Preciesssss.Steigert dat volk niet vooral bij nieuwe headliners, wie dat ook is? Of het nu Fender, Rodrigo, Maneskin, Fred, Dua Lipa of Yungblud is.
Meer core RW dan The Cure of Nick Cave kan bijna niet? Die stonden al op die weide nog voor Grohl of Vedder ook maar van België gehoord hadden.
en dan ; de laag namen daaronder bepalen voor het grootste deel hoe je weekend gaat zijn. De 4 mega-headliners, of max 8 combi's zorgen voor bom in de ticketverkoop. Maar wat daar onder zit phoeee, daaar kun je vaak de vingers bij aflikken.
Afgelopen editie echt oprecht genoten van LP als dé naam voor mij.
Maar dan; London Grammar, Fat Dog, Wet Leg, Underworld, Simple MInds, Soulwax, Goose, Amenra, Wunderhorse, Elbow, Beth Gibbons, The Scratch, Iggy Pop Dat zijn de namen die de kers op de taart zijn. En dan heb ik Heilung niet gezien, Fontaines DC gemist omwille van London Grammar.
Werchter biedt alles, alleen is het ene jaar een 9, het andere jaar een 6,5 qua GROTE namen , Of misschien nét wat te veel in hokjes geboekt net als in 2025.
Voorlopig is nog niets duidelijk, behalve dat het zeker een zwaargewicht wordt binnen de EU-festivals.
SOAD lijkt een domper nu. Die zullen vast een ander jaar nog eens komen (uit)zwaaien. Ik koester 2017