Graspop Metal Meeting 2026

kent iemand Tallah? En zou dat wat zijn voor graspop?
Ik ken de band enkel van naam omdat ik gezien heb dat die support zijn voor King 810 in de US. King 810 spelen bij ons best kleine zaaltjes (DVG, De Klinker, Chinastraat) , ik vermoed dat Tallah hier niet groter is en de kans dat die op Graspop komen lijkt mij dan ook vrij klein tenzij die kunnen meekomen in een package deal met één of andere grotere band.

• Leuk
Waarderingen: Eno
En 2 zijn er dus echt wel "concreet"
Twisted Sister moet haast wel en Def Leppard heeft zich zelf al bevestigd
Na je eerste zin dacht ik dat je extreme en def leppard bedoelde.

Waarom is Twisted Sister concreet? Heb dat artikel niet gelezen stond daar iets in over een zomer tour in Europa?

Mij lijken qua grote namen BMTH, Gojira en Pantera momenteel het meest waarschijnlijk, voor die eerste twee. Die hebben namelijk al een tour bekend gemaakt rondom graspop.

Dat kan kloppen.. maar toch hoopte ik op een forum met doorgewinterde festivalgangers net iets vaker eens iets nieuws te ontdekken door een suggestie van iemand.. zoals ik dankzij jullie fijn gewauwel ook sleep token ben gaan checken. Ik begrijp de waarde wel van een headliner voor wat betreft de uitverkoop van kaarten hoor maar ik ga al zo'n 30 jaar naar de festivals en persoonlijk doe ik het meer voor het randprogramma dus vandaar dat ik mijn quote maakte.. maar kan het ook anders doen en zelf t eerste balletje opgooien haha.. kent iemand Tallah? En zou dat wat zijn voor graspop?
Zoals Blommie terecht zegt is het momenteel nog wel lastig om iets te zeggen over de kleinere namen.

Ben het echter wel volledig met je eens dat het forum de laatste tijd meer eindeloos speculeren is (waar ik zelf ook zeker schuld aan heb) , heb het gevoel dat er voorheen veel vaker tips werden gedeeld hier van mensen hun favoriete artiesten en dergelijke, ik heb dat afgelopen jaar wel gemist.

• Leuk
Ik begrijp de waarde wel van een headliner voor wat betreft de uitverkoop van kaarten hoor maar ik ga al zo'n 30 jaar naar de festivals en persoonlijk doe ik het meer voor het randprogramma
De headliners zijn natuurlijk ook belangrijk omdat ze standaard afsluiten, wat op zich logisch is maar moesten hrt de gewoonte zijn om hl's om 18u te programmeren zou wat er volgt ook ineens veel meer waarde krijgen. (Voor mij)

Ik vind een festival leuk maar top wordt het toch meestal pas als het donker is en de lichten ook tot hun recht komen.

ik kan gerust leven op enkel randprogramma op zich en de hl's niets vinden maar het klote is dat je dan weet dat de avond om 22u 'eindigt' net wanneer het qua sfeer leuk wordt 😄

• Leuk
Nouja dat is het enige festival dat ik ken waar het om 10 uur stopt als je de headliners skipt

Graspop gaat op alle podia gewoon door tot een uur of 12 's nachts
Ah zo bedoel je. Ja klopt idd wel. Graspop doet dat wel goed. Denk enkel echt de afsluiter dat alle andere podia al dan al gestopt zijn. (Buite Crc mss)

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Dat kan kloppen.. maar toch hoopte ik op een forum met doorgewinterde festivalgangers net iets vaker eens iets nieuws te ontdekken door een suggestie van iemand.. zoals ik dankzij jullie fijn gewauwel ook sleep token ben gaan checken. Ik begrijp de waarde wel van een headliner voor wat betreft de uitverkoop van kaarten hoor maar ik ga al zo'n 30 jaar naar de festivals en persoonlijk doe ik het meer voor het randprogramma dus vandaar dat ik mijn quote maakte.. maar kan het ook anders doen en zelf t eerste balletje opgooien haha.. kent iemand Tallah? En zou dat wat zijn voor graspop?
Ik ken ze. Justin, hyperkinetischen bassist. Zanger is geloof ik de zoon van Mike Portnoy. Coole band, onlangs een vinyl van gekocht. Mogen gerust langs komen. Zouden goed passen op de spot van Better Lovers 2 jaar geleden. Hebben denk ik nog nooit in Europa gestaan

• Leuk
Na je eerste zin dacht ik dat je extreme en def leppard bedoelde.

Waarom is Twisted Sister concreet? Heb dat artikel niet gelezen stond daar iets in over een zomer tour in Europa?

Mij lijken qua grote namen BMTH, Gojira en Pantera momenteel het meest waarschijnlijk, voor die eerste twee. Die hebben namelijk al een tour bekend gemaakt rondom graspop.
Pantera staat toch in dezelfde periode met Metallica op het podium? Dus die heb ik al afgekaart. Twisted Sister die een 50 jarig bestaan tournee afkondiging doet is voor mij een 1+1.
Ik blijf dus bij Def Leppard en Twisted Sister. Graspop gaat niet mis op TS.

Mijn hokjes voor de rest: Sleep Token, Volbeat, Ghost en sabaton. Maar als ik heel eerlijk ben. Boeien...de tenten en Jupiler zijn toch leuker...

• Leuk
Waarderingen: saurus
Jullie willen wel heel graag een paar weken last van je oren met die verzoekjes voor GnR en Bon Jovi. :ROFLMAO:

Dus al een kleine recap, vul gerust aan als ik iets mis:

- Zekerheden:
Def Leppard / Extreme

- Grote kans:
Foreigner

- In de buurt:
Black Label Society / Pantera / BMTH / The Offspring / Avatar / Knocked Loose / Alice Cooper / Gojira

- Mogelijkheid:
Twisted Sister

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: robbebeer en Loek123

Users who are viewing this thread