brak om tot het einde te blijven dus perfecte timing tijdig af te druipen.

Zin om deze epische nieuwe knaller over de weide te zien schallen:

• Leuk
Waarderingen: Joss en Timmetje
Zie liever ook eerst Gorillaz en dan TOP, lekker wat harder afsluiten.

Ik had juist Gorillaz liever zien afsluiten. Dat is toch vaak wat makkelijker te combineren met de Barn afsluiter, als je de sub niet hoeft te zien. Al verandert dat ook wel weer bij 2 kortere main shows.

Maar goed, waar hebben we het over, luxeprobleem. Sowieso wel blij met deze boekingen.

Dus dat rest ons nog de donderdag en vrijdag. Gewoon Mumford en Sabrina dan? Of komt er nog een verrassing (Foo Fighters?, Rosalia?) op de proppen?

Benieuwd ook voor welke subs uit dit rijtje er dan nog plaats is: The XX, Florence (te groot?), Lorde, Benson Boone, Electric Callboy, Jack White.

Lorde bij Sabrina en The XX bij Mumford? En Florence dan toch gewoon PKP inhalen..

Users who are viewing this thread