Actualiteit

Op eigen grondgebied? 0
Maar nu gaat u toch niet Trump steunen? Hij wilt net wegstappen van buitenlandse invasiešŸ˜‰

Oh nee, ik probeer mij voor niemand uit te spreken en ook eens te zeggen "zij doen het slecht en wij doen het goed". Een berg kleine partijen lijkt me niet ideaal net als een twee partijen systeem / meerderheid van 1 hele grote partij. Dat is eigenlijk alles wat ik wil zeggen. Maar dat je een scheiding der machten hebt, betekent niet dat je moet proberen die te ondermijnen, en dan maakt het me niet uit of dat nu bij Trump is of daarvoor bij Biden. Of hier nu met Wilders, daarvoor met Rutte, en elke voorganger die daarvoor zit (geen idee hoe het in Belgiƫ gaat verder).

Oh nee, ik probeer mij voor niemand uit te spreken en ook eens te zeggen "zij doen het slecht en wij doen het goed". Een berg kleine partijen lijkt me niet ideaal net als een twee partijen systeem / meerderheid van 1 hele grote partij. Dat is eigenlijk alles wat ik wil zeggen. Maar dat je een scheiding der machten hebt, betekent niet dat je moet proberen die te ondermijnen, en dan maakt het me niet uit of dat nu bij Trump is of daarvoor bij Biden. Of hier nu met Wilders, daarvoor met Rutte, en elke voorganger die daarvoor zit (geen idee hoe het in Belgiƫ gaat verder).
agree to disagreešŸ˜‰ Ik heb liever een democratie waarin de machten tegen elkaar werken. En waarin politici soms schuren (of zelfs over) tegen de randen van onze democratie. Daar gaat onze democratie soms beter, maar ook soms slechter van worden. Maar dat opent tenminste debatten en mogelijkheden die anders nooit zouden bereikt worden.

Ik denk dat daar net ƩƩn van dƩ pijnpunten zit. Twee partijen geeft zo'n zwart-wit verhaal, dat de maatschapij (en vaak ook journalistiek) mensen echt wel in een kamp duwt. Het is zo gevaarlijk geworden om -ook al is het maar- ƩƩn standpunt van een bepaalde politicus goed te vinden, zonder direct in een hokje te worden geduwd.

Zelfs in Belgiƫ, waar heel wat partijen te vinden zijn, zien we dit fenomeen al. Ik kan me enkel maar voorstellen wat een horror het is om in Amerika aan de toog over politiek te spreken.

agree to disagreešŸ˜‰ Ik heb liever een democratie waarin de machten tegen elkaar werken. En waarin politici soms schuren (of zelfs over) tegen de randen van onze democratie. Daar gaat onze democratie soms beter, maar ook soms slechter van worden. Maar dat opent tenminste debatten en mogelijkheden die anders nooit zouden bereikt worden.

Dat het schuurt is prima, ben ik met je eens, maar dat kan ook zonder dat je teruggefloten moet worden door de rechter

Dat is net een key-element van onze democratie. Dat er een rechter is die grenzen afbakent. Heerlijk toch ons systeem.

Ja, dat is fijn. Alleen lijkt het me beter dat ze vooraf gewoon controleren of het door het rechtsysteem komt, in plaats van achteraf teruggefloten te worden. Maar dan zit men weer met zo’n ā€œbetter to ask for forgiveness than for permissionā€ motto waarschijnlijk.

Maar misschien denk ik ook wel te veel aan een ideale uitvoering

Dat is net een key-element van onze democratie. Dat er een rechter is die grenzen afbakent. Heerlijk toch ons systeem.
Ɖn vervolgens is de rechtspraak de boeman omdat de regering wordt gehouden aan de wet. In het bestuursrecht heb je zelfs nog een afdeling advisering. Die plaatste recent nog heel kritische kanttekeningen bij plannen van Mona Keijzer. Maar Mona denkt, ho, voordat mijn bestaansrecht vervliegt, zet ik mijn koortsdroom toch door. Stel dat krijgt ze voor elkaar, dan is de rechter dus de boeman omdat de rechter de boodschap brengt die iedere eerstejaars rechtenstudent je ook had kunnen brengen.

En zo is er weer afbreuk gedaan aan het vertrouwen in de rechtspraak.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Koekdoos
Ɖn vervolgens is de rechtspraak de boeman omdat de regering wordt gehouden aan de wet. In het bestuursrecht heb je zelfs nog een afdeling advisering. Die plaatste recent nog heel kritische kanttekeningen bij plannen van Mona Keijzer. Maar Mona denkt, ho, voordat mijn bestaansrecht vervliegt, zet ik mijn koortsdroom toch door. Stel dat krijgt ze voor elkaar, dan is de rechter dus de boeman omdat de rechter de boodschap brengt die iedere eerstejaars rechtenstudent je ook had kunnen brengen.

En zo is er weer afbreuk gedaan aan het vertrouwen in de rechtspraak.
Dat is een andere discussie, maar daar geef ik u jammer genoeg volledig gelijk in.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
@bcmrmaybe mag zijn eigen mening hebben en verkondigen net als wij de onze.
er moet altijd ruimte zijn voor dialoog, zodoende we kunnen blijven dingen aankaarten.
dat maakt het hier ook vaak fijn vertoeven, omdat wel allemaal uniek zijn en hier united zijn by music, en elkaar met respect proberen te behandelen.

om bv BCM nu blatant op roepen om te negeren of er niet meer op in te gaan, of op een negeer lijst te zetten creƫer je een echokamer, wat net ook aan de gang is in amerika.

ik hoef het niet eens te zijn met hem, en dat doe ik ook niet betreffende de jimmy kimmel case bv.

maar met dialoog kunnen we elkaar beter begrijpen en misschien common ground vinden!
Wat dat betreft vond ik charlie kirk wel een goed voorbeeld. in gesprek blijven gaan, en op de argumenten ingaan, niet op elkaar als persoon.

• Haha
Waarderingen: Blommie
Wat dat betreft vond ik charlie kirk wel een goed voorbeeld. in gesprek blijven gaan, en op de argumenten ingaan, niet op elkaar als persoon.
Wil wel even toevoegen dat ik de debat/gespreksstijl van Charlie niet bijster constructief vond. Hij probeerde constant mensen op het verkeerde been te zetten met harder praten/doorheen praten/opmerkingen die het doel voorbij gaan in plaats van een normale dialoog aangaan. Het was niet per se een gesprek met argumenten, en als je het al argumenten wilt noemen vielen ze vaak in de categorie drogreden.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat ik Charlie Kirk dus niet een goed voorbeeld vind.

Wil wel even toevoegen dat ik de debat/gespreksstijl van Charlie niet bijster constructief vond. Hij probeerde constant mensen op het verkeerde been te zetten met harder praten/doorheen praten/opmerkingen die het doel voorbij gaan in plaats van een normale dialoog aangaan. Het was niet per se een gesprek met argumenten, en als je het al argumenten wilt noemen vielen ze vaak in de categorie drogreden.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat ik Charlie Kirk dus niet een goed voorbeeld vind.

Laatste tijd heb ik een aantal discussies (korte stukjes en langere fragmenten) van hem op youtube gevolgd. Hij heeft duidelijke standpunten, gaat het dialoog aan en ik zie juist dat hij vaker toegeschreeuwd wordt of uitgescholden dan hij dat doet. Als je een stukje online hebt waar hij niet normaal het dialoog aangaat volgens jou hoor ik dat graag. ik zie juist dat de discussiepartner vaak met een mond vol tanden staat

voorbeeldje:

student: je bent een facist
charlie: geef mij 1 voorbeeld of reden waarom ik een facist ben
student: je komt vaak aan met data wat niet klopt
charlie: geef mij 1 voorbeeld waarin ik foutieve data aankom
student: weet ik niet maar je bent gewoon een facist.

dat door elkaar heen praten soms of harder doen beide partijen: maar ik vind charlie duidelijk een betere debater met goede argumenten, los wat je van zijn visie vind.

• Haha
Waarderingen: Blommie
Laatste tijd heb ik een aantal discussies (korte stukjes en langere fragmenten) van hem op youtube gevolgd. Hij heeft duidelijke standpunten, gaat het dialoog aan en ik zie juist dat hij vaker toegeschreeuwd wordt of uitgescholden dan hij dat doet. Als je een stukje online hebt waar hij niet normaal het dialoog aangaat volgens jou hoor ik dat graag. ik zie juist dat de discussiepartner vaak met een mond vol tanden staat

voorbeeldje:

dat door elkaar heen praten soms of harder doen beide partijen: maar ik vind charlie duidelijk een betere debater met goede argumenten, los wat je van zijn visie vind.
Ik heb er niet heel veel bekeken, maar ik zag wel een duidelijk verschil tussen degene die hij zelf op zijn youtube post en degene die door anderen werden gepost. Daarmee wil ik zeggen: hij gaat natuurlijk vooral de slam dunks laten zien en niet degene waar hij gigantisch afgaat.

voorbeeldje:

Hier houd hij zich relatief rustig omdat de professor heel rustig blijft
Dit is een redelijk voorbeeld van het wegtrekken uit een discussie met andere voornamelijk ongerelateerde dingen in plaats van het echte onderwerp:

Hier houd hij zich relatief rustig omdat de professor heel rustig blijft
Dit is een redelijk voorbeeld van het wegtrekken uit een discussie met andere voornamelijk ongerelateerde dingen in plaats van het echte onderwerp:
top ik ga ze thuis even kijken. en idd als je in een algoritme zit van videos vanaf ZIJN kanaal is de kans aanwezig dat je 1 kant van het verhaal ziet.

top ik ga ze thuis even kijken. en idd als je in een algoritme zit van videos vanaf ZIJN kanaal is de kans aanwezig dat je 1 kant van het verhaal ziet.
En zie hier het gevaar van algoritmes šŸ˜…

Afgelopen week gemerkt hoe snel die algoritmes kunnen veranderen, zat binnen een dag van mijn gewone algoritme in een soort alt/rechts algoritme inclusief veel hele rechtse media en Els Rechts en andere types

En zie hier het gevaar van algoritmes šŸ˜…

Afgelopen week gemerkt hoe snel die algoritmes kunnen veranderen, zat binnen een dag van mijn gewone algoritme in een soort alt/rechts algoritme inclusief veel hele rechtse media en Els Rechts en andere types
Ai, dat moet een nare dag zijn geweest.

Zo kom ik altijd in een loop terrecht van de flat earth society. Misschien omdat ik zelf natuurkunde heb gestudeerd en veel bezig ben met sterrenkunde en het heelal. Ik raak dan meestal wel het vertrouwen in de mensheid en het onderwijs kwijt moet ik eerlijk zeggen.

• Haha
Waarderingen: ChrisV

Users who are viewing this thread