Actualiteit

Ik zie nu eigenlijk niet zo vaak Thierry meer voorbij komen. Eerder Lidewij de Vos die zegt dat ze scheikundige is en dus mag zeggen dat de klimaatopwarming louter een natuurlijke schommeling is en niet ineens de afgelopen honderd jaar bizar hard gestegen is

• Haha
Waarderingen: dvdh666 en Oasiss
Zo kom ik altijd in een loop terrecht van de flat earth society. Misschien omdat ik zelf natuurkunde heb gestudeerd en veel bezig ben met sterrenkunde en het heelal. Ik raak dan meestal wel het vertrouwen in de mensheid en het onderwijs kwijt moet ik eerlijk zeggen.
The flat earth society has members all around the world ;-)

Ik zie nu eigenlijk niet zo vaak Thierry meer voorbij komen. Eerder Lidewij de Vos die zegt dat ze scheikundige is en dus mag zeggen dat de klimaatopwarming louter een natuurlijke schommeling is en niet ineens de afgelopen honderd jaar bizar hard gestegen is
Hahah ja, het is toch een wonder wereldje he.

Algoritmes blijven fascinerend ja. ik zit daarom ook expres bijvoorbeeld op reddit zodat k het linkse geluid ook blijf volgen (ben zelf centrum/rechts ingesteld). op X is het een vergaarbak van complot rechts, daar kijk ik om die reden bijna niet op behalve als er actueel nieuws is wat ik op de voet wil volgen.

Vaak heb je wel door dat je in een bepaald algoritme zit. Zit op youtube in het charlie kirk loopje, maar dan zie ik enkel gelikte debatten van zijn kant: haha.

Vaak heb je wel door dat je in een bepaald algoritme zit. Zit op youtube in het charlie kirk loopje, maar dan zie ik enkel gelikte debatten van zijn kant: haha.
Haha ik zat voor zijn dood in een negatief Charlie Kirk algoritme op instagram. Alleen korte stukjes waarin hij ongelijk kreeg.

Had toen je videos vroeg expres even hele gesprekken gepakt want die kleine stukjes zijn altijd lekker handig geknipt

haha ik ben best wel een hatewatcher dus ging prima
Daarmee voed je het ook weer, die algoritmen ;)
Meeste apps hebben wel een soort “hard stop” erin verwerkt. Ik geef meestal aan dat het aanstootgevend is als er dingen in m’n algoritme komen die ik echt niet wil :)

Daarmee voed je het ook weer, die algoritmen ;)
Meeste apps hebben wel een soort “hard stop” erin verwerkt. Ik geef meestal aan dat het aanstootgevend is als er dingen in m’n algoritme komen die ik echt niet wil :)
Hahaha ik weet het. Heb tijdens m'n studie vaak algoritmes behandeld en doe zelf nog steeds veel met data, vind het vaak wel intressant om mee te spelen. Maar hoe snel je steeds extremere shit te zien krijgt blijft altijd bijzonder

• Leuk
Waarderingen: Dante
Ik vermoed niet echt veel last te hebben van algoritmes, maar misschien zit ik er helemaal naast... Youtube natuurlijk, maar daar luister ik alleen muziek en volg ik een tweetal spelshows, maar verder kan ik niet echt veel bedenken waar ik nog vast zit in algoritmes. Gebruik denk ik niet echt meer social media verder, alleen Reddit voor specifieke subreddits van games, maar dan heb je verder denk ik niks te maken met een algoritme?

• Thinking
Waarderingen: @Marc
Hahaha ik weet het. Heb tijdens m'n studie vaak algoritmes behandeld en doe zelf nog steeds veel met data, vind het vaak wel intressant om mee te spelen. Maar hoe snel je steeds extremere shit te zien krijgt blijft altijd bijzonder
Ik kom dit op mijn werk ook zoveel tegen bij jongeren die al niet lekker in hun vel zitten. Dan zijn die algoritmes echt een ramp.

• Leuk
Waarderingen: Joris
Ik vermoed niet echt veel last te hebben van algoritmes, maar misschien zit ik er helemaal naast... Youtube natuurlijk, maar daar luister ik alleen muziek en volg ik een tweetal spelshows, maar verder kan ik niet echt veel bedenken waar ik nog vast zit in algoritmes. Gebruik denk ik niet echt meer social media verder, alleen Reddit voor specifieke subreddits van games, maar dan heb je verder denk ik niks te maken met een algoritme?
Ja de echt 'grotere' algoritmes op sociale media vermijd je dan een beetje (de Facebook/Tiktok/Instagram/X achtige praktijken), als je Youtube alleen vanuit abbonomenten benaderd zit je ook wel oke (al zijn alle gerelateerde videos aan de zijkant natuurlijk algoritmes.

Maar verder zitten er overal algoritmes (bank, webshop, mail, berichtendiensten etc.), maar zijn ze wat minder in your face. Ook vallen deze wat minder onder het probleem van platformisering van de samenleving.

Mochten mensen hier zich zorgen om maken: Overweeg te doneren aan Bits of Freedom :)

Ja de echt 'grotere' algoritmes op sociale media vermijd je dan een beetje (de Facebook/Tiktok/Instagram/X achtige praktijken), als je Youtube alleen vanuit abbonomenten benaderd zit je ook wel oke (al zijn alle gerelateerde videos aan de zijkant natuurlijk algoritmes.

Maar verder zitten er overal algoritmes (bank, webshop, mail, berichtendiensten etc.), maar zijn ze wat minder in your face. Ook vallen deze wat minder onder het probleem van platformisering van de samenleving.

Mochten mensen hier zich zorgen om maken: Overweeg te doneren aan Bits of Freedom :)

Ja bij youtube heb ik qua algoritme alleen het probleem dat ik in een muziek-algoritme zit van leuke muziek.

Maar verder dan vooral advertenties als ik net iets heb gekocht of iets dergelijks. Denk dat ik vooral minder gebruik maak van het internet dan vroeger 🤪

Hier houd hij zich relatief rustig omdat de professor heel rustig blijft
Dit is een redelijk voorbeeld van het wegtrekken uit een discussie met andere voornamelijk ongerelateerde dingen in plaats van het echte onderwerp:
Heb ze gekeken, en inderdaad. hier staat ie wel meer schaakmat. Ondanks dat zijn het wel nette discussies, waar ik het vooral niet eens ben met charlie. Het gaat mij om dat hij wel een voorbeeld blijft over hoe je discussieert met de ander, ongeacht wat je standpunt is (in mate van proportie dan).

Zo kom ik altijd in een loop terrecht van de flat earth society. Misschien omdat ik zelf natuurkunde heb gestudeerd en veel bezig ben met sterrenkunde en het heelal. Ik raak dan meestal wel het vertrouwen in de mensheid en het onderwijs kwijt moet ik eerlijk zeggen.
Dat hele flat earth. Ik snap dat echt niet hoe je zoiets kunt geloven. Ik kan daar alleen maar om lachen maar goed het is niet mijn vakgebied.

Ik kreeg gister opeens video's van Huig Plug in mijn tijdlijn. Geen idee waar ik dat aan verdiend had.

Ja ik wil me namens alle scheikundigen en Chemisch technologen graag distantiëren van Lidewij de Vos 😂

Iedereen die echt zn opleiding waard is kan zien dat dit geen natuurlijk ding is haha

• Leuk
Waarderingen: Joris, Oasiss en dvdh666
Het tempo waarin die Trump onzin aan het uitkramen is blijft wel echt bizar hoog de laatste tijd.

In één dag tijd echt twee artikelen met uitspraken van die gek, met volle verbazing gelezen. Eerst dat verhaal over paracetemols tijdens de zwangerschap en nu die toespraak bij de VN.

Hoe kan het toch zijn dat zo'n incompetente, domme, narcistisch gek president kan zijn van zo'n machtig land. En ook nog dat er zoveel mensen op stemmen, echt ongelooflijk.

Users who are viewing this thread