Rock Werchter 2026

Zet Fred neer van 23h30 tot 1h en daarvoor dan een nieuwe naam als co headliner of een oude die zo laat niet meer wilt spelen (Hallo Depeche Mode we miss you!) . Ik zie het probleem niet.

• Leuk
Waarderingen: WardAgain, rw83 en Paddy
Het is absoluut mijn genre niet, maar zijn huidige headlinerstatus zou niet eens in twijfel mogen getrokken worden. Kom op zeg, wat een hype rond die man en dat al jaren aan een stuk (sinds Corona). Liever een relevante headliner dan een irrelevante, zoals Katy Perry (wat nu niet meer mogelijk is gelukkig voor RW 🤩)
Ja ik neem jullie op jullie woord hierop. In mijn omgeving heb ik letterlijk nog nooit iemand over die beste man gehoord en ken geen nummer. Hetgeen mij vooral verbaast is dat hij na de vorige doorkomst op oa Pkp en Lowland volledig was afgeschreven als major headliner en nu loopt iedereen plots weer hysterisch achter die beste man aan alsof het nooit anders geweest is.
Van mij mag die prima op RW staan als damce afsluiter. Kan ik bepalen of het was is en anders 1 vroegertje pakken.

• Leuk
Waarderingen: fiesta, Chiel en Paddy
Ow wil Depeche Mode niet meer zo laat spelen?? Wist ik helemaal niet. Hup, strik om deze constructie dan.

Fred achter TOP zou voor mij direct weer het issue opleveren dat je voor een beetje fatsoenlijke plekken bij Fred een deel van TOP mee moet gaan pakken. Terwijl ik dan liever bij de Barn headliner sta.

Na ja, dat soort lastige afwegingen zul je bij wel meer co-headliner constructies moeten gaan maken…

*10 shows, over verspreide locaties, die hij allemaal lachend uit gaat verkopen.
Zoals Guus Meeuwis die op Pinkpop in de middag stond?

Ik heb de vorige keer gezien dat de Barn uitpuilde hoor, dus dat hij daar niet meer in past is geen discussiepunt. Ik hoop wel dat als Fred again op RW staat, het in dezelfde constructie is als the chemical brothers. Dus met een coheadliner ervoor.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Joe en PK82
Ja ik neem jullie op jullie woord hierop. In mijn omgeving heb ik letterlijk nog nooit iemand over die beste man gehoord en ken geen nummer. Hetgeen mij vooral verbaast is dat hij na de vorige doorkomst op oa Pkp en Lowland volledig was afgeschreven als major headliner en nu loopt iedereen plots weer hysterisch achter die beste man aan alsof het nooit anders geweest is.
Van mij mag die prima op RW staan als damce afsluiter. Kan ik bepalen of het was is en anders 1 vroegertje pakken.
Op Pukkelpop regende het ook wel echt oude wijven tijdens zijn set, dus mss daardoor net wat minder (of voor sommigen net nog epischer) 👀

• Leuk
Waarderingen: WardAgain
Zoals Guus Meeuwis die op Pinkpop in de middag stond?

Ik heb de vorige keer gezien dat de Barn uitpuilde hoor, dus dat hij daar niet meer in past is geen discussiepunt. Ik hoop wel dat als Fred again op RW staat, het in dezelfde constructie is als the chemical brothers. Dus met een coheadliner ervoor.
Geen vergelijking natuurlijk, dat weet je zelf ook. Guus Meeuwis wordt buiten de landsgrenzen gewoon uitgelachen. Fred verkoopt alles uit waar hij komt. En je kunt het niks vinden of niet vinden passen, ook Werchter zal hem gewoon als headliner neerzetten.

Ow wil Depeche Mode niet meer zo laat spelen?? Wist ik helemaal niet. Hup, strik om deze constructie dan.

Fred achter TOP zou voor mij direct weer het issue opleveren dat je voor een beetje fatsoenlijke plekken bij Fred een deel van TOP mee moet gaan pakken. Terwijl ik dan liever bij de Barn headliner sta.

Na ja, dat soort lastige afwegingen zul je bij wel meer co-headliner constructies moeten gaan maken…
1760773652702.png
Primavera Sound deed het ons al voor in 2023. Ach laat mij maar dromen, zou hen zo graag nog eens zien en niet in dat Sportpaleis liefst.

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
Je kent die grootste hit absoluut
Zijnde?
Zal ik dan eens opzoeken en zien of ik het ken.

Als Fredje op de radio speelt heb ik het pas door wanneer de presentator na het lied zijn naam vernoemt. Komt wellicht omdat ik de aandacht niet vestig wanneer dat soort muziek speelt terwijl ik auto rij.

Niets met Fredje te maken want vraag mij niet naar een nummer van Charlotte De Witte want dan moet ik je ook het antwoord schuldig blijven.

Zijnde?
Zal ik dan eens opzoeken en zien of ik het ken.

Als Fredje op de radio speelt heb ik het pas door wanneer de presentator na het lied zijn naam vernoemt. Komt wellicht omdat ik de aandacht niet vestig wanneer dat soort muziek speelt terwijl ik auto rij.

Niets met Fredje te maken want vraag mij niet naar een nummer van Charlotte De Witte want dan moet ik je ook het antwoord schuldig blijven.
Ik heb bij Fred hetzelfde maar dat is ook omdat het allemaal gewoon heel inwisselbaar klinkt. Ik snap die hype niet zo.

Je kent die grootste hit absoluut
Ik heb Marea even opgezet (nummer met meeste streams dus vermoedelijk de grootste hit) en dit zegt me absoluut niks. Ik snap de opmerkingen van Joe en Tim op basis van dit nummer wel, klinkt me als erg generieke dance muziek in de oren. Prima als dance afsluiter maar echt als headliner van een dag zou ik zelf erg jammer vinden.

Misschien is het mijn leeftijd die speelt maar ik snap niet als Fred again 100% zeker een headliner is waarom MCR dat dan niet zou zijn.

Breekt ook alle Ticketsales waar ze spelen en heeft volgens mij een breder doelpubliek dan Fred again
In 't VK en in de VS, ja. In Nederland werd Ahoy-RTM (maximaal 7842 bezoekers, geen idee hoe de indeling toen was) niet uitverkocht. Net niet trouwens, dus als die capaciteit maximaal was, zullen het er wel 7500 geweest zijn. Datzelfde geldt, neem ik aan, ook voor België, mochten ze daar ooit gaan optreden. Ik vind beide artiesten niks, maar fred again.. heeft simpelweg al meer bewezen dan MCR in de Benelux.

Ik sta echt te kijken van deze non-discussie trouwens.

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: jules1994 en jimmywe
In 't VK en in de VS, ja. In Nederland werd Ahoy-RTM (maximaal 7842 bezoekers, geen idee hoe de indeling toen was) niet uitverkocht.
Was toen wel een paar weken van tevoren sold out. We wilden toen nog voor iemand tickets halen maar dat kon niet meer.

Was toen ook gewoon in Ahoy Arena.

Users who are viewing this thread