Pinkpop 2026

Waarom is Pinkpop eigenlijk altijd zo laat? Het geeft mij altijd zo'n gevoel dat iedereen alle toppers heeft vastgelegd en dat Pinkpop nog in paniek rond aan het bellen is om iets vast te kunnen leggen :P Is (hopelijk) niet zo, maar als je je bovenkant al vast hebt liggen, waarom niet bekend maken zodat mensen niet al voor andere Festivals gaan kiezen, die al wel namen hebben?
Goeie vraag.
Al denk ik dat Pinkpop niet de massa's mensen mist als RaR/RiP de namen al wel heeft. Het is in mijn ogen vooral Werchter. Of steeds meer DTRH/ BKS waar ze uit dezelfde vijver vissen.
Voor de 2025 editie vond ik het ook wel erg traag gaan ja. De tijd dan mensen de line-up compleet afwachten is niet meer lijkt het. Men wil vastigheid hebben, en als een ander dat al wel biedt wordt het lastig concurreren zolang je weinig of geen namen gedeeld hebt.
En daarbij; met 3 dagen i.p.v. 4 op veel andere festivals , én minder optredens per dag moet Pinkpop er gewoon optijd bij zijn als je het mij vraagt.

Ik heb niks tegen Yungblud en gun het hem van harte dat het zo goed gaat, maar ik word er wel een beetje zat van dat ie nu naar voren wordt geschoven als de nieuwe rock n roll god ofzo. Hij mag de schoenveters van Tyler en Perry nog niet strikken toch?
Hij wordt wel erg gepushet, ja. En ik ben persoonlijk wel van het tenenkrullend-kamp naar het fan-kamp gegaan van 'm.
Voor mij voornamelijk door z'n optreden op Back To The Beginning. Dat heeft wel wat in gang gezet voor de beste man.

Daarna z'n recentste album maar eens opgezet en da's zeker niet mis!

Hij had al een grote menigte jonge fans achter zich, en ik denk dat Ozzy (en bij uitbreiding Tyler & co) hem nu willen introduceren aan de "oude garde".

Zie het ook niet gebeuren maar nu met het uitbrengen van een album met Yungblud krijg ik weer een beetje (ijdele) hoop 😀. En ja dat 1,5 uur was op Aerosmith bedoelt om de stem van Steven te sparen. Dus da moet toch lukken denk ik 😀.
YUNGBLUD mag van mij komen hoor. Ik zeg doen. Maar met Aerosmith gaat het hem dat niet meer worden ben ik bang. Als in de zin van, boven genoemde datum hij niet meer op Tour gaat.

Wat zitten we elkaar weer helemaal gek te maken. De meeste super bands allemaal op toernee volgend jaar rondom Pinkpop.

Namen als kanshebbers:

SOAD, FF, QOSTA, Volbeat, Aerosmith, LP, The Cure, The Offspring, BMTH, Guns and Roses, Iron Maiden en dan komen de Rolling Stones ook nog op tournee in Europa.

Zal je zien, komt geen van allen op Pinkpop……
🤣, dit zou ook nog wel eens kunnen gebeuren ja. Maar verpest de goede sfeer nu nog maar even niet oke😅.

Volbeat mag komen maar GnR? Ik weet het niet. In de laatste jaren GnR een keer of 3 gezien en geen enkele dat het echt goed was. Ze spelen dan dikwijls nog eens 3 uur en dat wordt dan verschrikkelijk langdradig. Als ze zouden komen dan maximum 2 uur en laat dan Volbeat maar wa langer spelen ipv GnR.
Volbeat is wat mij betreft altijd goed, GnR hoeft voor mij ook niet perse hoor, Hoewel ze aanzicht ook wel goede nummers in hun reputwaar hebben hoor.

Grote kans dat ze net als vorig jaar weer dinsdags in week 3 van november met de eerste namen komen en dan die zelfde week met verkoop.

Of ze moeten daar weer vanaf stappen. Ben erg benieuwd waar ze mee komen. Het speculeren hier blijft altijd en leuk

Ik voel er oprecht niks meer bij. Stuk voor stuk geen slechte bands, maar allemaal al 100x gezien. Alleen The Cure steekt hier bovenuit, maar die wil ik ook weer niet zien op Pinkpop.

Dit had het affiche van 10 jaar geleden kunnen zijn. Ik hoop op vernieuwing
Het zouden ook niet de bands zijn die ik bovenaan mijn eigen rijtje zou zetten. Maar heb ze zelf juist nog nooit live gezien, dus zou er wel voor komen kijken!

Laatst bewerkt:
Wat zitten we elkaar weer helemaal gek te maken. De meeste super bands allemaal op toernee volgend jaar rondom Pinkpop.

Namen als kanshebbers:

SOAD, FF, QOSTA, Volbeat, Aerosmith, LP, The Cure, The Offspring, BMTH, Guns and Roses, Iron Maiden en dan komen de Rolling Stones ook nog op tournee in Europa.

Zal je zien, komt geen van allen op Pinkpop……
SOAD en QOTSA zijn niet op tour tijdens pinkpop die tour begint op 30 juni.

Aerosmith is zeker niet op tour tijdens pinkpop die zijn gestopt.

• Leuk
Waarderingen: Maria
Ik heb niks tegen Yungblud en gun het hem van harte dat het zo goed gaat, maar ik word er wel een beetje zat van dat ie nu naar voren wordt geschoven als de nieuwe rock n roll god ofzo. Hij mag de schoenveters van Tyler en Perry nog niet strikken toch?
Zonder enige twijfel een toekomstige headliner. En geeft telkens een show met de nodige energie. Op die leeftijd kan hij onmogelijk gepresteerd hebben wat bijvoorbeeld Aerosmith heeft gedaan maar ze maken wel samen een album. Da wil toch wat zeggen. Er wordt op dit forum altijd geroepen dat er jongere headliners moeten komen want dat je de oudere mannen niet kunt laten blijven komen en als er dan een jonge headliner voor de deur staat is het ook niet goed. Denk beste jonge rockheadliner van het moment en heeft vorig jaar op Werchter laten zien dat hij het kan!

Zonder enige twijfel een toekomstige headliner. En geeft telkens een show met de nodige energie. Op die leeftijd kan hij onmogelijk gepresteerd hebben wat bijvoorbeeld Aerosmith heeft gedaan maar ze maken wel samen een album. Da wil toch wat zeggen. Er wordt op dit forum altijd geroepen dat er jongere headliners moeten komen want dat je de oudere mannen niet kunt laten blijven komen en als er dan een jonge headliner voor de deur staat is het ook niet goed. Denk beste jonge rockheadliner van het moment en heeft vorig jaar op Werchter laten zien dat hij het kan!
Ben het op zich met je eens, tot aan de laatste zin. Ik vond het dus (nog) niet headliner-waardig, maar wellicht in de toekomst met nog een goed album op zak wel.

Ik begin me na een paar nummers overigens ook altijd een beetje te irriteren aan zijn stem/manier van zingen, maar dat is persoonlijke smaak i guess.

Waarschijnlijk stug, niet open. Herken dat ook wel. Duidelijk verschil met Brabant of Limburg.
De meeste Groningers zijn juist super open. Leuk volk.

En alsjeblieft niet weer Yungblud. Die wordt echt overgepushed.

De meeste Groningers zijn juist super open. Leuk volk.

En alsjeblieft niet weer Yungblud. Die wordt echt overgepushed.
Zoals vaker gezegd is dit wel de hardere naam van de toekomst en ben eigenlijk best benieuwd hoe hij voor het grotere publiek erop staat in Nederland. Gewoon een logische naam om te boeken voor Pinkpop als co headliner of noord afsluiter.

Users who are viewing this thread