Rock Werchter 2026

Steigert dat volk niet vooral bij nieuwe headliners, wie dat ook is? Of het nu Fender, Rodrigo, Maneskin, Fred, Dua Lipa of Yungblud is.

Meer core RW dan The Cure of Nick Cave kan bijna niet? Die stonden al op die weide nog voor Grohl of Vedder ook maar van België gehoord hadden.
Preciesssss.

en dan ; de laag namen daaronder bepalen voor het grootste deel hoe je weekend gaat zijn. De 4 mega-headliners, of max 8 combi's zorgen voor bom in de ticketverkoop. Maar wat daar onder zit phoeee, daaar kun je vaak de vingers bij aflikken.

Afgelopen editie echt oprecht genoten van LP als dé naam voor mij.
Maar dan; London Grammar, Fat Dog, Wet Leg, Underworld, Simple MInds, Soulwax, Goose, Amenra, Wunderhorse, Elbow, Beth Gibbons, The Scratch, Iggy Pop Dat zijn de namen die de kers op de taart zijn. En dan heb ik Heilung niet gezien, Fontaines DC gemist omwille van London Grammar.

Werchter biedt alles, alleen is het ene jaar een 9, het andere jaar een 6,5 qua GROTE namen , Of misschien nét wat te veel in hokjes geboekt net als in 2025.

Voorlopig is nog niets duidelijk, behalve dat het zeker een zwaargewicht wordt binnen de EU-festivals.
SOAD lijkt een domper nu. Die zullen vast een ander jaar nog eens komen (uit)zwaaien. Ik koester 2017 ;)

Preciesssss.

en dan ; de laag namen daaronder bepalen voor het grootste deel hoe je weekend gaat zijn. De 4 mega-headliners, of max 8 combi's zorgen voor bom in de ticketverkoop. Maar wat daar onder zit phoeee, daaar kun je vaak de vingers bij aflikken.

Afgelopen editie echt oprecht genoten van LP als dé naam voor mij.
Maar dan; London Grammar, Fat Dog, Wet Leg, Underworld, Simple MInds, Soulwax, Goose, Amenra, Wunderhorse, Elbow, Beth Gibbons, The Scratch, Iggy Pop Dat zijn de namen die de kers op de taart zijn. En dan heb ik Heilung niet gezien, Fontaines DC gemist omwille van London Grammar.

Werchter biedt alles, alleen is het ene jaar een 9, het andere jaar een 6,5 qua GROTE namen , Of misschien nét wat te veel in hokjes geboekt net als in 2025.

Voorlopig is nog niets duidelijk, behalve dat het zeker een zwaargewicht wordt binnen de EU-festivals.
SOAD lijkt een domper nu. Die zullen vast een ander jaar nog eens komen (uit)zwaaien. Ik koester 2017 ;)
Wat zijn dit jaar de namen die we op de slope verwachten? Vorig jareb waren namen als Gurriers, High Vis, Fat Dog en Lambrini Girls acts die we van mijlenver zagen aankomen en hoogtepunten van die edities waren

Wie wordt de fat dog van 2026?

• On fire
Waarderingen: ChrisV
Wat zijn dit jaar de namen die we op de slope verwachten? Vorig jareb waren namen als Gurriers, High Vis, Fat Dog en Lambrini Girls acts die we van mijlenver zagen aankomen en hoogtepunten van die edities waren

Man/Woman/Chainsaw

• On fire
Waarderingen: jarne
What names are we expecting on the slopes this year? Last year, acts like Gurriers, High Vis, Fat Dog, and Lambrini Girls were expected from miles away, and highlights from those editions were:

Who will be the fat dog of 2026?
Maybe Anthony Szmierek and Royel Otis (although they might be too big now)

Ik hoop nog altijd om Manic Street Preachers op RW te zien, waren dit jaar zeer sterk op Bospop.

Die mogen inderdaad wel eens Werchter aandoen. Hebben blijkbaar zelfs al op GMM gestaan in de jaren '90 (voor hun doorbraak bij het grote publiek)!

Man/Woman/chainsaw is al vermeld. Verder mogen ze van Pukkelpop 2025 Deadletter, Bartees Strange, Don West en Sons gerust volgend jaar ook een plekje op de Slope geven.

Man/Woman/chainsaw is al vermeld. Verder mogen ze van Pukkelpop 2025 Deadletter, Bartees Strange, Don West en Sons gerust volgend jaar ook een plekje op de Slope geven.
Deadletter en Sons hebben daar vrij recent nog gestaan...

sons nieuwe plaat toch later dit jaar?
funny fact een van de bandleden hun vader is mijn buur (dus zie die wel regelmatig paseren hier)
Dat zou zomaar kunnen! Maar wellicht zou het na de Slope wel tijd zijn voor een stapje hoger...

in any case he should have on the main stage

. The Kooks
. Franz Ferdinand
. The Hives
. Wolf Alice
. the last dinner party
. black rebel motorcycle club
. Biffy Clyro
. One Ok Rock
. Turnstile
. All Time low
. White Lies
. The Cure

The barn

.Disclosure
. Nine Inch Nails
. The Divine Comedy
. Of monsters & men

The slope

.Royel Otis
. Coach Party
. Cleopatrick

Club c

. Larkin Poe

sons nieuwe plaat toch later dit jaar?
funny fact een van de bandleden hun vader is mijn buur (dus zie die wel regelmatig paseren hier)
Verleden weekend Sons gezien op Leffingeleuren (zeer klein "festival" in West-Vlaanderen) en daar gaven ze aan dat de nieuwe plaat Hallo in oktober uitkomt. Is van 2023 geleden dat ze op RW staan. Dus 3 jaar later als Belgische band (lees: niet duur) met nieuw materiaal.... lijkt me toch een kanshebber.

Users who are viewing this thread