Graspop Metal Meeting 2026

.y chemical romance uberhaupt noemen als mogelijke headliner vind ik toch een gotspe van jewelste.. in amerika... maar we zitten niet in amerika..vond falling in reverse al te ver gaan.. maar merk inderdaad wel de laatste jaren dat men name de amerikaanse 13 in 1 dozijn bandjes behoorlijk worden gepusht. vorig jaar stond er toch echt de een na de andere nietszeggende metalcore terwijl ze de toppers in dat genre er ook al hadden staan (lorna shore). Mais bon dat is wellicht persoonlijke smaak.

Over een andere boeg.. ik zag a perfect circle ook voorbij komen bij de aankondigibgen.. of gaan die voor werchter? En wat mij betreft mag the cure ook komen hoor. Volgens mij heeft in een ver verleden ook simple minds er wel eens gestaan en vond ik deep purple behoorlijk slaapverwekkend ..
Ik kan echt niet begrijpen waar je naartoe gaat met deze post. MCR is geen metalcore, laat staan 13 in een dozijn metalcore. Dus dacht, misschien vind hij het genre niet passen omdat het misschien licht is voor jou? Maar daarna ga je dan zeggen dat the cure of simple minds mag over komen?

Ghost is met hun commerciële poprock een ideale band voor Werchter. Volbeat & Sabaton zijn niet interessant voor Werchter en zullen HELAAS headliner zijn op Graspop ook al verkopen ze maar de helft van het sportpaleis uit.
Volbeat heeft al op Werchter gestaan en de laatste keer op gmm waren ze ook maar North headliner.

Nu ik eindelijk eens rustig naar de aankondigingen heb kunnen kijken:

Volbeat/Sabaton/WT - zou ik wellicht kijken als er niets interessanters tegelijk staat, opzich allemaal genoeg gezien maar prima headliners
A perfect circle - één van de weinige headliners waar ik wel enthousiast van wordt, nooit gezien
BMTH - Wel fan van maar vorig jaar op Graspop nog gezien, verwacht niet dat de show heel anders gaat zijn. Als ze er staan zal ik wel weer gaan kijken.
Limp Bizkit - hoeft van mij niet opnieuw, opzich vorige keer wel een oke optreden maar niet geweldig, zou ze mogelijk wel skippen

Breaking Benjamin: Nummer 1 op de wishlist!! Hoop echt dat die er staan.
Trivium: Wacht al jaren om die weer eens te kunnen zien, hopelijk staan ze op Graspop
Alter Bridge: Zou ik heel graag eens meepakken, nooit eerder gezien.
Static-X: Was heel goed op Alcatraz afgelopen maand, als die op Graspop staan zou ik zeker aanraden om die te gaan zien.
The Offspring: Waren goed op graspop vorige keer
Bad Omens: Metalcore band waar ik geen los ticket voor zou kopen maar graag zou meepakken op een festival

Verder mogen Ice Nine Kills, Kanonenfieber, All time low, Three days grace, Electric Callboy, POD, Architects, Feuerschwanz, The Vintage Caravan ook allemaal wel doorkomen van mij.

Ghost verkocht dit jaar het Sportpaleis uit, volbeat verkoopt nog niet eens de onderste ring meer uit momenteel...
Wellicht dan gewoon allemaal south stage headliners inderdaad
Heeft er ooit al een sportpaleis band als north stage headliner gestaan op Graspop? (los van die ene onderstaande uitzondering)
Volbeat heeft al op Werchter gestaan en de laatste keer op gmm waren ze ook maar North headliner.
Dat was wel een uitzonderlijke situatie die ontstaan was door de covid cancellations. In 2020 zou Iron Maiden bovenaan staan, in 2021 zou Volbeat bovenaan staan en in 2022 waren ze opeens beiden beschikbaar. 2022 was natuurlijk sowieso een uitzonderlijk jaar met heel veel bands die beschikbaar waren door covid.

In 2014, 2016 en 2018 stond Volbeat gewoon bovenaan de poster, steeds als grootste band van hun dag
Ik ben ook geen groot fan van de band hoor, maar die zijn dus als sinds 2014 in staat om een dag te dragen als grote headliner

.y chemical romance uberhaupt noemen als mogelijke headliner vind ik toch een gotspe van jewelste.. in amerika... maar we zitten niet in amerika..vond falling in reverse al te ver gaan.. maar merk inderdaad wel de laatste jaren dat men name de amerikaanse 13 in 1 dozijn bandjes behoorlijk worden gepusht. vorig jaar stond er toch echt de een na de andere nietszeggende metalcore terwijl ze de toppers in dat genre er ook al hadden staan (lorna shore). Mais bon dat is wellicht persoonlijke smaak.

Over een andere boeg.. ik zag a perfect circle ook voorbij komen bij de aankondigibgen.. of gaan die voor werchter? En wat mij betreft mag the cure ook komen hoor. Volgens mij heeft in een ver verleden ook simple minds er wel eens gestaan en vond ik deep purple behoorlijk slaapverwekkend ..
Lorna Shore is toch geen metalcore?

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Ghost is met hun commerciële poprock een ideale band voor Werchter. Volbeat & Sabaton zijn niet interessant voor Werchter en zullen HELAAS headliner zijn op Graspop ook al verkopen ze maar de helft van het sportpaleis uit.
Waarom zou Volbeat niet interessant zijn voor Werchter? Die stonden daar reeds hoor

Omgekeerd zou ik nog snappen want een headline spot daar zal voor Volbeat wat moeilijker liggen misschien

Het zou echt zuur zijn dat nova net het einde is van hun tour
Zou raar zijn om dan alle grote festivals niet te doen. Either way hebben ze telkens in 2016-2017 zowel festivals als concerten gedaan dus ze zullen sws wel ergens in de buurt komen ook al moet ik dan 2-3u naar Nederland of Duitsland rijden. Voor hun heb ik dat echt over 🥰

Edit: ik heb eigenlijk liever een volwaardige headline set (concert show) dan een festival optreden van 50min, maar zolang ze maar in België komen ben ik al heerdeel tevreden!

Zou raar zijn om dan alle grote festivals niet te doen. Either way hebben ze telkens in 2016-2017 zowel festivals als concerten gedaan dus ze zullen sws wel ergens in de buurt komen ook al moet ik dan 2-3u naar Nederland of Duitsland rijden. Voor hun heb ik dat echt over 🥰

Edit: ik heb eigenlijk liever een volwaardige headline set (concert show) dan een festival optreden van 50min, maar zolang ze maar in België komen ben ik al heerdeel tevreden!
Daar valt idd iets voor te zeggen 😄

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Pre covid volgens mij heb ik MCR gezien in de Ahoy. En ik moet zeggen dat die show alles behalve legendarisch was. Je zit gewoon te wachten op die 2/3 hits en dan is het ook wel snel klaar bij het publiek.

Als ze komen moeten ze duidelijk onder de headliners staan imo. Maar zou goed passen op een combi "metaldag" deal

• Leuk
Waarderingen: Eno
Volbeat heeft vanavond niks losgelaten over een eventuele (festival) show in de Benelux volgen jaar.

Moet wel zeggen dat deze show voor mij persoonlijk niet headline waardig was. 1 uur en 40 minuten aan optreden hebben we gekregen, en ik miste gewoon wat. Ze hebben wel eens met confetti,vuur(werk) en grote ballen in de zaal a la Metallica gedaan maar niks van dat vandaag. Om de paar nummers kregen we een paar Co2 kanonnen en dat als enige effect.

In een headliner zie ik graag een knallend einde, en die heeft Volbeat vandaag niet gegeven.

A Perfect Circle kan op RW, dan sluiten ze daar een tent af. Stonden daar in 2000 denk ik een laatste keer? Maar ook Puscifer kwam daar langs, er is dus zeker een band met het festival. Al hoop ik echt dat ze naar GMM komen.

• Leuk
Waarderingen: Eno
Ik ben het deels met je eens maar Volbeat kan ook perfect op RW. Toch ook heel wat (welliswaar stevigere) ballads in hun repertoire. Hun recentere albums leunen ook meer naar de commerciële kant, laatste keer RW is ook al lang geleden.

Ik stel mij alleen de vraag of het RW-publiek staat te wachten op Volbeat. Ze zijn toch niet meer dat kanon dat ze ooit waren.

Ik ben het deels met je eens maar Volbeat kan ook perfect op RW. Toch ook heel wat (welliswaar stevigere) ballads in hun repertoire. Hun recentere albums leunen ook meer naar de commerciële kant, laatste keer RW is ook al lang geleden.

Ik stel mij alleen de vraag of het RW-publiek staat te wachten op Volbeat. Ze zijn toch niet meer dat kanon dat ze ooit waren.
zit het gmm publiek dan wel te wachten op volbeat? 😅

• Haha
Waarderingen: bassisandro

Users who are viewing this thread