Festileaks Draft XVIII: draft of the future

Als je het wil opsplitsen zou ik zeggen 1x weekend ticket van RW, 1x PP en 1x vrije keuze en dan dagtickets volledig vrij laten. Of alles volledig vrij laten en iedereen zelf de keuze laten maken.

2x Werchter en 1x Pinkpop komt net niet lekker uit met 8 om 5 festivals en een uitslag met Pinkpop en Rock Werchter door elkaar heen is juist ook wel leuk.

Alles vrij laten sowieso niet doen want dan gaan de Pinkpopfestivals het stof bijten haha.

De dagtickets zou nog wel vrij moeten kunnen, lijkt me. Maar weekendtickets zou ik dan zeggen 1x RW, 1x PP en 1x vrij, omdat je niet twee keer zoveel RW deelnemers hebt ten opzichte van PP.

Overigens is dat voor Pinkpop-organisatoren wel, omdat die niet op zichzelf zullen stemmen, dan zit je natuurlijk voor 5 organisatoren wel op 4 PP concurrenten en 8 RW festivals. Maar voor RW-organisatoren (met niet op zichzelf stemmen), dan zit je op 7 om 5. En dan heb je natuurlijk ook nog wat mensen die stemmen maar niet hebben meegedaan.

Lijkt me dan ook het beste om het wel voor iedereen gelijk te houden, en dan dus 1 vrij combi ticket te doen. Mogelijk gaan ze alsnog dan gewoon allemaal naar een tweede RW festival, maar dat is dan in ieder geval niet gegarandeerd.

Overigens is dat voor Pinkpop-organisatoren wel, omdat die niet op zichzelf zullen stemmen, dan zit je natuurlijk voor 5 organisatoren wel op 4 PP concurrenten en 8 RW festivals. Maar voor RW-organisatoren (met niet op zichzelf stemmen), dan zit je op 7 om 5. En dan heb je natuurlijk ook nog wat mensen die stemmen maar niet hebben meegedaan.

Lijkt me dan ook het beste om het wel voor iedereen gelijk te houden, en dan dus 1 vrij combi ticket te doen. Mogelijk gaan ze alsnog dan gewoon allemaal naar een tweede RW festival, maar dat is dan in ieder geval niet gegarandeerd.
De verdeling is toch 10-5?

De verdeling is toch 10-5?

Ah, ik keek naar de openingspost waar het maar tot 13 deelnemers ging, maar zie nu inderdaad dat er 15 deelnemers zijn. Als we dan al verwachten dat PP het onderspit delft versus RW festivals, dan maakt het dus niet veel uit als je zegt dat je 1x RW, 1x PP en 1x vrij doet ten opzichte van 2x RW en 1x PP. Maar dan heb je wel het voordeel dat je het toch wat meer vrij laat. Zeker als je bij de uitslag de RW en PP festivals los van elkaar gaat trekken voor wie de winnaars zijn per categorie.

Ik zou of voor een eerlijke verdeling van 2:1 gaan of het helemaal vrij laten.

Je kunt ook ieder 1000 euro geven en dan dynamische ticketprijzen invoeren. 😉

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
horses.png
wave.png

Twee keer nieuw voor Rock Werchter 2030, twee keer nieuw voor de Barn. Op donderdag krijgen we Band of Horses erbij in de Barn. Op zondag gooit Blackwave zichzelf op in diezelfde tent.

Donderdag
Main Stage: Snail Mail - James Blake - Inhaler - Noah Kahan - Gracie Abrams
Barn: Royksopp - Band of Horses - Bleachers - Jamie XX
KluB C: Yard Act - Maggie Rogers

Vrijdag
Main Stage: Two Door Cinema Club - The Hives - X - Teddy Swims - Michael Kiwanuka - Machine Gun Kelly
Barn: Alex G - Barry Can't Swim
KluB C: The Japanese House - Vince Staples - X - X

Zaterdag
Main Stage: Pommelien Thijs - X - Dua Lipa
KluB C: Weyes Blood - Charlotte Gainsbourg

Zondag
Main Stage: Rise Against - Jungle - Stromae
Barn: Blackwave - X - Marc Rebillet - Flume
KluB C: Portland - Charlotte Adigéry & Boris Pupul - Becky Hill - Alt-J

@mattman @warriorandweirdo

• Leuk
Waarderingen: Yannick en Blommie
Volgend op onze lineup: Geordie Greep en Loverman!

Even ons tussentijdse lineup delen:

Donderdag:
Main: Lady Gaga, NAS, PinkPantheress, Blood Orange
Barn: TV On The Radio, Denzel Curry, English Teacher
KlubC: Mk.Gee, Yussef Dayes
Slope: Geese

Vrijdag:
Main: The XX, Doechii
Barn: Porcupine Tree, Jessica Pratt
KlubC: Four Tet
Slope: Wednesday, Droom Dit

Zaterdag:
Main: Nine Inch Nails, Boys Noize (sunset set ft. Trent en Atticus), Tom Morello, Acid Bath
Barn: Brutalismus 3000, OSEES, Nilüfer Yanya
KlubC: Geordie Greep
Slope:

Zondag:
Main: Depeche Mode, The Smile, Diiv
Barn: Run The Jewels, Steve Lacy, Sampha
KlubC: Everything Everything, Loverman
Slope: Backxwash

Voordat de organisatie binnen een paar uur komt met een aankondiging voor Rock Werchter 2026, kunnen wij ook al twee namen delen die langskomen in 2030.

Doodseskader op zondag in de Barn!

The New Eves op vrijdag in de Klub C!

Donderdag
Main: Florence + The Machine, Zaho De Sagazan, Fat Dog
Barn: Pulp, Incubus, MJ Lenderman, Luvcat
Klub C: Fever Ray
Slope: Mên An Tol

Vrijdag
Main: Gojira, Idles, Behemoth, Maria Iskariot
Barn: FKA Twigs, Soulwax, Mac DeMarco
Klub C: Oh Wonder, The New Eves
Slope: Man/Woman/Chainsaw

Zaterdag
Main: Tame Impala, Loyle Carner, Deadletter
Barn: Ethel Cain, Pet Shop Boys, Matt Berninger
Klub C: Wardruna
Slope: Mhaol

Zondag
Main: Pearl Jam, Dave, Brutus, Bloc Party, Roxy Dekker
Barn: Sigur Rós, Kamasi Washington, Doodseskader
Klub C: Arca
Slope: /

@WesleyNoH
@Koekdoos

Ah, ik keek naar de openingspost waar het maar tot 13 deelnemers ging, maar zie nu inderdaad dat er 15 deelnemers zijn. Als we dan al verwachten dat PP het onderspit delft versus RW festivals, dan maakt het dus niet veel uit als je zegt dat je 1x RW, 1x PP en 1x vrij doet ten opzichte van 2x RW en 1x PP. Maar dan heb je wel het voordeel dat je het toch wat meer vrij laat. Zeker als je bij de uitslag de RW en PP festivals los van elkaar gaat trekken voor wie de winnaars zijn per categorie.
Waarom zou Pinkpop het onderspit delven? Als die organisaties gewoon lekker geboekt hebben, maken die toch evenveel kans om te winnen? Of mis ik iets? 😅

Waarom zou Pinkpop het onderspit delven? Als die organisaties gewoon lekker geboekt hebben, maken die toch evenveel kans om te winnen? Of mis ik iets? 😅
Precies om de reden waarom zo'n beetje ieder neutraal persoon eerder voor Werchter dan Pinkpop kiest denk ik?
Meer aanbod is meer naar jouw smaak. 1 dag die wat minder naar wens is op 3 of op 4 scheelt nogal. Daarnaast heeft Werchter uberhaupt meer mogelijkheden om grote namen te programmeren.

Mij maakt het alleszins niet zoveel uit wat er gaat gebeuren en hoe we het gaan doen. Ik probeer een draft altijd zo aan te vliegen om voor mijzelf het maximale er uit te halen naar gelang de regels. Ik baal meer van dat mijn concept/idee niet helemaal uitgewerkt is volgens plan (kut Brian) dan dat ik laatste word.
Daarnaast kijk ik altijd naar wie in mijn ogen de beste affiches heeft samengesteld naar de regels en het idee van de draft (sorry maar daarom heb ik bijvoorbeeld nog nooit een ticket voor @WesleyNoH gekocht bijvoorbeeld omdat hij in mijn ogen altijd veeeeeellll te stacked line ups had, in deze draft met een budget zou dat zomaar anders kunnen zijn ;) ) en niet naar alle forum favorites etc. Ik ga geen Nick Cave, Oasis, Charli, Twigs bijvoorbeeld nu op mijn Pinkpop zetten want dat slaat in mijn ogen nergens op.

Maar ieder zijn ding en het is maar een spelletje.

Mand.

En pisco sour ❤️

Precies om de reden waarom zo'n beetje ieder neutraal persoon eerder voor Werchter dan Pinkpop kiest denk ik?
Meer aanbod is meer naar jouw smaak. 1 dag die wat minder naar wens is op 3 of op 4 scheelt nogal. Daarnaast heeft Werchter uberhaupt meer mogelijkheden om grote namen te programmeren.

Mij maakt het alleszins niet zoveel uit wat er gaat gebeuren en hoe we het gaan doen. Ik probeer een draft altijd zo aan te vliegen om voor mijzelf het maximale er uit te halen naar gelang de regels. Ik baal meer van dat mijn concept/idee niet helemaal uitgewerkt is volgens plan (kut Brian) dan dat ik laatste word.
Daarnaast kijk ik altijd naar wie in mijn ogen de beste affiches heeft samengesteld naar de regels en het idee van de draft (sorry maar daarom heb ik bijvoorbeeld nog nooit een ticket voor @WesleyNoH gekocht bijvoorbeeld omdat hij in mijn ogen altijd veeeeeellll te stacked line ups had, in deze draft met een budget zou dat zomaar anders kunnen zijn ;) ) en niet naar alle forum favorites etc. Ik ga geen Nick Cave, Oasis, Charli, Twigs bijvoorbeeld nu op mijn Pinkpop zetten want dat slaat in mijn ogen nergens op.

Maar ieder zijn ding en het is maar een spelletje.

Mand.

En pisco sour ❤️
Je weet dat je het spel goed speelt als mensen boos op je zijn 😘

Volgend op onze lineup: Geordie Greep en Loverman!

Even ons tussentijdse lineup delen:

Donderdag:
Main: Lady Gaga, NAS, PinkPantheress, Blood Orange
Barn: TV On The Radio, Denzel Curry, English Teacher
KlubC: Mk.Gee, Yussef Dayes
Slope: Geese

Vrijdag:
Main: The XX, Doechii
Barn: Porcupine Tree, Jessica Pratt
KlubC: Four Tet
Slope: Wednesday, Droom Dit

Zaterdag:
Main: Nine Inch Nails, Boys Noize (sunset set ft. Trent en Atticus), Tom Morello, Acid Bath
Barn: Brutalismus 3000, OSEES, Nilüfer Yanya
KlubC: Geordie Greep
Slope:

Zondag:
Main: Depeche Mode, The Smile, Diiv
Barn: Run The Jewels, Steve Lacy, Sampha
KlubC: Everything Everything, Loverman
Slope: Backxwash
Um, en waar is Imagine Dragons, Bazart en Pearl Jam????!!! Werchter is niet meer wat het is geweest!!! 😄

Ik zit toch vaak een beetje aan te rommelen in mijn eigen metal hoekje, alleen is dat bij deze draad niet mogelijk. Maar probeer elke draft wel iets unieks neer te zetten, dus af en toe ook iets totaal anders. Dus ook hier toch meer bezig met het eigen concept dan met de uitslag, al probeer ik vaak wel een designated dagticket-dag te maken om nog iets van punten te halen…

Maar qua stemmen kijk ik zelf toch vaak naar welk festival die ene leuke naam heeft of incidenteel een festival met meerdere leuke namen in combinatie met prima headliners. Maar dat is dan ook wel logisch aangezien ik toch wel een beetje in een niche wereld zit binnen de drafts.

Zo uit t hoofd zijn voor mij er meer PP festivals interessant dan RW. Zou dan ook jammer zijn als ik niet de mogelijkheid zou hebben om op alle voor mij leuke festivals te kunnen stemmen, omdat die keuze dus toch al vaak beperkt is.

Zo uit t hoofd zijn voor mij er meer PP festivals interessant dan RW. Zou dan ook jammer zijn als ik niet de mogelijkheid zou hebben om op alle voor mij leuke festivals te kunnen stemmen, omdat die keuze dus toch al vaak beperkt is.
Bwa, ondanks dat ik vrij goed mee ben met de muziek bizz heb ik toch ook al een aantal keren gevloekt wanneer blijkt dat een bepaalde artiest, die ik pas leer kennen in m'n research voor deze draft, al gekozen blijkt te zijn. Vind 't ook ergens fijn om zoveel nieuwe dingen te leren kennen van jonge artiesten.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos en MadMandra27
Bwa, ondanks dat ik vrij goed mee ben met de muziek bizz heb ik toch ook al een aantal keren gevloekt wanneer blijkt dat een bepaalde artiest, die ik pas leer kennen in m'n research voor deze draft, al gekozen blijkt te zijn. Vind 't ook ergens fijn om zoveel nieuwe dingen te leren kennen van jonge artiesten.

Ik leer ook wel enorm veel namen kennen via de draft en dat maakt de rest van het forum (RW en PP topics) ook wel makkelijker te volgen, maar qua muzieksmaak valt dat gewoon allemaal buiten mijn straatje... Ik probeer wel vaak er vroeg bij te zijn met favoriete namen van mensen, zoals Froukje ooit eens en deze draft een Eefje de Visser, maar die boekingen zijn meer inderdaad vanuit research voor de draft dan dat ik er persoonlijk iets mee heb. Ik zit echt in m'n eigen kleine bubbeltje wat dat betreft in tegenstelling tot gevoelsmatig het halve deelnemersveld met indie :p

Maar dus wel eens hoor dat je er meer van leert kennen door de draft te spelen.

Users who are viewing this thread