Graspop Metal Meeting 2026

Was de GMM show van '23 een incident of is het representatief voor de huidige staat van GnR? Ik heb ze nog nooit gezien en het blijft een legendarische bands, dus zou ze best een keer willen zien. Een avondvullende show lijkt gewoon de norm te zijn, dus bijkomend nadeel is dat elke andere headliner automatisch tot sub wordt gedegradeerd. Wat voor een Alice Cooper op zich zou kunnen, maar pak hem beet Ghost kan je niet meer op die plek wegzetten. Maar goed, GnR dus, lijkt me stiekem dan wel leuk om ze een keer te gaan zien, dus zou het ook weer niet heel erg vinden als ze op GMM staan.

GMM '23 ben ik niet bij geweest maar afgelopen 10 jaar meerdere malen gezien. Groningen viel wel echt tegen voor de rest was het dikke prima. Vergeet niet dat Axl nooit een geweldige zanger geweest is. Buiten Benelux verkopen ze nog steeds erg goed. Alleen van show van 3 uur is alleen voor diehards interessant. Als ze terug zouden brengen naar 2-2,5 uur (zeker op festivals) dan zou er zeker meer volk op afkomen en zou het een goede headliner zijn. Een show van 3 uur zou geen enkele artiest op een festival moeten doen.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass en kaiser
Misschien dat het met een andere zanger wel werkt. In huidige staat is het wat zonde van een headlinespot.

Heb op Wacken vorige maand 1 nummer meegekregen, omdat dat tussen 2 bands in was op andere podia. Patience. Die was goed te doen, want zijn lage stem klinkt nog goed. Het eind gaat ie weer hoog zingen, daar gaat t mis, want dat kan hij niet meer.

Was de GMM show van '23 een incident of is het representatief voor de huidige staat van GnR? Ik heb ze nog nooit gezien en het blijft een legendarische band, dus zou ze best een keer willen zien. Een avondvullende show lijkt gewoon de norm te zijn, dus bijkomend nadeel is dat elke andere headliner automatisch tot sub wordt gedegradeerd. Wat voor een Alice Cooper op zich zou kunnen, maar pak hem beet Ghost kan je niet meer op die plek wegzetten. Maar goed, GnR dus, lijkt me stiekem dan wel leuk om ze een keer te gaan zien, dus zou het ook weer niet heel erg vinden als ze op GMM staan.
Wij zijn na een half uur letterlijk gaan lopen. Was echt een verschrikking en ik mag hopen dat het nu toch wel gedaan is met ze op de affiche te zetten. Als ik de commentaren lees na Wacken is het er helemaal niet op verbeterd, dus zie ik niet in waarom ze 3 jaar na het laatste optreden nog eens moeten passeren als headliner.

Zelden zo een kattengejank moeten aanhoren (al kwam Parkway Drive met Darker Still aardig in de buurt lmao).

• Winning
Waarderingen: Dr. Hannibal
Axl zijn stem is inderdaad minder, om niet te zeggen gewoon op. Maar om dan Guns n' Roses zo de grond in te boren....
En ja 3uur dat is misschien lang maar ik kan dan dat onbekende pareltje lustig meebrullen, nog slechter als mister Rose himself 🤪😵‍💫

Voor mij was dat de eerste stap richting metal. Daar zal ik hen altijd dankbaar voor blijven. 🤘

Nouja dat is het enige festival dat ik ken waar het om 10 uur stopt als je de headliners skipt

Graspop gaat op alle podia gewoon door tot een uur of 12 's nachts
Dat ligt aan de vergunning.. gemeente Landgraaf wilt na 2300 uur geen luide live muziek meer.. heb dat altijd jammer gevonden..

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Ik ken ze. Justin, hyperkinetischen bassist. Zanger is geloof ik de zoon van Mike Portnoy. Coole band, onlangs een vinyl van gekocht. Mogen gerust langs komen. Zouden goed passen op de spot van Better Lovers 2 jaar geleden. Hebben denk ik nog nooit in Europa gestaan
Nieuw album is pas uit en het is een vreemde bende die groep, lijkt eerst erg chaotisch maar het klopt wel allemaal en idd weet ook niet of ze eerder in europa geweest zijn maar dit zou er eentje zijn die ik graag zou willen zien .. leuk voor in de metal dome lijkt me..

• Leuk
Waarderingen: won666
Iedereen binnen mijn vriendengroep is enorme Parkway Drive fan, ik ook, en we zijn het er allemaal over eens dat dat nummer echt achterwege moet. Op het album is t wel oke, maar live moet Winston geen ballads doen 😅
Vind t op album een best mooi nummer. Maar zowiezo moet een energieke band als parkway drive (of in zekere maten disturbed) dat soort nummers nie doen. Hoe mooi t soms ook kan zijn, het hele veld stil tijdens sound of silence, t haalt toch altijd wel t tempo uit een set. Bij een band zoals GnR kan t al wat beter imo.

Wij zijn na een half uur letterlijk gaan lopen. Was echt een verschrikking en ik mag hopen dat het nu toch wel gedaan is met ze op de affiche te zetten. Als ik de commentaren lees na Wacken is het er helemaal niet op verbeterd, dus zie ik niet in waarom ze 3 jaar na het laatste optreden nog eens moeten passeren als headliner.

Zelden zo een kattengejank moeten aanhoren (al kwam Parkway Drive met Darker Still aardig in de buurt lmao).
Zo lang nog volgehouden? Respect. Ik had het na een kwartiertje al wel gezien.

Vond de band overigens ook lusteloos spelen. Guns N’ Roses in de Goffert gezien en dat was vele malen beter.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Zo lang nog volgehouden? Respect. Ik had het na een kwartiertje al wel gezien.

Vond de band overigens ook lusteloos spelen. Guns N’ Roses in de Goffert gezien en dat was vele malen beter.
de eerste paar nummers gingen nog kan ik me herinneren..maar die zaten dan ook in de lage tonen. Bij Welcome to the Jungle haakte ik echt af

Users who are viewing this thread