Lowlands 2026

Wel grappig om te zien dat het festival die de line-up het minst nodig heeft, omdat het toch wel uitervkoopt, de beste line-up van 2025 heeft gekregen volgens de festileaks stemmers.

Persoonlijk vond ik het ook een erg sterke line-up en heb ik zelden zo druk festival weekend gehad.
Ik vind het vooral mooi omdat ik heel veel mensen heb gezien en gesproken die de line-up dit jaar matig vonden. Zo zit er dus ook een verschil tussen de Festileaks lezers/stemmers en de rest.

Lijkt me ook volledig uitgesloten. Hoe tof ik het ook zou vinden.

Dan zou ik nog eerder Radiohead verwachten (maar ook niet echt hoor).
Ik denk dat je Radiohead ook niet hoeft te verwachten.

Zulke "mega" acts komen volgens mij zelden naar LL.

Denk dat de grootste kans nog op Gorillaz maar goed die spelen in Londen ook in een stadion dus misschien ook al te groot.

Misschien komt ASAP Rocky wat goed maken 😅

Denk dat de grootste kans nog op Gorillaz maar goed die spelen in Londen ook in een stadion dus misschien ook al te groot.
Mwahh dat gaat meer zijn dat ze specifiek in Londen en stadion spelen, zal voor de rest van Europa niet gebeuren. Die zijn ook echt onlosmakelijk verbonden met festivals voor mijn gevoel

Ik denk dat je Radiohead ook niet hoeft te verwachten.

Zulke "mega" acts komen volgens mij zelden naar LL.

Misschien komt ASAP Rocky wat goed maken 😅
Nee verwacht ik zeker niet. Maar met de revival in populariteit van Radiohead zie ik daar iets meer aansluiting bij het publiek van LL. Maar inderdaad: lijken me te groot.

Al is Radiohead wel een band die eigenzinnige keuzes maakt. Als ze het leuk vinden, doen ze het.

• Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet
Ik vind het vooral mooi omdat ik heel veel mensen heb gezien en gesproken die de line-up dit jaar matig vonden. Zo zit er dus ook een verschil tussen de Festileaks lezers/stemmers en de rest.
Wel grappig om te zien dat Pukkelpop tweede wordt, het festival met de grootste overlap in namen.

• Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet
Waarom zou bv The Cure of Radiohead te groot zijn? Denk dat de gage van Gorillaz weinig verschilt
In het geval van The Cure denk ik dat het niet "hip" genoeg zal zijn voor Lowlands. Niet dat ik hier zelf volledig achter sta, maar het is gewoon niet in de lijn die we kunnen verwachten van Lowlands denk ik.

Radiohead zie ik persoonlijk niet in augustus touren, maar je weet nooit.

In het geval van The Cure denk ik dat het niet "hip" genoeg zal zijn voor Lowlands. Niet dat ik hier zelf volledig achter sta, maar het is gewoon niet in de lijn die we kunnen verwachten van Lowlands denk ik.

Radiohead zie ik persoonlijk niet in augustus touren, maar je weet nooit.
Inderdaad, niet per se hip. En live vooral veel lange, duistere nummers.

Al zou een greatest hits met hun meer toegankelijk werk best kunnen werken. De nummers die ze normaal vooral in hun toegiften doen. Stiekem heel veel bekende nummers.

Inderdaad, niet per se hip. En live vooral veel lange, duistere nummers.

Al zou een greatest hits met hun meer toegankelijk werk best kunnen werken. De nummers die ze normaal vooral in hun toegiften doen. Stiekem heel veel bekende nummers.
Ja maar ook dan nog niet. Ik hoop dat ze de vrijdag avond voor Bospop krijgen o.i.d. met een eigen show.

In ieder geval niet op een hoog slot nee, vind Moby vandaag de dag nou niet bepaald relevant meer. Misschien leuk voor de Bravo/Heineken. Als ik een gokje naar de headliners moet doen zou ik denken aan: Tame Impala/The XX/Gorillaz, Tyler the Creator/Doechii, Froukje & S10/Joost/De Jeugd. Maar ik zal er zoals ieder jaar wel weer naast zitten 🙃

Met meer rock blablabla moet je lekker naar Jera gaan. :)
Zou wel willen, maar dat valt elk jaar tegelijk met Defqon! En als het Festileaks publiek dat dit jaar zelfs bekroont tot beste festival van het jaar zou je wel gek zijn om daar niét heen te gaan ;)

Armin b2b Adam Beyer mag van mij zo een nachtspot in de Bravo!

Armin zou op het ringfeest eigenlijk samen met Benwal het festival afsluiten, ze hebben daarna duidelijk gezegd: die hebben jullie nog van ons te goed, toen het niet door mocht gaan. Dat lijkt me best realistisch als Alpha afsluiten, mits ze de dance afsluiter trend door willen zetten. Een dance legend met een zeer populaire artiest uit het nu.

Users who are viewing this thread