Graspop Metal Meeting 2026

Kan ook nog steeds gewoon het standaard tekstje zijn bij een aankondiging met wel nog de festival data die erbij komen
SOAD tourt max een week of 3
ik verwacht enkel nog enkele data erbij tussen de reeds gekende data maar geen uitbreiding van een week ofzo voor de eerste show

Ik dacht ik post even mijn wenslijst, op basis met KI heb ik het laten beoordelen op realistisch of niet en hoe ze bij elkaar passen, tuurlijk over smaak valt niet te twisten maar ik persoonlijk zou hiervoor tekenen

Bijlagen

• IMG_0019.jpeg
    IMG_0019.jpeg
    189,8 KB · Weergaven: 107
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en MikeHell
Ik dacht ik post even mijn wenslijst, op basis met KI heb ik het laten beoordelen op realistisch of niet en hoe ze bij elkaar passen, tuurlijk over smaak valt niet te twisten maar ik persoonlijk zou hiervoor tekenen
Op zich prima overzicht, voor elk wat wils! Paar bedenkingen bij de haalbaarheid:

- Lamb of God staat al geboekt voor augustus festivals, niet aannemelijk dat ze twee maanden in EU gaan touren waardoor GMM weinig kans lijkt te maken.

- BFMV: Zou herhaling zijn, stonden dit jaar al als sub op de sterk bezette zaterdag. Of ze meteen weer zouden komen voor een reprise vraag ik me af, zouden dit misschien alleen doen als headliner. Daarvoor zijn ze dan niet groot genoeg denk ik, zou alleen met een hele sterke headliner kunnen werken.

- Mötley Crüe: Denk dat het ego een sub positie in de weg staat? Mooie combi met DL en TS, maar zou niet weten wie van de drie met de sub genoegen zou moeten nemen? MC zal dit sowieso niet doen denk ik. Wat wel kan is een triple HL combo zoals dat ook met Disturbed-Gojira-Machine Head is gedaan, dan nog de vraag wie het vroegste slot gaat doen (wat toch impliciet een subspot is).

Laatst bewerkt:
Voor AI is dit nog best realistisch, als je lamb of god en FFDP vervangt door BMTH en PWD zie ik dit hem wel worden :)

(Los van de subs dan die zijn zo'n beetje alllemaal onrealistisch)

Slayer en Ghost op hetzelfde podium gaat echt voor drama zorgen hahahaha
GMM16 stonden ze op dezelfde dag, met Ghost voor Slayer op het andere podium, ik stond te wachten voor Slayer tijdens Ghost, en veel Slayer fans om me heen stonden echt geirriteerd te kijken en ik kreeg echt dodende blikken omdat ik mee aan t zingen was :ROFLMAO:

Ik hoef niet zo nodig meer met mijn neus vooraan te staan, maar mocht ik dat bij Slayer willen dan zou ik Ghost ook een beproeving vinden🤣

Maar zou je je ook staan ergeren aan omstanders die van de show staan te genieten? Denk dat dat juist toch bevordelijk moet werken voor hoe je het ervaart, zoals dat ook bij jou met Parkway Drive was?

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo en won666
Slayer en Ghost op hetzelfde podium gaat echt voor drama zorgen hahahaha
GMM16 stonden ze op dezelfde dag, met Ghost voor Slayer op het andere podium, ik stond te wachten voor Slayer tijdens Ghost, en veel Slayer fans om me heen stonden echt geirriteerd te kijken en ik kreeg echt dodende blikken omdat ik mee aan t zingen was :ROFLMAO:

Misschien zong je gewoon vals?

Uiteindelijk koopt het merendeel van de mensen hun tickets op basis van de headliners. Dag programmatie is niet onbelangrijk natuurlijk, maar de headliners zijn wel waar de meeste mensen voor komen
Dat kan kloppen.. maar toch hoopte ik op een forum met doorgewinterde festivalgangers net iets vaker eens iets nieuws te ontdekken door een suggestie van iemand.. zoals ik dankzij jullie fijn gewauwel ook sleep token ben gaan checken. Ik begrijp de waarde wel van een headliner voor wat betreft de uitverkoop van kaarten hoor maar ik ga al zo'n 30 jaar naar de festivals en persoonlijk doe ik het meer voor het randprogramma dus vandaar dat ik mijn quote maakte.. maar kan het ook anders doen en zelf t eerste balletje opgooien haha.. kent iemand Tallah? En zou dat wat zijn voor graspop?

Dat kan kloppen.. maar toch hoopte ik op een forum met doorgewinterde festivalgangers net iets vaker eens iets nieuws te ontdekken door een suggestie van iemand.. zoals ik dankzij jullie fijn gewauwel ook sleep token ben gaan checken. Ik begrijp de waarde wel van een headliner voor wat betreft de uitverkoop van kaarten hoor maar ik ga al zo'n 30 jaar naar de festivals en persoonlijk doe ik het meer voor het randprogramma dus vandaar dat ik mijn quote maakte.. maar kan het ook anders doen en zelf t eerste balletje opgooien haha.. kent iemand Tallah? En zou dat wat zijn voor graspop?

Als je qua metalnamen meer nieuws wil ontdekken, moet je eens een gesprek aan gaan met de inmiddels vaste bezoekers van Alcatraz, onder andere @Jamel @Joslittel @Dr. Hannibal @johanra en @Loek123

Dan ontdek je met enige regelmaat wat nieuws verwacht ik!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jamel
Als je qua metalnamen meer nieuws wil ontdekken, moet je eens een gesprek aan gaan met de inmiddels vaste bezoekers van Alcatraz, onder andere @Jamel @Joslittel @Dr. Hannibal @johanra en @Loek123

Dan ontdek je met enige regelmaat wat nieuws verwacht ik!
Dat sowieso! Maar gewoon buiten de gebaande paden treden en iets meer gaan beluisteren als de bands op de main stages kan je muzikale smaak al heel veel verbreden. Die zou ik dus als tip mee willen geven

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Wel de geruchten gaan in deze fase gewoon nog rond (vooral) de headliners. Die worden als eerste aangekondigd en doen als eerste hun intrede in het circuit.
De kleinere namen volgen wel als meer festivals en bands beginnen aankondigen. (Dit Graspopforum duurt uiteraard niet om gewoon wat random namen in het rond te gooien, maar om "concretere" geruchten te delen)

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Wel de geruchten gaan in deze fase gewoon nog rond (vooral) de headliners. Die worden als eerste aangekondigd en doen als eerste hun intrede in het circuit.
De kleinere namen volgen wel als meer festivals en bands beginnen aankondigen. (Dit Graspopforum duurt uiteraard niet om gewoon wat random namen in het rond te gooien, maar om "concretere" geruchten te delen)
En 2 zijn er dus echt wel "concreet"
Twisted Sister moet haast wel en Def Leppard heeft zich zelf al bevestigd

Users who are viewing this thread