Bospop 2026

Ze zullen het zeker overwegen, maar ik heb het idee dat ze in het verleden vaker rondom Bospop hebben getourd en toen er ook niet hebben gestaan. Dit is wel typisch zo'n band die in de UK nog veel groter zijn dan in Nederland. Hier zijn ze nog niet verder dan een AFAS gekomen de afgelopen jaren en dat was ook nog voor het jubileum
Pet Shop Boys zijn erg groot in Duitsland tot op het punt dat ze daar ongeveer 7 keer zoveel hebben gespeeld dan dat ze ooit in Nederland hebben gestaan. Weert ligt natuurlijk daar goed bij in de buurt dus dat kan ook een motiverende factor te zijn om ze mogelijk toch eens te boeken. Zeker met OMD in de sub headliner spot heb je dan al een mooi duo staan wat echt wel mensen trekt als ze dat kunnen klaar spelen.

Afas was ook gewoon uitverkocht, 2 keer in 2022 en vorig jaar op dezelfde tour, wat menig Bospop headliner die daar speelde niet kan zeggen. Toen ik ze in 2016 in 013 main zag was het ook uitverkocht in ongeveer een week. Zag dat West End Girls nog een nieuw h&m spotje soundtrackt dus ja band blijft populair.

• Leuk
Waarderingen: bas2204
Met OMD dan ook nog een band erbij die live erg levert in hetzelfde straatje. 2x gezien afgelopen jaren, erg overtuigend.

• Leuk
Waarderingen: PJ
Ik denk inderdaad dat het als duo met OMD wel een goede zet zou kunnen zijn. Ik ben bang dat beiden individueel op het Bospop publiek misschien net te weinig aantrekkingskracht hebben om een hele dag te dragen, maar samen zou dat wel eens voor een mooie dag kunnen zorgen.

Oke, het is nog vroeg maar tot nu toe lijken me Pet Shop Boys OMD Sting The Gathering en Skunk Anansi kanshebbers voor een spot op Bospop.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel
Oke, het is nog vroeg maar tot nu toe lijken me Pet Shop Boys OMD Sting The Gathering en Skunk Anansi kanshebbers voor een spot op Bospop.
+ Heart, KT Tunstall. Sex Pistols + Frank Carter, Suzanne Vega, Rick Astley en Anastacia.

Kun je al een leuke line-up mee beginnen te bouwen.

• Geweldig
Waarderingen: graaf1
+ Heart, KT Tunstall. Sex Pistols + Frank Carter, Suzanne Vega, Rick Astley en Anastacia.

Als daar dan misschien nog wel goo goo dolls, def Leppard, extreme bijkomen dat zou wel te gek zijn. Journey gaat ook touren volgend jaar die zouden daar ook goed passen.

• Leuk
Waarderingen: Brian
Een week voor Bospop is The Pineapple Thief te bewonderen op een festival in Finland. Zou ook best een kandidaat kunnen zijn voor Bospop. In 2023 was de drummer van de band met Porcupine Tree de hoofdact op Bospop.

Bijlagen

• IMG_1084.jpeg
    IMG_1084.jpeg
    492 KB · Weergaven: 5
Een week voor Bospop is The Pineapple Thief te bewonderen op een festival in Finland. Zou ook best een kandidaat kunnen zijn voor Bospop. In 2023 was de drummer van de band met Porcupine Tree de hoofdact op Bospop.
Denk dat die band Midsummer Prog zou kunnen headlinen, dus even de vraag hoe het allemaal in het tourschema past en waar ze zelf de voorkeur aan geven.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Zou er misschien ook nog enige kans zijn, dat met de uitgelekte data van Nick Cave waarin het Bospop weekend nog vrij is en nog zonder datum in Nederland, hij misschien een van de headliners zou zijn? Al zou het waarschijnlijk logischer zijn dat hij in het Bospop weekend in Spanje (bijvoorbeeld Bilbao BBK) ofzo staat gezien de route van Portugal naar Frankrijk. Ik zou het eigenlijk best een leuke headliner voor Bospop vinden.

Hé hé, eindelijk nóg iemand die Rick Astley ziet zitten op Bospop! Heb 'm sinds z'n optreden in Utrecht in 2017 meerdere malen onder de aandacht gebracht van de organisatie, tot dusver zonder resultaat...maar ik blijf hopen :D

• Leuk
Waarderingen: jaydee76
Hé hé, eindelijk nóg iemand die Rick Astley ziet zitten op Bospop! Heb 'm sinds z'n optreden in Utrecht in 2017 meerdere malen onder de aandacht gebracht van de organisatie, tot dusver zonder resultaat...maar ik blijf hopen :D
Wil jij dat niet meer doen 🤣

• Haha
Waarderingen: graaf1 en ChrisV
Vorig jaar deelden Bospop en Rock Werchter de headliner Simple Minds. Vandaag is 1e headliner The Cure bekend gemaakt #ikblijfhopen

Buiten de grootte van The Cure als headliner, is het inmiddels ook wel heel lastig in de agenda: ze spelen vrijdag en zaterdag van Bospop in Berlijn

Buiten de grootte van The Cure als headliner, is het inmiddels ook wel heel lastig in de agenda: ze spelen vrijdag en zaterdag van Bospop in Berlijn
...en The Cure is headliner op Rock Werchter. Ik zie de band eerder/hooguit headlinen op Pinkpop.

...en The Cure is headliner op Rock Werchter. Ik zie de band eerder/hooguit headlinen op Pinkpop.
Heel eerlijk zie ik The Cure niet echt meer passen in Pinkpop 2.0
Met de Duitse data in Berlijn is die droom voor Bospop ook wel gevaren.
Dan zie ik ze eerder een los concert geven in Goffert/Philips/Ziggo

Heel eerlijk zie ik The Cure niet echt meer passen in Pinkpop 2.0
Met de Duitse data in Berlijn is die droom voor Bospop ook wel gevaren.
Dan zie ik ze eerder een los concert geven in Goffert/Philips/Ziggo
Daar heb je een punt, wat Pinkpop 2.0 betreft, had ik even niet aan gedacht. Tenzij 2.0 een ruime definitie heeft. Dan verwacht ik The Cure als eerste in Ziggodome.

Users who are viewing this thread